Gå til innhold

Ny tørketrommel, klærne blir ikke tørr

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny tørketrommel for 1 uke siden, og klærne blir ikke skikkelig tørr, selv ikke på skaptørt+ og høyeste tørkegrad. Klærne må henges opp før de er tørre nok til å ha i skap.

Maskinen er av type Samsung DV80H8100HW. Noen som har erfaringer med denne maskinen? Blir det tørt hos deg? Er det noe triks med maskinen jeg ikke har forstått?

Anonymkode: 70b37...164

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte ny tørketrommel for 1 uke siden, og klærne blir ikke skikkelig tørr, selv ikke på skaptørt+ og høyeste tørkegrad. Klærne må henges opp før de er tørre nok til å ha i skap.

Maskinen er av type Samsung DV80H8100HW. Noen som har erfaringer med denne maskinen? Blir det tørt hos deg? Er det noe triks med maskinen jeg ikke har forstått?

Jeg har aldri opplevd at skaptørt blir helt tørt, og bruker bare tidsinnstillinger når jeg tørker tøy. 

Du har sikkert også mulighet for å velge minutter? Da hadde jeg nok heller satt på en "runde til", istedet for å henge opp klærne...

• Liker 2

Har selv Samsung trommel som jeg er veldig fornøyd med. Velger først et tørkeprogram, ofte skaptørt. Når dette er ferdig så bruker jeg programmet "Varm luft" Da blir klærne tørre. Jeg tror også at det står i instruksjonsheftet at man skal bruke varmluftprogrammet når det første er ferdig. 

Anonymkode: 4e176...484

Syns det er rart at jeg skal være nødt til å kjøre den to ganger eller kun kjøre den på minutter når den jeg hadde som var rundt 15 år tørket helt tørt på skaptørr helt til den tok kveld. Og enda på mye kortere tid enn den nye bruker på å ikke bli tørr.

Får prøve noen ganger til før jeg leverer den i retur. 

Ts

• Liker 2

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tømmer du vannbeholderen ofte nok, og renser du lofilteret ofte nok?

Anonymkode: 2f37c...47f

31 minutter siden, Swarovski skrev:

Det er ikke noe i filteret da? :)

Det ene lofilteret tømmer jeg etter hver tørk, det andre hat jeg tømt etter hver tredje. Vannet er koblet direkte på avløp.

ts

Jeg har en tørketrommel som har skaptørt og ekstra skaptørt. Bruker sistnevnte om det er sengetøy og håndklær som skal tørkes. Alt blir tørt, bortsett fra et håndkle (egentlig en matte) som alltid må ha en kjapp runde til. Tørker jeg klær eller sengetøy bruker jeg hive inn en klut eller et lite håndkle, husker ikke hvor jeg leste det - men det er visstnok et triks for å få alt tørt. Om det funker eller ei vet jeg ikke, har gjort det med nåværende maskin hele tiden. 

Kan det være at du har for mye tøy i maskinen? 

Det ser ut som dette egentlig er en maskin å holde seg unna. Selv på Samsungs egne sider er tilbakemeldingene temmelig elendige. Jeg synes egentlig du skal klage, jeg. 

Anonymkode: f9a37...1f6

Opplever det samme selv, men det er kun om det er for lite klær i maskinen. Feks. om jeg bare har truser og sokker, vil det ikke bli tørt. Hiver jeg inn en fuktig badehåndkle samtidig, er det ingen problem. Tror ikke trommelen oppfatter at det er noe inni, hvis det er for lett. Ellers, velger jeg alltid "skaptørt +".

Anonymkode: d9b60...618

Annonse

Det er nokre typer stoff som gir feil utslag på sensoren, men generelt sett blir tøyet mitt tørt i tørketrommelen. Har rett nok for vane å la døra stå open litt etter at programmet er ferdig. Litt restfukt er kanskje vanskelig å unngå. 

Eg har ein Siemens, E 44-10.

Endret av Fjaselina
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ene lofilteret tømmer jeg etter hver tørk, det andre hat jeg tømt etter hver tredje. Vannet er koblet direkte på avløp.

ts

Ehm... det andre??😳 Ble litt i tvil her- jeg har bare ett (trodde jeg...) i døra? 

Anonymkode: 5935d...00e

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm... det andre??😳 Ble litt i tvil her- jeg har bare ett (trodde jeg...) i døra? 

Har et til ettersom det er varmepumpeteknologi på maskina. Den forrige jage hadde som var vanlig kondenstrommel hadde også to, renset ikke det andre så ofte på den. På både den nye og den gamle sitter dette filtere under dekselet som er i front nede på venstre side. 

Ts

Annonse
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også to. En som skal tømmes ved hvert bruk og en som skal tømmes/vaskes etter 30 bruk (i følge maskinen) :)

Jeg har en Samsung av samme kategori (7 kg).

Den er sensibel på at filteret som dere kaller filter 2 (det som sitter under dekselet på maskinens venstre side) er rent.

Dersom dette filteret ikke er rent så vil maskinen stanse mens tøyet fremdeles er fuktig. Så ta ut dette filteret ofte. Støvsug det og hold det gullende rent så fungerer maskinen knirkefritt ;)

Anonymkode: 3b9ef...0fa

• 1 år senere...

Hei jeg har en kombi vask/tørke maskin merket  Hotpoint men når jeg tørker klærnerne så virker det som tøyet ikke blir ordentlig tørt. Noen som har erfaringer med lignende maskin? Bruker programmet ekstra tørt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...