Gå til innhold

Hvordan lese til hjemmeeksamen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! det har seg slik at vi kun har hjemmeeksamen dette semesteret (går grunnskoleutdanning 5-10). Jeg sliter veldig med å finne en god studieteknikk til dette, føler at det ikke er så ''mye'' å lese på når vi får bruke alt av hjelpemidler. Men har laget meg en oversikt, og vet hvor jeg finner de ulike temaene. Har noen tips til hvordan jeg burde lese/øve til hjemmeeksamen? :) 

Anonymkode: c6f48...ba9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei! det har seg slik at vi kun har hjemmeeksamen dette semesteret (går grunnskoleutdanning 5-10). Jeg sliter veldig med å finne en god studieteknikk til dette, føler at det ikke er så ''mye'' å lese på når vi får bruke alt av hjelpemidler. Men har laget meg en oversikt, og vet hvor jeg finner de ulike temaene. Har noen tips til hvordan jeg burde lese/øve til hjemmeeksamen? :) 

Glemte å nevne at vi ikke har fått noen tidligere eksamensoppgaver, da det aldri har vært hjemmeeksamen i disse fagene før

Skrevet

Jeg ville viet litt tid til å legge til rette for leseplassen din, hvis du skjønner. Ha klart riktig litteratur, ta bort distraksjoner, ha ting tilgjengelig på pulten. Fikk spart mye tid på det. Jeg brukte nemlig litt tid på ene hjemmeeksamenen til å finne meg en bra plass å sitte (bodde riktignok hjemme med søsken da...)

Ville også lagret mange gode linker, og lagt klart et kildehenvisningssystem/skjema. Greit å komme i gang. 

Anonymkode: 25f5a...dd3

Skrevet

jeg leser ikke til hjemmeeksamen. leser lite generelt da, så hjemmeeksamen passer meg ypperlig :fnise: venter heller til jeg får oppgaveteksten og leser/slår opp i bøkene da. skal sies at jeg deltar på alle forelesninger og gruppearbeid så jeg har vært gjennom pensum og det som står i bøkene ikke er nytt stoff for meg :) dette er mine studievaner og er ikke sikkert det funker for deg. jeg lærer pensum bedre ved å jobbe med gruppearbeid, diskutere og slå opp ting jeg lurer på. lesing er ikke for alle!

tenker det er kjedelig på å bruke masse tid på å lese gjennom hele pensum når man bare får en liten del av det på eksamen. selvfølgelig skal man ha vært gjennom alt, men for meg holder det altså med forelesninger og gruppearbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...