AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Trenger et lite spark bak....trodde aldri jeg skulle bli en av disse jentene, har lest mange innlegg på KG om lignende situasjoner og alltid syntes det har vært veldig tåpelig, men så sitter jeg her selv da... Jeg dater en mann for tiden, 1 måned og to uker omtrent. Han er egentlig helt perfekt, har alle kvalitetene jeg ser etter, personligheten er akkurat slik jeg liker. Utrolig handy, veldig maskulin, men samtidig glad i kos og nærhet, selvtillit, tør å si sine egne meninger og "sette meg på plass", han er veldig smart og utrolig mye, spesielt innenfor tingene som interesserer meg, ellers har vi også mange av de samme interessentene. Han er glad i hunder, veldig omsorgsfull og beskyttende, ønsker seg barn, osv. I grunn helt perfekt. MEN så har det seg slik at jeg blir så usikker, jeg er en person som bruker lang tid på å utvikle følelser, og det er jo greit nok, og jeg tenne utrolig på han, men samtidig så plager utseende hans meg litt. Føler meg helt forferdelig overfladisk når jeg tenner jo til og med på han, så da burde det jo absolutt ikke bety noe. Han er egentlig veldig kjekk, men har mistet nye hår, han kler hår utrolig mye bedre, med hår ser han virkelig helt perfekt ut i ansiktet. Han er jo fremdles kjekk, men håret plager meg dessverre, er greit nok slik det er nå, men mer og mer vil jo forsvinne. Jeg er i starten av tyveårene og han er akkurat rundt 30, jeg er jo vant til at menn har hår. I tillegg så er jeg også vant med ganske trente menn, han er godt trent i den forstand at han er sterk og god utholdenhet, men selve kroppen hans ser ikke spesielt trent ut. Så ja, trenger virkelig et spark bak, føler meg så utrolig ekkel og slem... Prøver å tenke at det er personen man er sammen med, utseende endrer seg jo uansett. Om han hadde sett ut slik han gjorde for fem år siden hadde han jo vært helt perfekt, skulle jeg liksom gjort det slutt nå da? Det blir jo helt tåpelig. Jeg kommer jo til å endre meg jeg også. Og som sagt så er han faktisk kjekk og jeg tenner på han, så skjønner ikke hvorfor jeg sliter med denne usikkerheten nå... Er det rett og slett usikkerhet som prøver å finne unnskyldninger for å droppe å gå videre med han siden jeg er redd, eller er det et tegn på at jeg burde droppe det? Selv om det ikke virker slik har jeg utrolig mye respekt og beundring for han, så håper på en måte det bare er en teit forsvarsmekanisme hos meg som jeg klarer å fjerne på en måte... Jeg er så uerfaren i forhold til han, så tenker kanskje at det er derfor jeg blir usikker? Føler han fortjener bedre enn meg, men jeg liker han jo egentlig veldig godt og ønsker ikke det heller... Nå ble visst det her ganske mye lenger enn planlagt, håper noen orker å lese alt. Anonymkode: 66571...1a1
Mippi Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Hadde jeg sagt det samme som deg, så hadde det bare vært unnskyldninger ja. Jeg tenker at de tingene du nevner er filleting, ting som overhode ikke har noe å si i valg av partner. Hadde prøvd å finne ut hvorfor du tenker som du gjør. Men ikke overtenk, du kan bare være generelt usikker. Ta tiden til hjelp? 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Jeg vet jo at det bare er filleting, derfor blir det så tåpelig. men går plutselig rundt å ser masse kjekke menn over alt med hår...men sånn egentlig er jo han fyren jeg dater mye kjekkere. Og egentlig er ikke disse fyrene kjekke en gang, når jeg tenker etter. Aner ikke hvorfor jeg tenker som jeg gjør... Kanskje jeg er redd for å bli såret, så prøver å holde følelsene mine på avstand? Vet virkelig ikke.... Jeg er som sagt veldig uerfaren, har bare hatt en kjæreste før, og vi ble sammen da jeg var 17, så ikke akkurat veldog seriøse sakene, han er den eneste jeg har ligget med også. Eneste jeg kan skjønne nå hvert fall, er at jeg er redd for å falle for mye så bli såret, så om jeg er litt ambivalent til "han" så er det jo ikke så farlig om det ikke skulle bli noe av, men igjen, det blir jo en selvoppfyllende profeti. Bare for å ha det sagt, jeg syntes egentlig mange menn uten hår er skikkelig kjekke, er noe ekstra barskt over det, så det gjør jo hele greia enda mer latterlig... Anonymkode: 66571...1a1
Gjest Boxee Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 (endret) Hår er da ikke så viktig, spesielt ikke når dere passer godt sammen ellers. Menn i den alderen begynner jo å miste håret snart uansett. Min kar hadde måne og tynt hår da vi møttes, og han var bare 18 år. Nå har vi hus og to barn, og har det fantastisk sammen. Tenk om jeg skulle valgt bort det pga manglende hår. Kom deg over det, å slutt å være overfladisk. Endret 16. november 2016 av Boxee .
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 9 minutter siden, Boxee skrev: Hår er da ikke så viktig, spesielt ikke når dere passer godt sammen ellers. Menn i den alderen begynner jo å miste håret snart uansett. Min kar hadde måne og tynt hår da vi møttes, og han var bare 18 år. Nå har vi hus og to barn, og har det fantastisk sammen. Tenk om jeg skulle valgt bort det pga manglende hår. Kom deg over det, å slutt å være overfladisk. Ja jeg vet, er helt tåpelig. Skal skjerpe meg!! Derfor jeg lagde denne tråden, for å få et lite spark bak. Men egentlig etter å ha skrevet, så tror jeg kanskje det heller bunner i at jeg er usikker på han, vet ikke helt hvor jeg har han. Vi er eksklusive, men jeg er likevel redd for at han bare bruker meg som en midlertidig kjæreste/elskerinne på en måte, er jo en del yngre enn han. Og fra neste år er det litt usikkert hvor i Norge han skal bo, så redd han bare vil ha det koselig frem til det. Han har egentlig ikke gitt meg noen grunn til å tro det, og vi har jo ikke hatt sex enda en gang, så er nok bare jeg som må slutte å være usikker. Anonymkode: 66571...1a1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #6 Skrevet 16. november 2016 Har du laget en tråd om dette før? Det virker så kjent. Anonymkode: 5db73...fb8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #7 Skrevet 16. november 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du laget en tråd om dette før? Det virker så kjent. Anonymkode: 5db73...fb8 Haha Nei, er ikke min tråd, men ganske lik. Altså personen har hatt et godt øye til han i 10 år, for ti år siden var jeg ikke gammel nok for slikt. Møtte han første gang for litt over en måned sidne på nettdating, men skal lese tråden, trenger som sagt bare et spark bak for å slutte å være dust. Anonymkode: 66571...1a1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #8 Skrevet 16. november 2016 Sparker deg så hardt og kraftig jeg kan bak! Anonymkode: cb878...542 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #10 Skrevet 16. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sparker deg så hardt og kraftig jeg kan bak! Anonymkode: cb878...542 Takk tror jeg bare er litt mer forelsket enn jeg tør å innrømme 2 minutter siden, jabx skrev: Be ham kjøpe parykk. Hahaha 😉 Anonymkode: 66571...1a1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #11 Skrevet 16. november 2016 ts er en nevrotisk feminist. Stakkars mann. Anonymkode: 6c899...e49
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #12 Skrevet 16. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: ts er en nevrotisk feminist. Stakkars mann. Anonymkode: 6c899...e49 Hahahahaha jeg er så lite feministisk av meg at du bare skulle visst. Jeg mener mannen er overhodet i familien, jeg liker tradisjonelle kjønnsroller, elsker å vaske hus, lage mat, stelle med den fremtidige mannen min. Jeg er opptatt av å være feminin, te meg feminint, er underdanig, prøver å tenke rasjonelt og ikke la følelsene ta overhånd (ikke basert på denne tråden ). Når jeg har valgt en mann står jeg bak han 100%, jeg kommer aldri til å være utro, jeg respekterer mannen jeg er sammen med alt for mye til det, jeg ser generelt opp til menn og er for et patriarkisk samfunn. Med han fyren jeg dater nå har jeg ikke snakket med en eneste annen mann siden vi først begynte å date, selv om jeg ofte blir sjekket opp. Så nei, ikke noe nevrotisk feminist her i huset, bare en usikker jente med lite erfaring, som syntes dette er veldig skummelt. Anonymkode: 66571...1a1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #13 Skrevet 16. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hahahahaha jeg er så lite feministisk av meg at du bare skulle visst. Jeg mener mannen er overhodet i familien, jeg liker tradisjonelle kjønnsroller, elsker å vaske hus, lage mat, stelle med den fremtidige mannen min. Jeg er opptatt av å være feminin, te meg feminint, er underdanig, prøver å tenke rasjonelt og ikke la følelsene ta overhånd (ikke basert på denne tråden ). Når jeg har valgt en mann står jeg bak han 100%, jeg kommer aldri til å være utro, jeg respekterer mannen jeg er sammen med alt for mye til det, jeg ser generelt opp til menn og er for et patriarkisk samfunn. Med han fyren jeg dater nå har jeg ikke snakket med en eneste annen mann siden vi først begynte å date, selv om jeg ofte blir sjekket opp. Så nei, ikke noe nevrotisk feminist her i huset, bare en usikker jente med lite erfaring, som syntes dette er veldig skummelt. Anonymkode: 66571...1a1 Heldige mann. Anonymkode: f46e9...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #14 Skrevet 16. november 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg vet, er helt tåpelig. Skal skjerpe meg!! Derfor jeg lagde denne tråden, for å få et lite spark bak. Anonymkode: 66571...1a1 Er mange damer som tenker det samme som deg. Det er nok ikke det de sier høyest da de raskt blir stemplet som overfladiske osv. Er selv mann i 30årene ..intet hår igjen og heller ikke dame jeg er en av de som ikke ser ut i havsnød engang uten hår -ser mao ut som en helt annen person sammenlignet med før. Vet ikke om det er så gale fatt med mannen din - men ser for meg at det er nok til å påvirke deg. Anonymkode: a594f...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #15 Skrevet 17. november 2016 Jeg skal svare deg på samme måte som jeg svarer mine venninner når de kommer med lignende problemstillinger. Om man kan legge seg så mye opp i noe så lite som håret, da er man ikke tilstrekkelig interessert.. Hvis man stiller spørsmål rundt slike overfladiske ting så er det ikke noe håp, er ihvertfall min erfaring. Anonymkode: 11754...76e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #16 Skrevet 17. november 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal svare deg på samme måte som jeg svarer mine venninner når de kommer med lignende problemstillinger. Om man kan legge seg så mye opp i noe så lite som håret, da er man ikke tilstrekkelig interessert.. Hvis man stiller spørsmål rundt slike overfladiske ting så er det ikke noe håp, er ihvertfall min erfaring. Anonymkode: 11754...76e Jeg er egentlig enig, men tror det er mer en beskyttelsesgreie, mindre investert på en måte, slik at om det ikke skulle bli noe av har jeg ikke latt han slippe helt innpå meg. Som sagt så liker jeg egentlig menn uten hår/eller med stubber da, og syntes han er utrolig tiltrekkende og kjekk. Men jeg får se litt an videre, om det virkelig er håret som plager meg (altså ikke tilstrekkelig interesse) eller om det faktisk bare er usikkerheten min som spiller meg et puss. Anonymkode: 66571...1a1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2016 #17 Skrevet 17. november 2016 Han jeg dater har og lite hår, men er kjekk og snill osv. Jeg syns jo det er mye penere med hår. Men ganske mange menn vil jo miste håret etterhvert uansett, så om du hadde datet en annen så hadde det kanskje skjedd han til slutt og? Jeg legger også merke til at jeg kan "lete etter" negative ting med han. Men jeg tror jeg bare er usikker. Jeg har vært i noen dårlige forhold, har mer erfaring, vet mye mer om hva jeg vil ha og ikke. Vil jo gjerne ha en som er "perfekt". Er nok litt redd? Men samtidig skjønner jeg at det kommer jo til å være ting jeg ikke vil like så godt med en fremtidig kjæreste, uansett hvem det blir. Men sålenge det bare er filleting og ikke ting som ender i store krangler, så må man bare innstille seg på å tåle det. Prøv å bare tenk mindre på det, seriøst. Bestem deg for å glemme det litt. Fokuser på positive ting. Anonymkode: fcf39...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå