AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Hei! Jeg har datet en mann i ca en månede. Vi sees 2-3 ganger i uka. Jeg liker ham virkelig, er ikke forelsket enda, men det tar tid for meg. Han har to ganger sagt han gjerne vil være kjærester, jeg sier det er litt tidlig for meg. Bare noen uker før jeg møtte ham hadde jeg et veldig tøfft brudd med eksen. Jeg gikk gjennom en veldig vanskelig periode og jeg opplevde vel at han var slem med meg, løy og lyttet aldri og dumpet meg når jeg trengte ham som mest. Dette har jeg ikke fortalt mannen jeg dater. På en måte har jeg lyst til det, både for å si at jeg har litt baggasje, men også for at han skal forstå at jeg vil ta det rolig og ikke gå inn i noe rebound-forhold. Samtidig er jeg redd for å klage over eksen og dra den dritten inn i det nye forholdet. Hva tenker dere? Anonymkode: c453e...b5a
Carrot Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Må det ene nødvendigvis inneholdet det andre? Jeg mener, det er mulig å si du har et stygt brudd bak deg og vil ta det litt rolig selv om du liker han veldig godt uten å "snakke dritt om eksen" eller dra med deg alt det som skjedde inni et evt nytt forhold. - gamle forhold gjør seg best uten at de blir en del av et nytt forhold tror jeg..
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Det er bare å si at du hadde en dårlig opplevelse ved forrige forhold som gjør at du trenger litt tid på å komme deg og bli klar for et nytt forhold. Uten å si noen detaljer. Anonymkode: 82f39...a4a 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Takk! Veldig god idé å si det sånn! Om han vil høre mer, skal jeg da si mer, eller er det ok å svare med noe sånt som at jeg ikke ønsker å dra det inn i forholdet, eller gi vagt svar med at jeg hadde en vanskelig periode og han dumpa meg? Anonymkode: c453e...b5a
Carrot Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 min erfaring er at å dra det dårlige forholdet man har bak seg med inn i et nytt sjelden bringer noe godt med seg. Å snakke om hva man ønsker av en partner, et forhold osv uten å dra sammenligninger eller fortelle, klage osv tror jeg er mer konstruktivt. Jeg ville ikke gitt vage svar, jeg ville ikke sagt "jeg ble dumpet" - jeg ville fortalt noe i retning av at forholdet tok slutt på en måte som for meg opplevdes som dramatisk, jeg ønsker derfor være sikker før jeg går inn i et nytt da jeg ikke ønsker min bagasje skal påvirke vår fremtid eller noe i den retning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå