Januar2015 Skrevet 16. november 2016 #1 Del Skrevet 16. november 2016 Hei! Skal flytte, der er der 3 soverom. Har en gutt på 3 og ei jente på 4 mnd. Han har sitt eget rom her vi bor nå, hun sover på vårt rom enda. Lurer på hvordan vi skal gjøre det i det nye huset. Enten må de dele rom (regner med lillesøster sover inne hos oss vertfall noen måneder enda) eller så må det ene soverommet bli lillesøster sitt rom med en gjesteseng der gjester sover eller et tredje alternativ er å kjøpe en sovesofa i TV stua oppe så gjester kan være der og ungene får hvert sitt rom. Vi har ganske ofte besøk (svigermor bor langt unna og er ofte på lange besøk) venner med barn osv. Tenker det er kjipt å måtte bruke tvstua (som ikke er noe "stue" det er bare en egen etasje uten dør osv) som gjesterom, pluss at vi da må kjøpe en ganske dyr sovesofa siden må være både god å sitte i og ligge på. Hva er utfordringene med to på samme rom..? Tenker at vi like gjerne da kan innrede to barnerom og bare flytte lillesøster inn på vårt rom når vi har gjester...? Eller funker det dårlig?! Hjelp! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #2 Del Skrevet 16. november 2016 Så du vil la barna dele rom i tilfelle dere får overnattingsgjester ? Her ville jeg definitivt latt barna få hvert sitt rom og latt eventuelle gjester sove i TV-stua. En sovesofa er ikke akkurat så dyr i innkjøp, og dersom soveplassen dere har å tilby ikke er bra nok står gjestene fritt til å ta inn på hotell. Anonymkode: 038d9...1e6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #3 Del Skrevet 16. november 2016 Vi har tre soverom og begge barna har egne soverom. På begge barnerommene er det senger som kan dras ut til dobbelseng( hemmnes fra Ikea). Når vi har besøk av bestemødre osv så hender det bestemor deler seng med minste jenta, maks kos for begge. Eller ungene deler rom når vi har besøk . det har funket fint de siste par tre årene og funker sikkert fjell en stund til. Ville vært galskap å ha et rom stående "tomt" for besøk når vi faktisk trenger plassen Anonymkode: 825f6...a82 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 16. november 2016 #4 Del Skrevet 16. november 2016 Jeg hadde prioritert at barna fikk hvert sitt rom. 🤗 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #5 Del Skrevet 16. november 2016 Vi har det slik at den eldste har en køyeseng på sitt rom, der nederste køye er "lesekrok" med kosedyr og puter, og der lillesøster er vant til å sove inneimellom. Så har lillesøster på sitt rom en slik seng som kan dras ut og bli til dobbeltseng. Den yngstes rom fungerer da som gjesterom, men er jo hennes rom i det daglige der hun sover, og ikke tilegnet gjester annet enn ekstra sengeplasser ved behov. Anonymkode: 65ba4...ab0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnis Skrevet 16. november 2016 #6 Del Skrevet 16. november 2016 Guttene her deler rom, det er kun 1,5 år mellom de og den eldste er 3. De sovet bedre med noen på rommet begge to. Gjesterom har vi ikke. Ikke noe vi prioriterer når vi er en familie på 4 i leilighet. Vi har ikke plass til å ha ubrukte rom. Så når min mor kommer har hun sovesofaen i stua. Duger ikke det vi kan stille opp med får folk finne egen soveplass:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #7 Del Skrevet 16. november 2016 Hadde gitt barna hvert sitt rom. Anonymkode: 452ad...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 16. november 2016 #8 Del Skrevet 16. november 2016 Jeg ser ikke helt hva små barn skal med hvert sitt rom, egentlig, så lenge de ikke forstyrrer hverandre om natta. For oss virket det logisk at barna hadde hvert sitt rom da yngstemann flyttet ut av vårt rom da han var 1 år. Vi hadde da på forhånd pusset opp og delt av et rom, slik at det ble to små. Mens nå når barna er 2,5 og 4,5 har vi begynt å tenke at det egentlig hadde vært bedre om de hadde bodd på samme rom. Hos oss ville dette enten innebære at de sov på ett rom, og hadde bedre plass til organisere leker med fornuftig på det andre, som et eget lekerom. Eller, så kommer vi til å slå ned veggen mellom rommene, og lage et stort barnerom. Det er litt motsatt av hva mange gjør, men barna vil egentlig gjerne sove sammen også, etter å ha gjort det en del i sommer. Nå er våre barnerom ganske små, da så det spiller jo inn på min mening. Men jeg syns samtidig det er litt overdrevet, det mange synes å tenke, at barn må ha hvert sitt rom for å være fornøyde. Så min innstilling ville være, at dersom dere faktisk har mye besøk, ville jeg hatt det ene rommet som kombinert gjeste- og lekerom (med mindre det andre barnesoverommet er romslig). Sånn at ingen trengte å flytte på seg, dersom det er stadige besøk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 16. november 2016 #9 Del Skrevet 16. november 2016 Selv ville jeg også syns det var mye lettere å ha besøk dersom de kunne ha et eget rom, for øvrig, enn at de skulle sova i stua. Da blir det mer rot, man vil kanskje legge seg og stå opp til forskjellige tider osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 16. november 2016 #10 Del Skrevet 16. november 2016 Vi har samme aldersforskjell på ungene som dere, TS, og har veldig god erfaring med at de deler rom. Ungene trives med det og det gjør at vi kan ha eget lekerom (som kunne vært kombinert gjesterom om vi hadde hatt behov). De har delt siden minsten var 9-10 mnd. Jeg er enig med Vera Vinge i at eget rom for små barn er unødvendig. Når de blir større og eventuelt uttrykker et slikt behov så kan man jo ommøblere. Det er en fin ting å lære å dele og ta hensyn, samtidig som det er en trygghet i å ha søskenet sitt like i nærheten. Ved sykdom og andre unntakssituasjoner fordeler vi voksne oss gjerne på to rom med hver vår unge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #11 Del Skrevet 16. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har det slik at den eldste har en køyeseng på sitt rom, der nederste køye er "lesekrok" med kosedyr og puter, og der lillesøster er vant til å sove inneimellom. Så har lillesøster på sitt rom en slik seng som kan dras ut og bli til dobbeltseng. Den yngstes rom fungerer da som gjesterom, men er jo hennes rom i det daglige der hun sover, og ikke tilegnet gjester annet enn ekstra sengeplasser ved behov. Anonymkode: 65ba4...ab0 Vil legge til at dette er jo ideelt for litt større barn (som vi har), som begynner å ha egne overnattingsgjester. Da er plassen på rommet klart for begge tos smågjester. Anonymkode: 65ba4...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharon90 Skrevet 16. november 2016 #12 Del Skrevet 16. november 2016 Jeg har tre rom, alle har hver sitt. (vesla på 3.5 og guttungen er 1.5år ) Får vi gjester står det ei seng ekstra inne på rommet til guttungen, da får de låne den mens jeg tar han inn til meg i sprinkelsenga. Er det tante eller andre nære så hender det at de sover på samme rom, kommer ikke til å skje at vi lar et rom stå tomt når vi trenger det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #13 Del Skrevet 16. november 2016 Hva med ett soverom og et lekerom med plass for overnatting? Ungene deler soverom som er i hovedsak til soving og et lekerom i tillegg? Hvis det viser seg å ikke fungere på sikt så er det bare å skille dem. Anonymkode: f36ed...207 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå