AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Hei! Når jeg så den nye serien ''Victoria'' fikk jeg plutselig for meg at jeg kunne tenkt meg å lese noe lignende i en romanserie også. Men, vet ikke om noen.. Noen som gjør? Mellom 1700 til 1900-tallet kanskje, og at hovedpersonen/e man følger er kongelige. Og på norsk. Så, tips? Anonymkode: 59b5b...bf7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Fjorten år gammel blir Mary Boleyn elskerinnen til Henrik VIII - en kvinnebedårer og tyrann som regjerte England med jernhånd på 1500-tallet. Hun blir nærmest beordret ned i kongens seng av sin maktsyke familie. Bak hoffets pomp og prakt skjuler det seg et intenst intrigemakeri hvor Henriks favoritter får adelstitler og rikdom, mens en dødsdom venter den som faller i unåde. Blendet av kongens sjarm og makt elsker unge, naive Mary ham av hele sitt hjerte. Men kongens interesse kjølner. Hun blir tvunget til å la søsteren Anne ta sin plass. I denne uutholdelige situasjonen forstår Mary at hun må kjempe mot sin familie og kongen, og ta skjebnen i egne hender. Anonymkode: 27138...db8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Søstrene Boleyn av Philippa Gregory? Hørtes jo ikke så aller verst ut. Noen med flere forslag? Anonymkode: 59b5b...bf7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fjorten år gammel blir Mary Boleyn elskerinnen til Henrik VIII - en kvinnebedårer og tyrann som regjerte England med jernhånd på 1500-tallet. Hun blir nærmest beordret ned i kongens seng av sin maktsyke familie. Bak hoffets pomp og prakt skjuler det seg et intenst intrigemakeri hvor Henriks favoritter får adelstitler og rikdom, mens en dødsdom venter den som faller i unåde. Blendet av kongens sjarm og makt elsker unge, naive Mary ham av hele sitt hjerte. Men kongens interesse kjølner. Hun blir tvunget til å la søsteren Anne ta sin plass. I denne uutholdelige situasjonen forstår Mary at hun må kjempe mot sin familie og kongen, og ta skjebnen i egne hender. Anonymkode: 27138...db8 Hehe, jeg tenkte på denne da jeg så tråden, men du kom meg i forkjøpet😂 Anonymkode: 5a387...05a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søstrene Boleyn av Philippa Gregory? Hørtes jo ikke så aller verst ut. Noen med flere forslag? Anonymkode: 59b5b...bf7 Ja Anonymkode: 27138...db8
Persephone Skrevet 16. november 2016 #6 Skrevet 16. november 2016 Jeg må bare nevne det åpenbare nå som Boleyn er nevnt: TUDORS!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #7 Skrevet 16. november 2016 36 minutter siden, Persephone skrev: Jeg må bare nevne det åpenbare nå som Boleyn er nevnt: TUDORS! Det er den serien? Jeg har lagt min elsk på slike Syns Neflix er full av dem. Men den var ikke der..? Anonymkode: 59b5b...bf7 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 16. november 2016 #8 Skrevet 16. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er den serien? Jeg har lagt min elsk på slike Syns Neflix er full av dem. Men den var ikke der..? Anonymkode: 59b5b...bf7 Den sendes på Viaplay.
Persephone Skrevet 16. november 2016 #9 Skrevet 16. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er den serien? Jeg har lagt min elsk på slike Syns Neflix er full av dem. Men den var ikke der..? Anonymkode: 59b5b...bf7 Hmm, jeg har ikke Netflix, så jeg vet ikke helt hva som er der og ikke. Det er sikkert lett å få sett den et anna sted vil jeg tro.
Lofotfrøken Skrevet 16. november 2016 #10 Skrevet 16. november 2016 4 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Den sendes på Viaplay. 4 minutter siden, Persephone skrev: Hmm, jeg har ikke Netflix, så jeg vet ikke helt hva som er der og ikke. Det er sikkert lett å få sett den et anna sted vil jeg tro. Da skal den sjekkes ut! 1
Lofotfrøken Skrevet 16. november 2016 #11 Skrevet 16. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja Anonymkode: 27138...db8 Er det forresten en serie eller en bok?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #12 Skrevet 16. november 2016 Akkurat nå, Lofotfrøken skrev: Er det forresten en serie eller en bok? Film og bok Anonymkode: 27138...db8
Mari Y Skrevet 7. januar 2017 #14 Skrevet 7. januar 2017 Dog det ikke er 100% om kongelig blod, er Sagaen om isfolket av Margit Sandemo veldig bra bokserie. Historisk og veldig fascinerende fantasy fra 1500- tallet og fremover.
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. januar 2017 #15 Skrevet 9. januar 2017 Ikke fra 1800, men Skje din vilje Serie: The Tudors 1 Av Anne Gracie. Handler om Henry 8.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå