Gå til innhold

Romanserier fra feks 1800-tallet, med kongelige hovedpersoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Når jeg så den nye serien ''Victoria'' fikk jeg plutselig for meg at jeg kunne tenkt meg å lese noe lignende i en romanserie også. Men, vet ikke om noen.. Noen som gjør? :) Mellom 1700 til 1900-tallet kanskje, og at hovedpersonen/e man følger er kongelige. Og på norsk.

Så, tips? 

Anonymkode: 59b5b...bf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjorten år gammel blir Mary Boleyn elskerinnen til Henrik VIII - en kvinnebedårer og tyrann som regjerte England med jernhånd på 1500-tallet. Hun blir nærmest beordret ned i kongens seng av sin maktsyke familie. Bak hoffets pomp og prakt skjuler det seg et intenst intrigemakeri hvor Henriks favoritter får adelstitler og rikdom, mens en dødsdom venter den som faller i unåde. Blendet av kongens sjarm og makt elsker unge, naive Mary ham av hele sitt hjerte. Men kongens interesse kjølner. Hun blir tvunget til å la søsteren Anne ta sin plass. I denne uutholdelige situasjonen forstår Mary at hun må kjempe mot sin familie og kongen, og ta skjebnen i egne hender.

Anonymkode: 27138...db8

Skrevet
Søstrene Boleyn av Philippa Gregory? :) 
Hørtes jo ikke så aller verst ut. 

Noen med flere forslag? :) 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjorten år gammel blir Mary Boleyn elskerinnen til Henrik VIII - en kvinnebedårer og tyrann som regjerte England med jernhånd på 1500-tallet. Hun blir nærmest beordret ned i kongens seng av sin maktsyke familie. Bak hoffets pomp og prakt skjuler det seg et intenst intrigemakeri hvor Henriks favoritter får adelstitler og rikdom, mens en dødsdom venter den som faller i unåde. Blendet av kongens sjarm og makt elsker unge, naive Mary ham av hele sitt hjerte. Men kongens interesse kjølner. Hun blir tvunget til å la søsteren Anne ta sin plass. I denne uutholdelige situasjonen forstår Mary at hun må kjempe mot sin familie og kongen, og ta skjebnen i egne hender.

Hehe, jeg tenkte på denne da jeg så tråden, men du kom meg i forkjøpet😂

Anonymkode: 5a387...05a

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Søstrene Boleyn av Philippa Gregory? :) 
Hørtes jo ikke så aller verst ut. 

Noen med flere forslag? :) 

Ja :)

Skrevet

Jeg må bare nevne det åpenbare nå som Boleyn er nevnt: TUDORS!

Skrevet
36 minutter siden, Persephone skrev:

Jeg må bare nevne det åpenbare nå som Boleyn er nevnt: TUDORS!

Det er den serien? Jeg har lagt min elsk på slike :fnise: Syns Neflix er full av dem. Men den var ikke der..?

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er den serien? Jeg har lagt min elsk på slike :fnise: Syns Neflix er full av dem. Men den var ikke der..?

Den sendes på Viaplay. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmm, jeg har ikke Netflix, så jeg vet ikke helt hva som er der og ikke. Det er sikkert lett å få sett den et anna sted vil jeg tro.

Skrevet
4 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Den sendes på Viaplay. 

4 minutter siden, Persephone skrev:

Hmm, jeg har ikke Netflix, så jeg vet ikke helt hva som er der og ikke. Det er sikkert lett å få sett den et anna sted vil jeg tro.

Da skal den sjekkes ut!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja :)

Er det forresten en serie eller en bok?

Skrevet
Akkurat nå, Lofotfrøken skrev:

Er det forresten en serie eller en bok?

Film og bok

Skrevet

Ja snubla over filmen i sted. Ok :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Dog det ikke er 100% om kongelig blod, er Sagaen om isfolket av Margit Sandemo veldig bra bokserie. Historisk og veldig fascinerende fantasy fra 1500- tallet og fremover. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ikke fra 1800, men 

Skje din vilje

Serie: The Tudors 1 

Av    Anne Gracie.

Handler om Henry 8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...