Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg er på dag 7 i syklusen og eggløsning skal ikke komme før om en uke til ca, men oppdaget nettopp at slimet allerede har dukket opp. Kan hende det alltid har vært sånn, for jeg sjekker ikke så veldig ofte før rundt el :P 

Men er det vanlig og "meningen" at det skal komme så tidlig? Det er som eggehvite, bare litt tynnere. Kan hende jeg er ganske dum nå, men det er bedre å stille dumme spørsmål enn å forbli dum! 

Videoannonse
Annonse
Gjest babystøv
Skrevet
9 timer siden, tweet skrev:

Altså, jeg er på dag 7 i syklusen og eggløsning skal ikke komme før om en uke til ca, men oppdaget nettopp at slimet allerede har dukket opp. Kan hende det alltid har vært sånn, for jeg sjekker ikke så veldig ofte før rundt el :P 

Men er det vanlig og "meningen" at det skal komme så tidlig? Det er som eggehvite, bare litt tynnere. Kan hende jeg er ganske dum nå, men det er bedre å stille dumme spørsmål enn å forbli dum! 

Har samme problemet.. Denne syklusen fikk jeg el slim bare to dager etter mensen var ferdig. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig fikk det så tidlig.. Men vet at det er mange som har el slim leenge før el inntreffer.. 

Skrevet

Så vidt jeg har skjønt kommer EL-slimet av at østrogennivået i kroppen øker før EL. Det er ikke vanlig å ha det fullt så lenge som ei uke, men ikke umulig heller. Og det er en bra ting! Sæden kan overleve i flere dager i det slimet. Jeg har det bare 1-2 dager innen EL, om jeg får det i det hele tatt. Kanskje EL kommer litt tidligere enn forventet hos deg denne gangen? Eller så er du bare heldig, og har en lang fruktbar periode :) 

Anonymkode: 2339a...7cb

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg har skjønt kommer EL-slimet av at østrogennivået i kroppen øker før EL. Det er ikke vanlig å ha det fullt så lenge som ei uke, men ikke umulig heller. Og det er en bra ting! Sæden kan overleve i flere dager i det slimet. Jeg har det bare 1-2 dager innen EL, om jeg får det i det hele tatt. Kanskje EL kommer litt tidligere enn forventet hos deg denne gangen? Eller så er du bare heldig, og har en lang fruktbar periode :) 

Anonymkode: 2339a...7cb

I følge appen min, er det åtte dager til eggløsning, men den fruktbare perioden starter om fire dager. Jeg er ikke bombesikker på når jeg har EL, men følger appen og det jeg kjenner på kroppen. Kan godt hende el kommer tidligere eller, som du sier, har jeg kanskje en lang fruktbar periode! Rare kroppen :P 

10 timer siden, babystøv skrev:

Har samme problemet.. Denne syklusen fikk jeg el slim bare to dager etter mensen var ferdig. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig fikk det så tidlig.. Men vet at det er mange som har el slim leenge før el inntreffer.. 

Hmm.. Det var bare to-tre dager etter mensen med meg også! Jeg var jo nettopp helt ferdig med spotting, også oppdaget jeg det. Kanskje jeg burde følge bedre med? Men jeg er ikke sååå komfortabel med å rote rundt der nede :P 
Hvordan går det med deg forresten? Har fulgt litt med på deg, siden du dukker opp her og der på forumet!

Gjest babystøv
Skrevet

Er helt merkelig! Kroppen er skikkelig merkelig til tider :P

Hehe, jeg dukker opp litt her og litt der jeg :fnise: Det går greit, begynner å bli litt lei denne prøvingen nå.. Og nå har plutselig syklusen begynt å kødde seg. Skjønner ingenting... Begynte å spotte rett etter da jeg tror jeg hadde el..spottet i 4 dager..og så ingenting! Så tror jeg fikk mensen rett etter el... jeg skjønner hvertfall ikke :fnise: med deg da?? du har vel nettopp startet prøvingen??

Skrevet
22 minutter siden, babystøv skrev:

Er helt merkelig! Kroppen er skikkelig merkelig til tider :P

Hehe, jeg dukker opp litt her og litt der jeg :fnise: Det går greit, begynner å bli litt lei denne prøvingen nå.. Og nå har plutselig syklusen begynt å kødde seg. Skjønner ingenting... Begynte å spotte rett etter da jeg tror jeg hadde el..spottet i 4 dager..og så ingenting! Så tror jeg fikk mensen rett etter el... jeg skjønner hvertfall ikke :fnise: med deg da?? du har vel nettopp startet prøvingen??

Nei, så irriterende! Min store frykt er at syklusen skal gå bananas.. Føler jeg har grei kontroll enn så lenge. Hadde du greid å drite i prøving og bare leve livet og ha sex kun når dere vil? Det går jo an å ta en pause i kanskje en eller to sykluser. Alle har hørt historier om de som ble gravid da de sluttet å prøve! :) 

Ja, jeg er i PP3 bare, men er allerede veldig utålmodig. Trodde det klaffet sist, men mensen var bare forsinka av en eller annen grunn! Jeg skal ikke klage da (men gjør det fordi) :P Vi er vel like gamle, vi? 22? 

Gjest babystøv
Skrevet
12 timer siden, tweet skrev:

Nei, så irriterende! Min store frykt er at syklusen skal gå bananas.. Føler jeg har grei kontroll enn så lenge. Hadde du greid å drite i prøving og bare leve livet og ha sex kun når dere vil? Det går jo an å ta en pause i kanskje en eller to sykluser. Alle har hørt historier om de som ble gravid da de sluttet å prøve! :) 

Ja, jeg er i PP3 bare, men er allerede veldig utålmodig. Trodde det klaffet sist, men mensen var bare forsinka av en eller annen grunn! Jeg skal ikke klage da (men gjør det fordi) :P Vi er vel like gamle, vi? 22? 

Ja eg skjønner ingenting.. Har hatt stabil syklus i 2 år så plutselig klikker det.. var det vi gjorde det første året, da hadde vi bare sex når vi følte for det (har jo det nå og, men vi legger til støtet litt ekstra under el).. men da var vi så mye vekke fra hverandre pga han jobbet, så er ikke så rart at det ikke klaffet det året... så vi får bare tro at det var en hormonell blødning jeg hadde eller noe :P 

Jaa, skjønner at du er utålmodig! jeg begynte å klage etter 1 mnd med prøving, så haha :P jeg skjønner deg!
Jaa, da er vi like gamle! :) så gøy at det også er andre unge prøvere her! det er koselig!! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...