Gå til innhold

Gå på date med menn som ikke er ute etter forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lastet ned Tinder for et par måneder siden. Har fått bra med matcher, men er jo ikke så mange som man faktisk kunne tenke seg å møte. Men så har jeg snakket litt med et par menn den siste uken og begge to er fyrer som jeg syntes virker veldig interessante. Begge har invitert meg på date. Problemet er at jeg i utgangspunktet er ute etter å møte noen som kanskje kan utvikle seg til å bli noe seriøst, da jeg har vært singel i 4 år og egentlig er klar for å finne noen. 

Men ingen av disse to mennene er ute etter forhold :dry: Den ene kom ut av et forhold for 2 måneder siden, den andre for 6 måneder siden og han var gift i mange år med eksen sin. Forstår jo veldig godt at de ikke er klare for noe seriøst da. Men jeg har fortalt dem at jeg ikke er ute etter en seksuell relasjon, og at jeg ikke kommer til å ligge med noen bare for å ligge med noen, vel vitende om at de uansett ikke er interessert i noe mer.

Alikevel har de invitert meg ut på date. Hva er egentlig hensikten her? Samtidig tenker jeg jo at det kanskje er teit av meg å ikke ville møte dem - for det kan jo hende de eventuelt hadde endret mening når vi først hadde møttes (om kjemien var tilstede og ting klaffet selvsagt). 

Hva ville dere gjort?

(Er klar over at Tinder omtales som en sexapp, men så lenge den ikke markedsføres som nettopp det, så liker jeg å tro at det må finnes noen der inne som er ute etter noe mer seriøst - slik som meg..)

Anonymkode: 4f40c...b11

Videoannonse
Annonse
Gjest (:smilejenta:)
Skrevet

Jeg tenker at de kommer til å gjøre hva de kan slik de får deg i seng :)

Hvorfor vil du bruke din dyrebare tid på mennesker som alikevel ikke er interessert? De kommer mest sannsynligvis ikke til å skifte mening, og du er den som sitter igjen med knust hjerte og forhåpninger. 

Skrevet

Vel, for å snakke rett fra levra: Det høres ut som at ønsket om en date her er basert på en tanke fra begges side om at dere kan få den andre til å endre mening. De tenker at de kan få deg til å endre mening om å ha sex med dem bare for å ha sex med dem, mens du tenker at det er en mulighet for at de kan forandre mening om å ønske et forhold.

Jeg har selv vært den personen som ikke ville ha noe fast forhold (pga. et relativt ferskt brudd), men ble med ut på date likevel med en fyr som ville ha et fast forhold. Jeg vil bare si at samme hvor fantastisk den fyren var, så endret jeg ikke mening om forholdet, så det endte med at han ble skuffet fordi, som han tilstod i ettertid, så hadde han hatt en tanke om at kanskje jeg ville endre mening.

Det finnes absolutt folk på Tinder som ønsker faste forhold, men siden disse to har sagt at de ikke ønsker det, så ville jeg nok bare takket nei til de datene siden det du ønsker å få ut av dem er noe mennene mest sannsynlig ikke kommer til å gi deg :)

• Liker 11
Gjest Black Amethyst
Skrevet

Jeg hadde nok vært skeptisk på dem begge. Det kunne også vært at de inviterte deg på date med håp om at de klarte å få deg til sengs med dem alikevel? Nå til dags er dette en veldig enkel greie ser det ut til, derfor det at de som er ute etter et seriøst forhold burde være litt mer obs på hvem de velger å gå på date med. 

Skrevet

Jeg ville ikke gått ut med dem, og jeg tror det finnes mer seriøse datingtjenester enn Tinder, så kan du ha større mulighet til å finne noen som vil det samme som deg. Hvorfor disse to vil møte deg? Fordi de håper at de skal få deg til å gå med på sex uten noe mer, slik du håper at de skal bli interessert i forhold. Hva du enn velger, IKKE fall for klisjeen: "Vi kan jo ha sex først, så får vi se hvordan det blir etterhvert..." Famous last words.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Er helt enig. Ser jo det nå.. Er jo på en måte glad for at de i det minste er ærlige om hensiktene sine da, de kunne jo ha løyet. Men innser jo at det ikke er vits å gå på date med dem, det blir jo bare å kaste bort tid ja.. :/ 

2 minutter siden, Tsunade skrev:

Jeg ville ikke gått ut med dem, og jeg tror det finnes mer seriøse datingtjenester enn Tinder, så kan du ha større mulighet til å finne noen som vil det samme som deg. Hvorfor disse to vil møte deg? Fordi de håper at de skal få deg til å gå med på sex uten noe mer, slik du håper at de skal bli interessert i forhold. Hva du enn velger, IKKE fall for klisjeen: "Vi kan jo ha sex først, så får vi se hvordan det blir etterhvert..." Famous last words.

Du har helt rett! Kan tenke meg de hadde forsøkt seg på noe sånt.. :s 

TS

• Liker 4
Skrevet (endret)

Snakker av erfaring...og ja, det er bra at de er ærlige, selv om du skulle ønske at de sa noe annet. Ønsker deg lykke til! :tommelsmil:

Endret av Tsunade
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å kaste bort tid og energi på dem.

Men bra de er ærlige. :)

Anonymkode: c3939...29b

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har fortalt dem at jeg ikke er ute etter en seksuell relasjon, og at jeg ikke kommer til å ligge med noen bare for å ligge med noen, vel vitende om at de uansett ikke er interessert i noe mer.

Alikevel har de invitert meg ut på date. Hva er egentlig hensikten her? Samtidig tenker jeg jo at det kanskje er teit av meg å ikke ville møte dem

du har alle svare selv, men allikevel trenger du å lage en tråd for å fyre opp feminister uten sex i lang tid på KG?

Anonymkode: d3815...6cf

Skrevet

jeg ville jo gått på date, for jeg klarer helt fint å si nei til sex-mas, og min erfaring er at selv menn som ikke er ute etter forhold fort blir det når de møter rett person.

en date tar jo 2-3 timer (kafé feks; ikke velg hjemmedate!) og om de fremdeles vurderer forhold som uaktuelt etterpå så går du bare videre da.

Anonymkode: 71556...022

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville jo gått på date, for jeg klarer helt fint å si nei til sex-mas, og min erfaring er at selv menn som ikke er ute etter forhold fort blir det når de møter rett person.

en date tar jo 2-3 timer (kafé feks; ikke velg hjemmedate!) og om de fremdeles vurderer forhold som uaktuelt etterpå så går du bare videre da.

Anonymkode: 71556...022

Jeg klarer også å si nei til sex, men det er litt kjipt om de lar det trekke ut og trekke ut og gi inntrykk av at de vil noe mer - og til slutt har vi sex også kan de unnskylde seg etterpå med at "jammen, jeg sa jo at jeg ville ha forhold". 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer også å si nei til sex, men det er litt kjipt om de lar det trekke ut og trekke ut og gi inntrykk av at de vil noe mer - og til slutt har vi sex også kan de unnskylde seg etterpå med at "jammen, jeg sa jo at jeg ville ha forhold". 

*IKKE ville ha forhold mente jeg selvsagt :P

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

*IKKE ville ha forhold mente jeg selvsagt :P

Enig med deg, det er nok lurt å la disse passere. Desverre er det ingen garanti for seriøsitet eller forholdsmateriale noen steder, og selv om noen er ute etter et forhold kan de likevel se deg som noe å leke med fremfor forhold, fordi de ikke blir interessert. Man er litt fucked uansett, pun intended. 

Skrevet

Når en mann sier han ikke vil ha forhold, så vil han ikke ha forhold. De ombestemmer seg sjeldent! Uansett hvor bra du skulle være. Ikke møt noen av dem! De kommer bare til å såre deg, fordi du vil ha forhold og de vil ha gratis-sex og bygge ego. Treffer du dem kan du takke deg selv når du griner i etterkant. For de har sagt på forhånd at du ikke får det du vil ha av dem. 

Anonymkode: 06592...fbd

• Liker 2
Skrevet

De er nå i alle fall ærlige om sine hensikter. Det skal de ha.

Og ombestemme seg det kommer de ikke til å gjøre. De kan være ute etter forhold _også_, men da er de antakelig smarte nok til å holde forhold litt tilbake (sml. kvinner som holder sex tilbake, det er samme mekansmen)

De som er etter forhold, er antakelig blandt de matchene som du ikke orket å bruke så lang tid på fordi de virket for kjedelige. Disse to vet akkurat hva de skal gjøre, de gjør det, og de får om ikke deg, så andre på kroken. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke du finner ditt livs kjærlighet på Tinder. 

Anonymkode: f74f4...84a

Skrevet
6 minutter siden, draug 75 skrev:

De er nå i alle fall ærlige om sine hensikter. Det skal de ha.

Og ombestemme seg det kommer de ikke til å gjøre. De kan være ute etter forhold _også_, men da er de antakelig smarte nok til å holde forhold litt tilbake (sml. kvinner som holder sex tilbake, det er samme mekansmen)

De som er etter forhold, er antakelig blandt de matchene som du ikke orket å bruke så lang tid på fordi de virket for kjedelige. Disse to vet akkurat hva de skal gjøre, de gjør det, og de får om ikke deg, så andre på kroken. 

Enig i dette, og dette er den store ulempen med nettdating, Profiler forteller ikke så mye, Man kan ikke se kjemi, man kan heller ikke merke om personen faktisk er morsom/har lik humor som deg før man møtes (selv om de virker morsomme å skrive med), mye blir "lost in translation" også. Og lista kan egentlig bare fortsette. 

Dessuten er det ikke alle som er særlig flinke med bilder heller (kanskje spesielt menn), og noen er for flinke (kanskje spesielt kvinner) ;)  Skal jeg lage en statistikk på nettdating vil jeg si at av 15 møtt fra sukker var det kjemi med 2. Av disse var 1 kun på utkikk etter en å pule med og den siste funka det ikke med. Har tilgode å møte noen fra Tinder, som ikke har skrevet til meg på sukker først :P (Dvs, alle er på alle de samme stedene). 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lastet ned Tinder for et par måneder siden. Har fått bra med matcher, men er jo ikke så mange som man faktisk kunne tenke seg å møte. Men så har jeg snakket litt med et par menn den siste uken og begge to er fyrer som jeg syntes virker veldig interessante. Begge har invitert meg på date. Problemet er at jeg i utgangspunktet er ute etter å møte noen som kanskje kan utvikle seg til å bli noe seriøst, da jeg har vært singel i 4 år og egentlig er klar for å finne noen. 

Men ingen av disse to mennene er ute etter forhold :dry: Den ene kom ut av et forhold for 2 måneder siden, den andre for 6 måneder siden og han var gift i mange år med eksen sin. Forstår jo veldig godt at de ikke er klare for noe seriøst da. Men jeg har fortalt dem at jeg ikke er ute etter en seksuell relasjon, og at jeg ikke kommer til å ligge med noen bare for å ligge med noen, vel vitende om at de uansett ikke er interessert i noe mer.

Alikevel har de invitert meg ut på date. Hva er egentlig hensikten her? Samtidig tenker jeg jo at det kanskje er teit av meg å ikke ville møte dem - for det kan jo hende de eventuelt hadde endret mening når vi først hadde møttes (om kjemien var tilstede og ting klaffet selvsagt). 

Hva ville dere gjort?

(Er klar over at Tinder omtales som en sexapp, men så lenge den ikke markedsføres som nettopp det, så liker jeg å tro at det må finnes noen der inne som er ute etter noe mer seriøst - slik som meg..)

Vær sikker på én ting: De prøver å få deg til sengs. Selv om du har sagt at det ikke er aktuelt, så vil de likevel prøve seg. Når de IKKE er interessert i et forhold, men likevel går på date, så er det kun én ting som gjelder for dem. 100% sikkert.

Anonymkode: a1f57...5b7

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke kastet bort tiden min på dem pga det er så soleklart at de bare vil pule.

Skrevet

Ikke gå på date med dem. Slike menn skal da ikke belønnes. Forer egoet deres enda mer.

Anonymkode: 7741c...121

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...