AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 En ting har jeg ikke helt forstått. Slik det ser ut for meg, virker det som om ikke norske kvinner bryr seg i det hele tatt om hvordan det går med sitt eget samfunns gutter/menn. Årsaken til at jeg tror det, er deres politiske valg og prioriteringer som gruppe. Problemene det her er prat om gjelder i særskilt grad gutter i utdanningsektoren og effekten "likestilling" som bare går en vei og som har gått helt av skafter. Kvinner har sine historiske fordeler, slik de alltid har hatt, mens de bare har fått flere. Hva er fordelene? Et eksempel av mange er at de blir sett på som mer verdt, siden de kan føde, dette er biologisk imprentert i mennesket. Et annet, er at kvinnens bytte i parforhold er evnen til å få barn, mens mannens bytte er resurser. Så kvinnen har alt som skal til for å kunne få en partner fra naturen, mens menn ofte ikke kan tilegne seg nok, slik at de kan få en partner (dette gjelder både penger og humankapital, slik som utdanning). Hvorfor er det slik? Anonymkode: cd19d...0d7
ElisabethGD Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Du er godt klar over du nævner den samme fordel to gange? Nu er jeg ikke norsk, men genkender ikke det du snakker om. Der er ligeså store krav til kvinder, det er oftest bare nogle andre end dem der er til mænd. Hvilke mænd mener du i øvrigt norske kvinder bryder sig om hvis ikke norske?
annebanane Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 (endret) . Endret 16. november 2016 av Moonwalker
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Fordi menn er verdiløse og kvinner vil ha oss utryddet. Anonymkode: cacfc...1ce
AmandaVI Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 Hvor relevant tror du at problemstillingen du tjater om for hvilken gang er for 97% av befolkningen? 9
Gjest Trollkarlen Skrevet 16. november 2016 #6 Skrevet 16. november 2016 Årsaken er kvinner sin forfengelighet. Den er ut av kontroll for tiden.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #7 Skrevet 16. november 2016 Hvorfor bryr ikke menn seg om andre menn? Hvorfor er det forventet omsorg fra kvinner, i motsetning til fra andre menn, i den grad at menn heller klager på forum dominert av kvinner enn av menn? Kvinner er opererer i kollektiv og søker samhold. Disse samholdene opprettholder felles interesser. Enten det er syklubber, jentekvelder eller brystkreftkampanjer. Jeg har jobbet med ulike typer kampanjer, og trenden er at det er vanvittig vanskelig å få menn med på ting. Kvinner tar initiativ, får med folk, får glede i det sosiale og opererer i flokk. Men er individualister, skal stå alene. Og ikke si at det er "fordi samfunnet forventer det av oss". "Samfunnet" er oss alle, inklusive mange som forsøker å få igang kampanjer som ivaretar menns beste. Det er som å jobbe i oppoverbakke - menn viser liten interesse. Anonymkode: 87aec...3af 10
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #8 Skrevet 16. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bryr ikke menn seg om andre menn? Hvorfor er det forventet omsorg fra kvinner, i motsetning til fra andre menn, i den grad at menn heller klager på forum dominert av kvinner enn av menn? Kvinner er opererer i kollektiv og søker samhold. Disse samholdene opprettholder felles interesser. Enten det er syklubber, jentekvelder eller brystkreftkampanjer. Jeg har jobbet med ulike typer kampanjer, og trenden er at det er vanvittig vanskelig å få menn med på ting. Kvinner tar initiativ, får med folk, får glede i det sosiale og opererer i flokk. Men er individualister, skal stå alene. Og ikke si at det er "fordi samfunnet forventer det av oss". "Samfunnet" er oss alle, inklusive mange som forsøker å få igang kampanjer som ivaretar menns beste. Det er som å jobbe i oppoverbakke - menn viser liten interesse. Anonymkode: 87aec...3af Poenget er det at dersom kvinner heller hadde valgt å opprere i flokk med sine gutter/menn ville samfunnet fungert mye bedre, og vert sunnere. Jeg forstår ikke hvorfor så mange kvinner skal være så "egoistiske" og ikke bry seg i det hele tatt om det annet kjønn. Mitt formål med å skrive slikt er ikke at menn og kvinner skal gå mot hverandre i grupper, men at vi som mennesker skal gjøre det som er best for alle på sikt. Anonymkode: cd19d...0d7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #9 Skrevet 16. november 2016 5 timer siden, AmandaVI skrev: Hvor relevant tror du at problemstillingen du tjater om for hvilken gang er for 97% av befolkningen? Hæ? Det der var kryptisk. Anonymkode: cd19d...0d7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #10 Skrevet 16. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er det at dersom kvinner heller hadde valgt å opprere i flokk med sine gutter/menn ville samfunnet fungert mye bedre, og vert sunnere. Jeg forstår ikke hvorfor så mange kvinner skal være så "egoistiske" og ikke bry seg i det hele tatt om det annet kjønn. Mitt formål med å skrive slikt er ikke at menn og kvinner skal gå mot hverandre i grupper, men at vi som mennesker skal gjøre det som er best for alle på sikt. Anonymkode: cd19d...0d7 Det er klart det finnes menn og kvinner som er venner, men ofte er det ting som står i veien og gjør at kvinne-kvinne eller mann-mann vennskap faller mer naturlig. Enten seksuell interesse som forkludrer det hele, eller et behov for å omgås sitt eget kjønn, dersom man har mer til felles med dem. Det er ikke kvinners "feil", og det er absolutt ikke en situasjon som er skapt mer av kvinner enn den er av menn. Anonymkode: 87aec...3af 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #11 Skrevet 16. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er det at dersom kvinner heller hadde valgt å opprere i flokk med sine gutter/menn ville samfunnet fungert mye bedre, og vert sunnere. Jeg forstår ikke hvorfor så mange kvinner skal være så "egoistiske" og ikke bry seg i det hele tatt om det annet kjønn. Mitt formål med å skrive slikt er ikke at menn og kvinner skal gå mot hverandre i grupper, men at vi som mennesker skal gjøre det som er best for alle på sikt. Anonymkode: cd19d...0d7 Nå har du laget ørten tråder om dette over lang tid med flere forskjellige brukere. Mange av trådene har blitt lange, du har fått mange, mange svar. Hvorfor fortsetter du med nye tråder hele tiden? Blir du aldri lei? Anonymkode: 2834c...877 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #12 Skrevet 16. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er klart det finnes menn og kvinner som er venner, men ofte er det ting som står i veien og gjør at kvinne-kvinne eller mann-mann vennskap faller mer naturlig. Enten seksuell interesse som forkludrer det hele, eller et behov for å omgås sitt eget kjønn, dersom man har mer til felles med dem. Det er ikke kvinners "feil", og det er absolutt ikke en situasjon som er skapt mer av kvinner enn den er av menn. Anonymkode: 87aec...3af Jo, menn opprerer ikke i grupper med den hensikt å bedre livet kun for menn, normalt sett på bekostning av det annet kjønn. De prøver i alle fall å opprere som samfunn, og dersom kvinner hadde gjort det samme, hadde de sett de enorme problemene samfunnet står ovenfor på grunn av gutter situasjon (til dels unge menn og, 18-29). Anonymkode: cd19d...0d7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #13 Skrevet 16. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, menn opprerer ikke i grupper med den hensikt å bedre livet kun for menn, normalt sett på bekostning av det annet kjønn. De prøver i alle fall å opprere som samfunn, og dersom kvinner hadde gjort det samme, hadde de sett de enorme problemene samfunnet står ovenfor på grunn av gutter situasjon (til dels unge menn og, 18-29). Anonymkode: cd19d...0d7 Menn opererer mindre i grupper for å gjøre livet bedre for alle, i det hele tatt. Hvorfor tror du omsorgsyrker er dominert av kvinner? Hvorfor frivillig arbeid er dominert av kvinner? Dersom menn vil utjevne balansen er det idiotisk å sette seg på bakbena og hevde at kvinner skal gjøre mer for dem. De må kaste seg inn i kampen selv. Det du her hevder er ikke at kvinner skal jobbe for kvinner og menn skal jobbe for menn, men at kvinner skal jobbe for kvinner OG menn. Og menn må begynne å gå til legen. Sykdommer og tidlig død blant menn hadde lett blitt forhindret om de gjorde det. Helsetilbudet er der. Start selv. Start en kampanje eller en organisasjon for menns helse. Jeg ønsker deg bare lykke til i kampen om å finne entusiastiske medlemmer. Ikke fordi de er opptatt med å gjøre livet bedre for kvinner - fordi de rett og slett ikke bryr seg om slike organisasjoner, på noens vegne. Anonymkode: 87aec...3af 11
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #14 Skrevet 16. november 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bryr ikke menn seg om andre menn? Hvorfor er det forventet omsorg fra kvinner, i motsetning til fra andre menn, i den grad at menn heller klager på forum dominert av kvinner enn av menn? Kvinner er opererer i kollektiv og søker samhold. Disse samholdene opprettholder felles interesser. Enten det er syklubber, jentekvelder eller brystkreftkampanjer. Jeg har jobbet med ulike typer kampanjer, og trenden er at det er vanvittig vanskelig å få menn med på ting. Kvinner tar initiativ, får med folk, får glede i det sosiale og opererer i flokk. Men er individualister, skal stå alene. Og ikke si at det er "fordi samfunnet forventer det av oss". "Samfunnet" er oss alle, inklusive mange som forsøker å få igang kampanjer som ivaretar menns beste. Det er som å jobbe i oppoverbakke - menn viser liten interesse. Anonymkode: 87aec...3af Akkurat dette jeg også tenkte på. Menn viser ikke særlig mye interesse, og mange ganger bidrar menn til å trykke ned andre menn. Jeg skjønner ikke hvorfor det alltid skal være kvinner som skal ta tak. Hvorfor kan ikke menn gjøre dette selv også? Jeg tenker at noe må endre seg hos menn også. Menn må da åpne seg og tørre å være sårbare. Noe jeg har inntrykk av at de fleste ikke vil. Ser i mange av disse trådene hvor menns problemer blitt tatt opp så er det et fåtall av menn som engasjerer seg,og flere ganger har jeg også sett dette med at det er kvinner skal gjøre noe. Det er ikke slik at jeg ikke synes at kvinner også skal være med,men menn må også ta litt tak. Anonymkode: 9ce41...bce 10
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #15 Skrevet 16. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Menn opererer mindre i grupper for å gjøre livet bedre for alle, i det hele tatt. Hvorfor tror du omsorgsyrker er dominert av kvinner? Hvorfor frivillig arbeid er dominert av kvinner? Dersom menn vil utjevne balansen er det idiotisk å sette seg på bakbena og hevde at kvinner skal gjøre mer for dem. De må kaste seg inn i kampen selv. Det du her hevder er ikke at kvinner skal jobbe for kvinner og menn skal jobbe for menn, men at kvinner skal jobbe for kvinner OG menn. Og menn må begynne å gå til legen. Sykdommer og tidlig død blant menn hadde lett blitt forhindret om de gjorde det. Helsetilbudet er der. Start selv. Start en kampanje eller en organisasjon for menns helse. Jeg ønsker deg bare lykke til i kampen om å finne entusiastiske medlemmer. Ikke fordi de er opptatt med å gjøre livet bedre for kvinner - fordi de rett og slett ikke bryr seg om slike organisasjoner, på noens vegne. Anonymkode: 87aec...3af Jeg er med på movember og gir penger til saken. Akkurat nå faktisk. Jeg vet ikke om menn generelt sett er mindre givervillige eller arbeider mindre med ideelt arbeid. Du må huske at menn generelt arbeider mer generelt sett og. Men helse er ikke det jeg tenker på. Mitt poeng er et prolbem jeg tror kommer til å kaste oss over kanten. Det med mangelende utdanning blant gutter fører til en generasjon menn som ikke får familie eller barn, fordi kvinner ikke ønsker menn med lavere sosioøkonomisk status. Dette vil redusere fertilitet, og føre til at det ikke lenger vil eksistere et Norge. Anonymkode: cd19d...0d7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #16 Skrevet 16. november 2016 *Kvinner ønsker ikke menn med lavere sosioøkonomisk status enn seg selv. Anonymkode: cd19d...0d7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #17 Skrevet 16. november 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bryr ikke menn seg om andre menn? Hvorfor er det forventet omsorg fra kvinner, i motsetning til fra andre menn, i den grad at menn heller klager på forum dominert av kvinner enn av menn? Kvinner er opererer i kollektiv og søker samhold. Disse samholdene opprettholder felles interesser. Enten det er syklubber, jentekvelder eller brystkreftkampanjer. Jeg har jobbet med ulike typer kampanjer, og trenden er at det er vanvittig vanskelig å få menn med på ting. Kvinner tar initiativ, får med folk, får glede i det sosiale og opererer i flokk. Men er individualister, skal stå alene. Og ikke si at det er "fordi samfunnet forventer det av oss". "Samfunnet" er oss alle, inklusive mange som forsøker å få igang kampanjer som ivaretar menns beste. Det er som å jobbe i oppoverbakke - menn viser liten interesse. Anonymkode: 87aec...3af Tror ikke det handler bare om liten interesse. En av de sterkeste uskrevne normene i samfunnet er at menn ikke skal vise frykt eller sårbarhet. Kvinner har andre uskrevne normer å forholde seg til. Problemet er ikke at menn forventer at kvinner skal gi menn omsorg, tror menn ikke forventer eller gir utrykk for ønske om omsorg til noen fordi de er blitt fortalt at ordentlige menn har slike behov. Anonymkode: a59d5...b49
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #18 Skrevet 16. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det handler bare om liten interesse. En av de sterkeste uskrevne normene i samfunnet er at menn ikke skal vise frykt eller sårbarhet. Kvinner har andre uskrevne normer å forholde seg til. Problemet er ikke at menn forventer at kvinner skal gi menn omsorg, tror menn ikke forventer eller gir utrykk for ønske om omsorg til noen fordi de er blitt fortalt at ordentlige menn har slike behov. Anonymkode: a59d5...b49 Skulle være: "ordentlige menn ikke har slike behov" Anonymkode: a59d5...b49
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #19 Skrevet 16. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det handler bare om liten interesse. En av de sterkeste uskrevne normene i samfunnet er at menn ikke skal vise frykt eller sårbarhet. Kvinner har andre uskrevne normer å forholde seg til. Problemet er ikke at menn forventer at kvinner skal gi menn omsorg, tror menn ikke forventer eller gir utrykk for ønske om omsorg til noen fordi de er blitt fortalt at ordentlige menn har slike behov. Anonymkode: a59d5...b49 Akkurat det tror jeg også er et viktig poeng. Det sitter ganske langt inne for mange menn å be om hjelp og vise at de er sårbare. Derfor jeg tenker at noe må endre seg hos menn også. Anonymkode: 9ce41...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå