AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Kort fortalt, spør om dere lurer på noe. Må også legge til at dette er altfor sent for meg Eksen min og jeg har en fem år gammel datter. Begge har nye kjærester. Han har solgt huset sitt og bor midlertidig hos foreldrene sine. Det er også hos hans foreldre alt samvær er. Barnets farmor er den som passer på barnet og far er ekstremt sirkus pappa. For litt over ett år siden sendte barnehagen bekymringsmeldin på far og i papirene vi fikk etter de hadde undersøkt ett par måneder sto det at det at det er bra at mor har hovedomsorg og at det er fint at farmor har hovedomsorgen når barnet er hos far (eller noe i den duren, lenge siden jeg har lest gjennom...) Hans kjæreste jobber i barnehagen så jeg kjente til ho og syntes at ho var en hyggelig jente. Samarbeidet med far var ganske problematisk så jeg trodde og håpte at det ville bli bedre da de ble sammen, men nei. Dama er spinnvill og har bare lagd kvalme hele veien. Barnet er veldig glad i ho så det er jo bra, setter pris på dems bånd. Hun har bestemt at far og jeg ikke får ha kontakt og at alt skal gå gjennom ho. Har skrivd om dem før hvis noen kjenner igjen noe far har samvær annenhver helg og en dag i uka, og alltid hvis farmor er bortreist faller samværet bort men får ikke beskjed før samme dag. Hele sommeren var hun vekk og barnet så far to tre ganger noen timer hver gang. Dette skjer ofte. Nå har barnet vært hjemme noen helger på rad pga det ikke passet for far og i natt halv ett fikk jeg meldinger av ho om at de ville ha mange dager ekstra rundt helgen som kommer og jeg sa ja til alle dagene utenom en dag, for da hadde det blitt at datteren vår var der mange dager og hjemme en dag for å dra ditt en dag og så hjem igjen. Syntes det blir for mye frem og tilbake. Jeg gikk svar om at jeg var vanskelig og at de vil forandre samværsavtalen til tirsdsg til torsdag og annenhver helg fast noe jeg syntes blir litt rotete. Jeg syntes det er vanskelig å sende hun ditt på samvær fra før av fordi det er så mye rør og hun har tydelig merket hva far og stemor syntes om mamma. Hun har ikke regler der og vi bruker alltid en dag eller to på å komme tilbake i rutiner. Det er mye jeg ikke kan gå i detalj om men jeg syntes alt er veldig trist rundt det. Har dere noen råd om gode samværsavtaler som gagner barnet? Skjønner at det er vanskelig utfra det rotete innlegget her. Skal bestille time hos fvk asap Anonymkode: d3ff5...bb9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Hold på den avtalen som er. Vær bestemt. Om han mener alvor og har gode grunner for ønskene sine kan han heller kalle deg inn til mekling. Anonymkode: 75f62...7f0 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 La far kontakte deg selv, ikke diskuter samvær eller svar på meldinger fra andre enn han som har med samvær å gjøre. Hold på nåværende avtale, og si at det er viktig at faren klarer å følge opp dette samværet uten å avlyse og at det er samvær mer han - ikke farmor - før du vil tenke at det er fornuftig med endringer. Anonymkode: c6c76...f95 4
Peter007 Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Du må bare holde på nåværende skriftlig avtale. Jeg ville ignoret han kjæreste . Hun er ikke part i forholdet. Skulle du få noe sms fra kjæresten som gjelder deres datter kan du overse de. Evt.ringe far og be han kontakte deg direkte . Eller sms til far I stedet , lurer du på noe ovs . 2
Borgen Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: La far kontakte deg selv, ikke diskuter samvær eller svar på meldinger fra andre enn han som har med samvær å gjøre. Hold på nåværende avtale, og si at det er viktig at faren klarer å følge opp dette samværet uten å avlyse og at det er samvær mer han - ikke farmor - før du vil tenke at det er fornuftig med endringer. Anonymkode: c6c76...f95 Jeg har en eks om ikke makter å samarbeide og som ikke kunne kommunisere verken ansikt til ansikt, telefon, sms eller mail. Det rådet jeg fikk av fagfolk (ikke bv) var å la alt samvær gå via besteforeldre og ikke ta initiativ til kommunikasjon med eksen før han selv forstod at det måtte kommuniseres direkte. Og det virker faktisk. Samarbeidet er alt annet enn bra enda, men det er er uansett en vedig forbedring fra zero dialog. Mitt råd er å avbryte all dialog med fars nye kjæreste og også be om hjelp fra familievernkontotet. Både du og barn har behov for forutsigbarhet og et minimum av dialog. Her ble det I alle fall bedring da jeg satt foten ned og nektet å forholde meg til en eks som nektet å kommunisere. Total stillhet fra meg førte til at han innså at han måtte kommunisere for å få se ungen sin. Ignorer alt som ikke kommer fraham.og få hjelp til å takle ham fra noen utenfra som du også kan spille på når du har lyst til å sende et skikkelig sint/sårt/sarkastisk svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå