Gå til innhold

Brystspreng etter fødsel, hvor lenge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ammer ikke. På sykehuset fikk jeg beskjed om at i mitt tilfelle var det ikke lurt å få medisiner for å stoppe melkeproduksjon, fikk da beskjed om å ta på stram bh og la brystene være i fred. Idag er det 4 dagen etter fødsel, brystene er store, ømme og harde. Hvor lenge må jeg ha det slik? Noen som har vært gjennom dette? 

Anonymkode: d4f72...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg (som ammer) ga den verste sprenger seg etter 5-7 dager. Da ble brystene mer normale igjen. Nå får jeg kun melkespreng om jeg ikke har ammet på mange timer. 

Anonymkode: 6cfbf...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg skal inn på helsestasjon neste uke så er litt langt frem i tid. Da tenkte jeg å spørre der, hvor lenge jeg må gå sånn. Har strammet godt nå. Både sports bh og skjerf  så er ikke så vondt nå. Bare masse "steiner" inne i puppene og de har vokst ett par til tre størrelser. 

Anonymkode: d4f72...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo massere i dusjen og håndmelke ut litt av overskuddet da. Det tar bort det verste trykket. Skummelt med for mye klumper og så du ikke får betennelse :)
Men mine har vært på sitt verste på dag 4! Deffinitivt :P Så gikk det nedover. (jeg ammet da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...