Gå til innhold

Hvorfor må jeg slutte hos psykologen min? Hva skal jeg gjøre

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg skal dessverre nå slutte hos psykologen jeg har hatt i to år. Jeg har ikke noe lyst siden hun er så hyggelig og snill. Og jeg har så store problemer med å snakke med nye mennesker, og mennesker generelt. Grunnen til jeg skal slutte er at hun mener jeg ikke har hatt noen fremgang, og at jeg trenger mere hjelp som hun mener jeg får på poliklinikken. Men de på poliklinikken kan vell kanskje ikke hjelpe meg noe mer? Eller? De har vell også psykologer og psykiatere?

Hun mener også at jeg bør begynne på et dagsenter og at de på poliklinikken kan gi meg evt. dette. Det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg må slutte hos henne. Og når jeg spør så svarer hun bare at jeg trenger mere hjelp, og at jeg bør begynne på et dagsenter? Men kan jeg ikke fortesette hos henne pluss gå på evt. et dagsenter?

Jeg føler liksom ikke jeg har noe å si. Psykologen min har nok bestemt seg. Jeg kan jo liksom ikke velge jeg. Må vell gjøre akkurat som hun sier.? Men hvis jeg må slutte (mot min vilje) kan jeg kjøpe en liten gave da? Eller er dette dumt. Jeg skal jo liksom ikke gå inn i et slags vennskap eller noe personlig. ? Hva gjør de andre når de slutter? Hva kan jeg evt. kjøpe? Kan jeg kjøpe en konfekteske? Eller blomster? Eller kanskje det er dumt? Jeg vet liksom ikke. Men er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei -

kan skje du skal spørre psykologen mer konkret: Hva er det poliklinikken og dagsenteret kan tilby deg som ikke hun har å tilby deg? Spør også om hvilke konkrete ting framgangen forventes i forhold til. Kanskje hun syns at hun ha gjort det hun kan for deg utifra sine forutsetninger. Det er jo på en måte dumt at du må slutte dersom du syns du kommuniserer godt med henne, men tenk på dette som en mulighet til å få nye perspektiv på livet ditt. På dagsenteret og på poliklinikken jobber de mer tverrfaglig – flere yrkesgrupper sammen. Derfor har de mer ressurser enn en enklet psykolog har.

Ellers kan du godt gi henne en liten ting når du slutter. Blomster, vin eller konfekt er passende gaver i en sånn sammenheng.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør snakke med psykologen din om det, sånn at du slipper å gå å lure på dette...

Jeg tror det kan ha med ressurser å gjøre. Poliklinikkene har lange køer med mennesker som trenger hjelp, og da holder du på en måte opp "en plass" eller timer hos den psykologen du går til.

Skjønner at du synes dette er trist. Dette er en person du har åpnet deg for og har fått et fortrolig forhold til. Håper det ordner seg på beste måte. Psykologen din har nok rett når hun sier at du kan få bedre hjelp på annen måte, så du får prøve å se det positive i det.

Ellers synes jeg også at du godt kan gi henne en liten ting, som takk for det hun har gjort for deg. Det setter hun sikkert stor pris på!

Lykke til og klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg fikk et voldsomt deja vu da jeg leste trådstarters innlegg. Det er mulig det ligger et svært likt innlegg et ellera nnet sted her inne om du søker. Vil anta det ligger en del svar der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rikke!

Du skrev selv: "Jeg har ikke noe lyst siden hun er så hyggelig og snill." Jeg tenker at dersom det er derfor du ikke vil slutte hos psykologen din, fordu hun er så hyggelig og snill, ja da blir det litt feil. Mener ikke noe vondt med det, kanskje jeg misforstår deg. Og kanskje hun har riktig, når du ikke kommer deg videre? Men uannsett er det viktig at du forstår hvorfor du skal over til et annet behandlingsopplegg, dette er det også viktig at du finner ut av, så slipper du å¨lure, og bruke tanker på det istedet. Kanskje du frykter å gå fra psykologen din fordi det er en trygghet for deg? Tror rett og slett hun vil det beste for deg, men spør hvorfor....

Lykke til, og stor bamseklem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg gruer meg s[nn innmari til i morra. Da er det siste gangen jeg skal til psykologen min. Hjelp. Jeg har gr[tet s[ mye og v'rt s[ fryktelig trist og lei. Snufs.

Jeg har enn[ ikke f[tt et dato for n[r jeg skal til poliklinikken. Hvem skal jeg g[ til da_ Hvorfor kan jeg ikke fortsette hos psykologen min til den datoen jeg skal til f;rste time hos poliklinikken_

Unnskyld, men tastene p[ pcen virker ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kjøp en liten gave, men ikke for stort..kanskje en mini julestjerne med en liten potte:)åsså må du takke for hjelpen på en fin og ikke for inntens måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Det er som regel sånn når man havner under et nytt system... enten blir innlagt på psykiatrisk avdeling, eller dagsenter ol. så får man en ny psykolog/psykiater som tilhører det stedet.

Synes ikke du skal gi noen gave til psykolgen din, det er jobben hennes å hjelpe folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...