AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #1 Skrevet 15. november 2016 Hei! Jeg trenger en kickstart for å få tilbake motivasjonen, og for å kunne gå ned litt. Noen gode råd? Jeg er i en prosess hvor jeg endrer kosthold- og treningsvaner, men dette tar tid fordi jeg skal ha dette som ny livsstil. Derfor jeg spør om noen råd til kickstart for å miste noen kilo, så det blir lettere å holde motivasjonen oppe Anonymkode: 304eb...4ba
Pringle Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Jeg vet ikke hva du mener med kickstart, men det er et begrep som ofte brukes. Kanskje mener du den ekstra "vannvekten" som man gjerne mister i begynnelsen av en slankeprosess? Det skjer for de aller fleste uten at man gjør noe spesielt, det kommer av at man har redusert mat/karbohydratinntaket (karbohydrat binder vann, mat veier noe). Hvis ditt mål er en livsstilsendring og ikke bare en ny slankekur, kan du ikke stole på at motivasjonen vil vare, for det vil den ikke. Du vil ikke alltid ha lyst. Du kan innimellom synes det er kjedelig, eller uviktig. Du må bare gjøre likevel. Men det må være overkommelig. Hvis du gjør deg avhengig av motivasjon, er det ikke en livsstilsendring, bare en ny slankekur. Jeg foreslår derfor å droppe jakten på motivasjonen, og bare sette i gang med noe som du ser for deg at du kan gjøre både nå, og inntil videre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå