Fru frustrert Skrevet 15. november 2016 #1 Skrevet 15. november 2016 Jeg har vært sammen med min mann i snart 11 år, vi har ingen barn og er begge i 30 åra. Vi har vært gift i 8 år. Jeg har en traumebakgrunn som jeg har gått i behandling for og der har uten tvil påvirket forholdet vårt. Han sier han elsker meg og virkelig vil jobbe med dette. Vi har begynt i parterapi, men jeg er usikker på mulighetene for oss. Føler kanskje han har gitt opp tanken på ny gnist og tenning på meg. Er det noe jeg kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #2 Skrevet 15. november 2016 Det som er helt sikkert er at intensiteten i forholdet går i bølger når man lever sammen over flere år, den ligger ikke konstant høy. Det er mulig å tenne gnisten på ny, jeg kjenner til flere som har fått det til, men jeg har ikke så mange konkrete gode råd selv. Du får satse på at det kommer flere svar her med gode tips. Anonymkode: 76272...12d
Fru frustrert Skrevet 15. november 2016 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2016 Akkurat nå, incognita skrev: Hva slags traume? Flere Overgrep, familie konflikter og mobbing
Gjest incognita Skrevet 15. november 2016 #5 Skrevet 15. november 2016 Akkurat nå, Fru frustrert skrev: Flere Overgrep, familie konflikter og mobbing Ok, et tips fra en ødelagt sjel: ikke bruk mannen din som psykolog. Dette er viktig. Har han sagt rett ut at han ikke tenner på deg?
Fru frustrert Skrevet 15. november 2016 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2016 Akkurat nå, incognita skrev: Ok, et tips fra en ødelagt sjel: ikke bruk mannen din som psykolog. Dette er viktig. Har han sagt rett ut at han ikke tenner på deg? Ja han har sagt det og han er skikkelig fortvilet over det. Jeg er ferdig behandlet. Men han satte seg selv på pause. Nå sier han at han ser på meg som en søster og ingen vil ha noe seksuelt da. Hvordan kan han endre syn på meg?
Gjest incognita Skrevet 15. november 2016 #7 Skrevet 15. november 2016 Akkurat nå, Fru frustrert skrev: Ja han har sagt det og han er skikkelig fortvilet over det. Jeg er ferdig behandlet. Men han satte seg selv på pause. Nå sier han at han ser på meg som en søster og ingen vil ha noe seksuelt da. Hvordan kan han endre syn på meg? Hmm det er da ikke nødvendigvis slik at man i et parforhold mister hverandre fordi den ene sliter. Noen ganger kan man faktisk komme nærmere hverandre - så det har vel ikke noe med psyken din å gjøre håper jeg. At han ser på deg som en søster er ikke helt heldig da, men dere har vært sammen i 11 år og for 8 år siden valgte han deg. Ikke bare den dagen, men han valgte å velge deg resten av livet, så dette må dere bare finne ut av. Kunne dere reist bort sammen f eks? Hva pleide dere å gjøre når dere først møttes? Kanskje dere kunnet plukke opp noe fra den tiden for å minne ham på hvorfor han valgte deg? Det trenger ikke være store gesten heller. Da jeg og min kjære nettopp hadde møttes pleide vi å rusle rundt på aker brygge med hver vår starbucks i hånda og sommerfugler i magen, for meg vil dette alltid være noe av det mest romantiske jeg kan minnes. Har dere noe slikt sammen?
Gjest Ludolek Skrevet 16. november 2016 #8 Skrevet 16. november 2016 I et sånt tilfelle tror jeg nok at toget er gått- slik det jo gjør for endel. At man generelt mister lyst en periode er normalt, men at man begynner å se partneren som et søsken betyr at alle romantiske følelser er totalt over. Jeg ville gått med selvbildet i behold, og funnet meg en ny partner. Eventuelt funnet tilbake til hverandre etter et brudd.
Nåleputa Skrevet 16. november 2016 #9 Skrevet 16. november 2016 Tror jeg ville ha trent meg opp til å få en flott figur som mannen tenner på...
Gjest incognita Skrevet 16. november 2016 #10 Skrevet 16. november 2016 11 minutter siden, Nåleputa skrev: Tror jeg ville ha trent meg opp til å få en flott figur som mannen tenner på... Hva har det med saken å gjøre mener du? Når man lever sammen med et menneske og man deler livet sitt sammen, så er det ikke "figuren" man tenner på. Man tenner på det mennesket man elsker og har valgt.
Resignert Skrevet 17. november 2016 #11 Skrevet 17. november 2016 4 timer siden, incognita skrev: Hva har det med saken å gjøre mener du? Når man lever sammen med et menneske og man deler livet sitt sammen, så er det ikke "figuren" man tenner på. Man tenner på det mennesket man elsker og har valgt. Iallefall til man ikke lenger tenner på vedkommende. Det skjer med både kvinner og menn. Og i dette tilfellet virker det jo som det har vært en god del utfordringer i samlivet. Seksuell tenning kan nok bli permanent borte om det har vært for mange problemer og belastninger. Dessverre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå