Gå til innhold

Noen som har barn med adhd/ add her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn på 7/8 år som har adhd/add? 

Anonymkode: a7064...da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har barn på 7/8 år som har adhd/add? 

Hvorfor lurer du på det? Skal barnet ditt utredes for det? Eller ferdig utredet?

Anonymkode: e14e3...99e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lurer du på det? Skal barnet ditt utredes for det? Eller ferdig utredet?

Skal utredes og det er jeg som har bedt om det. Jeg er så redd for å gjøre en feil. Hva om h*n bare er umoden? Jeg føler meg så slem på mange måter, men jeg trenger et svar. Trenger å få veiledning på hvordan vi kan fungere bedre som en familie.

Skrevet

Ikke vær bekymret for at du tar feil. Nå skal hun utredes av andre, og de skal gjøre en grundig jobb. Får hun diagnose, så stemmer nok dette. Ingen får diagnose bare fordi de er litt urolig. Du er ikke slem når du søker hjelp slik at datteren (eller sønnen) din skal få bedre forutsetninger for at meningsfylt liv hvor hun kan bruke sine evner uten å bli distrahert hele tiden :) Og så får du gjerne rettledning til hvordan dere kan gjøre ting bedre for henne hjemme og på skolen!

Anonymkode: 70c0e...03f

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal utredes og det er jeg som har bedt om det. Jeg er så redd for å gjøre en feil. Hva om h*n bare er umoden? Jeg føler meg så slem på mange måter, men jeg trenger et svar. Trenger å få veiledning på hvordan vi kan fungere bedre som en familie.

Ja, kan jo være umoden også. Men jeg tenker, har ikke barnehage reagert? Eller skolen? PPT kan jo komme å observere barnet på skolen? Hvor skal barnet ditt utredes? Har du bedt skolen eller fastlegen om hensvisning til BUP. Og du trenger ikke føle deg slem, vi mødre gjør det beste for barnet vårt, ingen tvil i det.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær bekymret for at du tar feil. Nå skal hun utredes av andre, og de skal gjøre en grundig jobb. Får hun diagnose, så stemmer nok dette. Ingen får diagnose bare fordi de er litt urolig. Du er ikke slem når du søker hjelp slik at datteren (eller sønnen) din skal få bedre forutsetninger for at meningsfylt liv hvor hun kan bruke sine evner uten å bli distrahert hele tiden :) Og så får du gjerne rettledning til hvordan dere kan gjøre ting bedre for henne hjemme og på skolen!

Ts: Takk for oppmuntrende ord. Er det jeg tenker også at jeg vil gjøre det som er best for h*n på sikt. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kan jo være umoden også. Men jeg tenker, har ikke barnehage reagert? Eller skolen? PPT kan jo komme å observere barnet på skolen? Hvor skal barnet ditt utredes? Har du bedt skolen eller fastlegen om hensvisning til BUP. Og du trenger ikke føle deg slem, vi mødre gjør det beste for barnet vårt, ingen tvil i det.

Ts: H*n utredes allerede av ppt, men det går mer på mistanke om dysleksi enn atferd. Vi skal via fastlegen videre til BUP. Skolen er enige i at det er noe, men de er vage i det de sier.  Og i bhg har de bare sagt at h*n var ung og at normal  og "unormal" atferd er vanskelig å skille.

Skrevet

En utredning og en evt diagnose trenger allikevel ikke være noe negativt, TS. Dere får veiledning hvis dere ønsker det uansett via BUPA og ta det derifra.

Og hvis det viser seg at barnet ditt har ADHD så er det ikke det samme som å si at dere må starte medisinering heller. 

Anonymkode: c96ea...b7a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts: H*n utredes allerede av ppt, men det går mer på mistanke om dysleksi enn atferd. Vi skal via fastlegen videre til BUP. Skolen er enige i at det er noe, men de er vage i det de sier.  Og i bhg har de bare sagt at h*n var ung og at normal  og "unormal" atferd er vanskelig å skille.

Det stemmer. Det er ofte vanskelig å utrede for adhd i barnehagealder pga at de er så små og "umodne" og naturlig litt høyt og lavt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...