Gå til innhold

Mariusgenser for korte armer?


TineLive

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg strikker mariusgenser til samboeren min, som er en veldig slank mann, men høy (186). 

Jeg er bare utrolig usikker på om armene blir lange nok?? Er det noen som har noen erfaringer med dette, så er jeg evig takknemlig! 
Når jeg måler ermelengder på andre gensere, måler de hvertfall 60cm fra under armen (han bruker vanligvis m i str). 

Målinger av det jeg har strikket: 
Hel lengde: 70cm (tilsvarer en L i oppskriften)
Bredde (når den ligger flat på bakken): 48  (tilsvarer en S-M i oppskriften)

Ermelengde: 53cm (tilsvarer en XXL i oppskriften) 

Noen som har noen tanker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, strikk etter de målene som passer mannen. Legg opp maskeantall i omkrets og strikk til den lengden som passer mannen både på bolen og ermene. Hvis du velger å strikke ovenfra og ned, så er det enklere å justere lengdene. Han kan både prøve underveis og du kan ta opp og strikke lengre/korte ned etterpå om det trengs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt Marius jeg har strikket etter oppskriften, har blitt for lite. Til og med Ipad trekket ble for kort! 

Glem oppskriften og stikk de målene han har på en genser som passer fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2016 den 18.44, onyx skrev:

Ja, strikk etter de målene som passer mannen. Legg opp maskeantall i omkrets og strikk til den lengden som passer mannen både på bolen og ermene. Hvis du velger å strikke ovenfra og ned, så er det enklere å justere lengdene. Han kan både prøve underveis og du kan ta opp og strikke lengre/korte ned etterpå om det trengs. 

Ovenfra og ned er genialt. Perfekt ermelengde og lengde på bolen. Lett å justere størrelse underveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Allerede strikket armene, men skal absolutt strikke ovenfra og ned neste gang :) nå blir det bare å rekke opp og legge til 5cm, men godt at e fant ut av det nå før e syr de på! Så tusen takk😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod overskriften som at mottageren hadde korte armer, jeg. Så er det ermene på genseren du mener. Det er en vesentlig forskjell. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg forstod overskriften som at mottageren hadde korte armer, jeg. Så er det ermene på genseren du mener. Det er en vesentlig forskjell. :ler:

Haha, ser nå at den lett kan misforstås ja:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...