Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde 10 000 på første blodprøve (11.11)  og 15 000 på andre (14.11). Det er en lang doblingstid, på over 120 timer.... :(

Er det noen som har hatt tilsvarende? Kan det gå bra?

Anonymkode: 1e46d...365

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når HCG når et visst nivå, mellom 5000 - 10000, flater stigningstakten ut og doblingstiden kan overstige 4 døgn. Det er altså egentlig ikke noen vits å måle HCG når nivåene er så høye, men heller ta en UL da hjerteaksjon skal ses ved HCG over 10000. Ville derfor ikke bekymret meg, men bestilt en UL nå som du we urolig. 

Anonymkode: 4e30b...876

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når HCG når et visst nivå, mellom 5000 - 10000, flater stigningstakten ut og doblingstiden kan overstige 4 døgn. Det er altså egentlig ikke noen vits å måle HCG når nivåene er så høye, men heller ta en UL da hjerteaksjon skal ses ved HCG over 10000. Ville derfor ikke bekymret meg, men bestilt en UL nå som du we urolig. 

Takk for svar! Jeg skal nå til uka, gruer meg egentlig.  Hadde tidlig Ul i 5+4 og fikk kun sett forsterhule(?) eller forstersekk(?)..vet ikke helt hva det var, det var en svart runding. Graviditet påvist, men lite annet. Og da var jeg 10 000... så noe mer burde vel egentlig vært synlig da. huff og huff. At det skal være så vanskelig  både bli gravid og å holde seg gravid....! :)

Gjest Sunhands
Skrevet

Ville bare roe deg litt med å si at jeg var til ultralyd etter å ha tatt en positiv graviditetstest. Husker ikke hvilken uke, men det var tidlig. I alle fall var det nesten umulig å se noe som helst, men det har nå gått bra. Lykke til! :)

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg skal nå til uka, gruer meg egentlig.  Hadde tidlig Ul i 5+4 og fikk kun sett forsterhule(?) eller forstersekk(?)..vet ikke helt hva det var, det var en svart runding. Graviditet påvist, men lite annet. Og da var jeg 10 000... så noe mer burde vel egentlig vært synlig da. huff og huff. At det skal være så vanskelig  både bli gravid og å holde seg gravid....! :)

Veldig vanlig å ikke se annet en gestasjonssekk (fostersekk) så tidlig, plommesekk, fosteranlegg og evt hjerteaksjon følger etter tidlig i uke 6.

Jeg vil jo si du hadde en usedvanlig høy HCG til å være tidlig i uke 5, så SÅ bekymret for at du ikke så hjerteaksjon ville jeg ikke vært. Jeg hadde HCG 1017 5+1 og 2700 5+4, altså for lav doblingstid, blødde en del, så hjerteaksjon 6+4 men fosteret var altfor lite. Er på termindato i dag med nevnte baby, mot alle odds - var sikker på at det gikk til helvete!

dessverre lite annet en får gjort enn å vente og vente, men ønsker deg lykke til :) det går som regel bra. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så 10 000 på 5+4 og 15000 på 6+1 da? Ultralyden din er for såvidt helt normal da fosteranlegget og hjerteaktivitet ikke blir synlig før et sted mellom uke 5,5 og 7. Men frem til uke 6 bør en kunne forvente hcg-dobbling innen max 4 døgn. Men: dine tall er litt underlige fordi den første verdien er langt over normalområdet (som heller ikke er bra), mens den andre ligger fint midt i normalområdet. Tenker at her er det bare å smøre seg med tålmodighet til neste ultralyd å se hva som virkelig foregår der inne. 

Anonymkode: 8b779...1e3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så 10 000 på 5+4 og 15000 på 6+1 da? Ultralyden din er for såvidt helt normal da fosteranlegget og hjerteaktivitet ikke blir synlig før et sted mellom uke 5,5 og 7. Men frem til uke 6 bør en kunne forvente hcg-dobbling innen max 4 døgn. Men: dine tall er litt underlige fordi den første verdien er langt over normalområdet (som heller ikke er bra), mens den andre ligger fint midt i normalområdet. Tenker at her er det bare å smøre seg med tålmodighet til neste ultralyd å se hva som virkelig foregår der inne. 

Pokker! Jeg gjorde en feil! Kommer fram til at begge verdier ligger fint i normalområdet. (Håper for guds skyld jeg ikke gir falskt håp, for jeg vet ikke hva som egentlig skjer i magen din, men plottet i alle fall verdiene dine i en hcg-kalkulator. Den sier alt normalt)

Jeg brukte denne:

http://nor.wantbaby.info/kalkulatorer/hcg-stigning?mode=cd&cycle=28&day1=39&hcg1=10000&day2=42&hcg2=15000&pregnancy=0

Skrevet

Tusen takk for betryggende svar alle sammen! Jeg har en ultralyd om en time og gruer meg noe grusomt. Magefølelsen sier at det er noe galt😞Må bare belage meg på det, selv om jeg vet jeg kommer til å bli så uendelig skuffa!!! 

Vel, om det ikke går nå så vet jeg iallefall at både meg og sambo "funker", men liten trøst akkurat nå.  Huff. Jeg får bare krysse fingre og håpe litt til...

forresten. Om dette går dårlig... er det teit å be om sykemelding? Føler jeg kommer til å bli ganske knekt..

Skrevet

Masse lykke til! jeg fikk sykemelding etter sa. var mye smerter både fysisk og psykisk 

Anonymkode: f5c94...39e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for betryggende svar alle sammen! Jeg har en ultralyd om en time og gruer meg noe grusomt. Magefølelsen sier at det er noe galt😞Må bare belage meg på det, selv om jeg vet jeg kommer til å bli så uendelig skuffa!!! 

Vel, om det ikke går nå så vet jeg iallefall at både meg og sambo "funker", men liten trøst akkurat nå.  Huff. Jeg får bare krysse fingre og håpe litt til...

forresten. Om dette går dårlig... er det teit å be om sykemelding? Føler jeg kommer til å bli ganske knekt..

Nei. Det er ikke teit. (Det er vanlig med 1-3 sykemeldingsdager etter aborter) Men krysser fingre for deg deg og håper heller på at dette går bra!

Skrevet

Krysser fingrene for deg! Ikke sikkert du får et klart svar nå heller for den saks skyld. 

Skrevet

Tusen ❤️ takk for så fine svar! Hjelper litt når jeg sitterpå venterommet og venter på å bli ropt inn om ca 20 min(!). Er helt kvalm og vil aller helst ikke opp i noen gu stol😂😳Men må jo bare gjennom dette.

i dag er jeg 6+2... Burde ikke " alt" være synlig på ul nå?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen ❤️ takk for så fine svar! Hjelper litt når jeg sitterpå venterommet og venter på å bli ropt inn om ca 20 min(!). Er helt kvalm og vil aller helst ikke opp i noen gu stol😂😳Men må jo bare gjennom dette.

i dag er jeg 6+2... Burde ikke " alt" være synlig på ul nå?

Nei, som jeg har sagt mange ganger til deg nå, noen ganger er det ikke synlig før uke 7. 

Skrevet
4 minutter siden, Sisti skrev:

Nei, som jeg har sagt mange ganger til deg nå, noen ganger er det ikke synlig før uke 7. 

Mente ikke å høres krass ut altså, ble bare forstyrret mens jeg skrev. :)

Skrevet

Det aller meste du kan se er vel en pose men eventuelt hjerteslag. vil uansett ikke ligne på noe baby enda. hadde prøverør og ble ikke sendt på ul før uke 7 for å være sikker på at om det levde inni der så kan man se hjerteslag.

Håper du kan se det og lykke til!

Skrevet

Hvordan sto det til i magen? 

Skrevet

Hvordan gikk det med deg ts?

Skrevet

Hei!

Litt sen oppdatering fra meg her, men jeg så hjertet!  <3 :) Jeg er så letta nå!

Hadde forventet ikke å se noe, at det var MA eller BO...Så når vi så at det blinka på skjermen var det helt fantastisk! Nå håper jeg bare alt går strøkent de neste månedene. Men abort risikoen er vel redusert når man har sett hjertet?

Legen sa ingen mer googling ifht hva som kan skje, haha, så jeg får prøve å holde meg på matta. 

Tusen takk for alle tilbakemeldinger!

Skrevet

:blomst: Gratulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...