Gå til innhold

Kattunge biter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som her inne som vet hvorfor kattungen min biter bare meg? Jeg gir den mye kos og kjærlighet, mat og gir han mye mosjon men han har fortsatt en tendens til å skal bite meg i fingrene, ikke hardt men nok til at det kjennes. 

Når jeg har besøk så er han rolig, avslappet og sitter faktisk på fanget og sover. Men først når de drar da tar det noen minutter så er det på'n igjen, er det fordi jeg kattemor at han biter kun meg? Har jo selvfølgelig gode stunder og hvor vi bare koser, takk for svar.

Anonymkode: b6eb3...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som her inne som vet hvorfor kattungen min biter bare meg? Jeg gir den mye kos og kjærlighet, mat og gir han mye mosjon men han har fortsatt en tendens til å skal bite meg i fingrene, ikke hardt men nok til at det kjennes. 

Når jeg har besøk så er han rolig, avslappet og sitter faktisk på fanget og sover. Men først når de drar da tar det noen minutter så er det på'n igjen, er det fordi jeg kattemor at han biter kun meg? Har jo selvfølgelig gode stunder og hvor vi bare koser, takk for svar.

Katter biter for å leke og for å kose. Det er helt normalt :)

Anonymkode: 55b4c...8c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter biter for å leke og for å kose. Det er helt normalt :)

Ser bare så brutalt ut når han gjør dette, blir litt bekymret også for jeg er redd for at han kanskje ikke liker meg. Er jo så glad i det lille dyret at jeg får vondt i magen :/ men det er vel som dere sier at han roer seg vel når han vokser til :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være den klør i tennene. Gi den en liten banse/lekemus å bite i :) 

Anonymkode: 04ae1...bbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan jo være den klør i tennene. Gi den en liten banse/lekemus å bite i :) 

Anonymkode: 04ae1...bbb

Skal forsøke det, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser bare så brutalt ut når han gjør dette, blir litt bekymret også for jeg er redd for at han kanskje ikke liker meg. Er jo så glad i det lille dyret at jeg får vondt i magen :/ men det er vel som dere sier at han roer seg vel når han vokser til :3

Det er heller tvert om. Pus liker deg :) Men vært forberedt på at dette ikke vil gi seg. Vi har hatt flere puser som har blitt 15 pluss og flere av de var fortsatt like lekne. Har også en nå som egentlig er forbi kattungestadiet,men forsatt like vilter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er heller tvert om. Pus liker deg :) Men vært forberedt på at dette ikke vil gi seg. Vi har hatt flere puser som har blitt 15 pluss og flere av de var fortsatt like lekne. Har også en nå som egentlig er forbi kattungestadiet,men forsatt like vilter :)

Bruker dere hendene til å leke? Stoppet med dette da så å si dagen etter jeg fikk han i leligheten men han elsker fingrene mine 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker dere hendene til å leke? Stoppet med dette da så å si dagen etter jeg fikk han i leligheten men han elsker fingrene mine 

Hva klapper du pusen din med? Jeg bruker i hvert fall hendene og det kan være nok til at pus lekebiter. Eller hvis jeg sitter  og f.eks sitter i egne tanker og trommer meg fingrene når jeg f.eks sitter å skriver,leser etc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine katter småbiter på meg :) De er 6 og 8 år og jeg er helt sikker på at de liker meg. Det er sånn pusene koser og leker :) 

Anonymkode: 88f7c...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva klapper du pusen din med? Jeg bruker i hvert fall hendene og det kan være nok til at pus lekebiter. Eller hvis jeg sitter  og f.eks sitter i egne tanker og trommer meg fingrene når jeg f.eks sitter å skriver,leser etc ;)

Ja, det kan det være! Bruker hendene når jeg koser selvfølgelig, kan hende som du sier at han tror jeg skal leke. Skal stoppe kose med en gang han begynner bitingen og så går jeg heller over til å leke etter hvert :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan det være! Bruker hendene når jeg koser selvfølgelig, kan hende som du sier at han tror jeg skal leke. Skal stoppe kose med en gang han begynner bitingen og så går jeg heller over til å leke etter hvert :)

Høres smart ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du vondt så si au og ta til deg fingeren. Det er ikke sikkert den skjønner at du får vondt slik som det er nå. Men om du gir signaler om at du ikke liker det, så vil katter som regel slutte. Med mindre de misliker deg, du gjør noe de ikke liker eller katter som har traumer osv kan drive med biting. Men en normal katt som får fred når den vil ha det vil slutte å bite deg så hardt om du sier fra på en måte som den forstår.

Anonymkode: 25a82...800

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge mine katter småbiter på meg :) De er 6 og 8 år og jeg er helt sikker på at de liker meg. Det er sånn pusene koser og leker :) 

Anonymkode: 88f7c...033

Han gir ingen tegn som jeg kan se på at han ikke liker meg så det kan funke det du skriver, skal prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han gir ingen tegn som jeg kan se på at han ikke liker meg så det kan funke det du skriver, skal prøve :)

Svaret skulle gå til 25a82....800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får du vondt så si au og ta til deg fingeren. Det er ikke sikkert den skjønner at du får vondt slik som det er nå. Men om du gir signaler om at du ikke liker det, så vil katter som regel slutte. Med mindre de misliker deg, du gjør noe de ikke liker eller katter som har traumer osv kan drive med biting. Men en normal katt som får fred når den vil ha det vil slutte å bite deg så hardt om du sier fra på en måte som den forstår.

Anonymkode: 25a82...800

Stemmer :)

Men, du må si skikkelig ifra. "Au!" må virkelig være med samme sutrete tonefall som katten selv bruker når noe er vondt. Hør på kattunger som leker sammen og hvordan de sier ifra til hverandre, og ikke minst hvordan kattemor sier ifra til ungene når de biter henne slik at det gjør vondt. Lyden er ikke til å ta feil av, og den lyden forstår kattungene så det er det toneleit du skal legge ditt høye "Au". Ta fingrene til deg når du sier "Au".

Yngstepus her tok signalene veldig raskt på biting, men fortsatte i flere år med å huke nedre huggtann fast i nesevingen min og trekke opp om morgenen. Du kan si jeg våknet rått og brutalt hver morgen i flere år :ler:

Nå har hun sluttet å vekke meg på den måten :)

Anonymkode: abbc1...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattunger elsker å leke, og bytter fort mellom kosemodus og lekemodus. Hver gang han går fra å kose til å leke ta fram en leke som han kan sette klørne i istedenfor. Gjerne en type pinne med tråd, da dette blir en forlengelse av din arm og gir bedre kontakt mellom deg og katten enn å bare gi han en ball. 

Etterhvert vil katten skjønne at hånden din ikke er en leke og slutte etterhvert å gå etter hånden din. Så når de er så små så bare ha en leke med deg hele tiden, om det så er litt garn eller en sokk. Hvis du fortsetter å leke med hendene vil katten alltid assosiere det at hender = lek, og fortsette med det i voksen alder.

Men det at han leker og småbiter betyr ikke at han ikke er glad i deg. :)

Anonymkode: e5a1e...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...