_LanciA_ Skrevet 15. november 2016 #1 Del Skrevet 15. november 2016 Hei, Vært plaget med uvi de siste 3 ukene. gjentatte kurer med medsin og i går da startet jeg dagen med spying, frostanfall og diare. Gikk på jobb, håpet jeg ville bli bedre, men ble bare værre og værre. Etter å kommet hjem fra jobb bestemte jeg meg for å sjekke om jeg hadde feber 39.7. Så rett på legevakten igjen siden jeg har veldig vondt i ryggen. Enda sterkere antibiotika kur og nyrebekkenbetennlse. Jeg har gått ned 5 kg på en uke etter sist kur og startet likt nå og. Har vært oppe 13 ganger bare i natt. Forferdelig diare, med grønt vann. Føler meg helt nedkjørt. Noen tips jeg kan prøve for å få orden på magen? Føler at jeg begynner å slite med å få i meg nok veske. Febern er fortsatt høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #2 Del Skrevet 15. november 2016 Ring legevakt, dehydrering kan fort bli farlig. Anonymkode: 3df61...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #3 Del Skrevet 15. november 2016 52 minutter siden, _LanciA_ skrev: Hei, Vært plaget med uvi de siste 3 ukene. gjentatte kurer med medsin og i går da startet jeg dagen med spying, frostanfall og diare. Gikk på jobb, håpet jeg ville bli bedre, men ble bare værre og værre. Etter å kommet hjem fra jobb bestemte jeg meg for å sjekke om jeg hadde feber 39.7. Så rett på legevakten igjen siden jeg har veldig vondt i ryggen. Enda sterkere antibiotika kur og nyrebekkenbetennelse. Jeg har gått ned 5 kg på en uke etter sist kur og startet likt nå og. Har vært oppe 13 ganger bare i natt. Forferdelig diare, med grønt vann. Føler meg helt nedkjørt. Noen tips jeg kan prøve for å få orden på magen? Føler at jeg begynner å slite med å få i meg nok veske. Febern er fortsatt høy. Har du fått besøk av Clostridium difficile i tarmen? I så fall bør dette behandles når du har så uttalte plager. Du sier du har fått gjentatte kurer for uvi - tok de ikke urinprøve til dyrkning slik at du kunne få rett antibiotikabehandling? Anonymkode: 32a10...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_LanciA_ Skrevet 15. november 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 15. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du fått besøk av Clostridium difficile i tarmen? I så fall bør dette behandles når du har så uttalte plager. Du sier du har fått gjentatte kurer for uvi - tok de ikke urinprøve til dyrkning slik at du kunne få rett antibiotikabehandling? Anonymkode: 32a10...86f Hæ går det ann å gå av antibiotika? Shit lei av å renne ned dørene på legevakta nå. De kunne ikke sende prøvene til dyrkning siden de ikke gjør det på legevakten hvist nok. eller noe i den duren. Prøvde å gi beskjed omat det har blitt nyrebekkenbetennlse når det har vært sånn tidligere, men følte ikke de tok det seriøst. Han jeg traff i går mente at jeg skulle begynne på hiprex i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #5 Del Skrevet 15. november 2016 Hvorfor i all verden renner du ned legevakten? Hvis du er syk over flere uker og ikke blir bedre så er det fastlegen som er stedet. Nettopp fordi fastlegen kan sende inn dyrkningsprøve av urinen og få vite hvilken bakterie som plager deg og hvilken antibiotika som virker på den. Ring fastlegekontoreti morgen og be om time, sÅ tar du med deg urinprøve og avføringsprøve til sending. Syns som en over her at det høres ut som du har fårr clostridium difficile, og det må du ha antibiotika for å bli kvitt. Og det er smittsomt forresten, så hvis du bor i hus med andre bør du ha svært god håndhygiene til det er borte. Anonymkode: 730c2...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_LanciA_ Skrevet 16. november 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 16. november 2016 På 15.11.2016 den 19.12, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden renner du ned legevakten? Hvis du er syk over flere uker og ikke blir bedre så er det fastlegen som er stedet. Nettopp fordi fastlegen kan sende inn dyrkningsprøve av urinen og få vite hvilken bakterie som plager deg og hvilken antibiotika som virker på den. Ring fastlegekontoreti morgen og be om time, sÅ tar du med deg urinprøve og avføringsprøve til sending. Syns som en over her at det høres ut som du har fårr clostridium difficile, og det må du ha antibiotika for å bli kvitt. Og det er smittsomt forresten, så hvis du bor i hus med andre bør du ha svært god håndhygiene til det er borte. Anonymkode: 730c2...1f1 Fikk ikke time til fastlegen før om 1 mnd:( noen av gangene og siden jeg tisset masse blod og fikk feber turte jeg ikke vente på det. Sånn er det hver gang jeg prøver å få time.I dag greide jeg nesten ikke komme meg på beina etter å sprunget på do 30 ganger i natt. Slet sånn med å få i meg drikke. Begynte å grine i telefonen til fastlegen og fikk komme inn tilslutt. Alvorlig reaksjon på typen antibiotika og han ville egentlig legge meg inn på sykehuset, men jeg er livredd sykehus. Så fikk være hjemme til i morgen og skal inn til prøver igjen da. Har det litt bedre etter å sluttet med ciprofloxacin. Fått en ny type og krysser fingrene for at den hjelper. Fått noe smertestillende for magekramapene også. Bare helt utslitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 16. november 2016 #7 Del Skrevet 16. november 2016 Paracett og tranebærsaft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #8 Del Skrevet 16. november 2016 18 minutter siden, Honey Dew skrev: Paracett og tranebærsaft. Det hjelper ikke i dette tilfelle. TS: Kom deg til legen. Du risikerer å få elektrolyttforstyrrelser og dehydrering. Jeg synes dette høres ut som clostridium (noe man er utsatt for å bli smittet av når man går på AB-kur), og da er det ikke sikkert antibiotikaen rekker å bli tatt opp når du har så kraftig diaré når den inntas peroralt. Du trenger kanskje i.v behandling med antibiotika, og da er en sykehusinnleggelse riktig. Anonymkode: d33d5...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_LanciA_ Skrevet 16. november 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 16. november 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke i dette tilfelle. TS: Kom deg til legen. Du risikerer å få elektrolyttforstyrrelser og dehydrering. Jeg synes dette høres ut som clostridium (noe man er utsatt for å bli smittet av når man går på AB-kur), og da er det ikke sikkert antibiotikaen rekker å bli tatt opp når du har så kraftig diaré når den inntas peroralt. Du trenger kanskje i.v behandling med antibiotika, og da er en sykehusinnleggelse riktig. Anonymkode: d33d5...8c8 Helt riktig Har vært til legen skal utredes i morgen. ville egentlig legge meg inn i kveld. Jeg var heldigvis ikke dehydrert, men 1 dag til sånn tror jeg ikke jeg hadde klart. Men etter å stoppet med den ab har jeg det litt bedre Og ville vente. Det kom sykt fort og var ordtlig ekkelt. Krysser fingrene for at det bare var en alvorlig reaksjon på akkurat den AB-kuren. Paracet og tranebær har jeg forsøkt med hell mot uvi før, men nyrebekkenbetennelse det er litt mer guffent. Takk for supre råd Satse på å være raskt tilbake på beina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå