Gå til innhold

adsl - hvilken hastighet og leverandør?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi må skaffe oss adsl hjemme nå (sentralt på østlandet.)

Derfor lurer jeg på hva slags hastighet vi bør velge. Vi trenger det egentlig kun til surfing og mail. Lillebroren min vil selvfølgelig være litt hardere på nedlasting etc, men trolig ikke flere enn 2 maskiner pålogget samtidig.

Hva slags leverandør burde vi velge? Vi vurderer Nextgentel eller Tele2, men blir glad for andre tips, eller helst erfaringer og meninger om hvorfor vi burde velge det ene eller andre.

Blir veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Charlie-abonnement (1700 kb/s) fra NextGenTel. Vi er veldig fornøyd med det, har aldri hatt trøbbel og selv om mange klager på kundeservicen har vi aldri hatt noe å utsette på den, de er svært hyggelige og hjelpsomme. Tele2 ville jeg holdt meg langt unna. Jeg kjenner faktisk ikke en eneste som er fornøyd med Tele2 når det gjelder bredbånd. De fleste har aldri rukket å få det installert, fordi de er ualminnelig trege, når det ikke går skylder de på kundens maskin (selv om kunden kan vise til at det ikke er noe galt med maskinen) og de sender regning etter regning for noe kunden aldri har fått.

Skrevet

Vi har også Charlie fra Nextgentel og er ufattelig missfornøyde for tiden. Linja har vært ufattelig ustanbil de siste månedene, og da det fortstatt var sånn etter at vi hadde flyttet skjønte vi jo at det var noe muffins. Jeg prøver tappert å få bytte ruter fordi vi tror det er der feilen ligger, men ngt gidder bare ikke å sammarbeide og bruker halvannen uke på å svare på alle henveldelser så det tar litt tid det her.

Har hatt ngt i snart tre år, og har forsåvidt vært veldig fornøyd i perioder men når noe går galt der er det bare umulig å få service.

Var også masse rot da de skulle installere linja første gang, og da vi skulle flytte den. De gav oss dato/klokkeslett for installering og dukket ikke opp, men kom plutselig på døren en annen dag uten å si i fra osv.

Skrevet

Her har vi Online ADSL frå Telenor.

Syns det funka veldig fint, eg! Går veldig fort og alt er bra egentlig.

Skrevet

Har også NGT og Charlie (498,- i mnd).

Vi er veldig fornøyd med det og NGT generelt. Har aldri opplevd noe tull. Hatt det i 2 år nå.

Tar jevnlig speedometerteste på it-avisen sine sider og ligger stort sett på 1750 og det er jo bra :)

Aldri problem med resusert hastighet.

Se opp for ekstrakostnader i forbindelse med etablering!! Hos tele2 må du betale for ruteren, det må du ikke hos NGT.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Var også masse rot da de skulle installere linja første gang, og da vi skulle flytte den. De gav oss dato/klokkeslett for installering og dukket ikke opp, men kom plutselig på døren en annen dag uten å si i fra osv.

Er det ikke bravida som gjør det? I så fall kunne det ha skjedd alle leverandører som bruker Bravida (eller hvilken det er ).

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Det er nok ikke Bravida som alltid gjør installasjonene. I det siste har det dukket opp en rekke firma som har anledning til å gjøre installasjoner på Telenor sitt nett.

Selv har jeg Nextgentel ADSL også og er megafornøyd - etter at installasjonen var ferdig. Ikke en nededag eller ustabilt nett på år. Har lagt opp/installert nettverk hos mange - og flest misfornøyde tror jeg det er UPC som har. Telenor har et skikkelig knoteopplegg i forhold til de fleste andre tilbydere. Du finner utilfredse kunder overalt, men Nextgentel tror jeg må være en av de bedre er nå min erfaring. Og som en skrev - glem ikke "de ukjente" ekstrakostnadene. Ingenting slikt hos Nextgentel. Les alt - også det med liten skrift - før du inngår kontrakt.

Skrevet

Har Bravo fra Nextgentel, og er kjempefornøyd med linja. Kundeservicen derimot er jeg ikke fornøyd med. Som nevnt tidligere tar det vinter og vår før de får fiksa feil. Vi måtte slite med ISDN-hastighet i nesten 2 uker en gang. Vi hadde glemt å betale regninga og da "struper" de linja til ISDN hastighet. Det tok altså 2 uker etter vi hadde betalt før de satte den opp igjen. Irriterende. De har også "strupa" linja vår en gang uten grunn, men da "slapp vi unna" med kun en uke. Men alt i alt er jeg veldig fornøyd med linja! :wink:

Skrevet

Du har jo også

www.tiscali.no og

www.bluecom.no (tror disse har kampanje nå før jul)

Ellers kan du jo se på

www.telepriser.no

www.utfgifter.net

Skrevet

Er det ikke bravida som gjør det? I så fall kunne det ha skjedd alle leverandører som bruker Bravida (eller hvilken det er ).

Joda, var Bravida som kom (en tidligere kollega av mannen min faktisk), men han hadde fått beskjeder fra NGT som overhodet ikke stemte overens med det vi hadde fått beskjed om. Så alt var fult og helt NGT sin feil.

---

Kjører også speedometertesten med (u)gjenve mellomrom, og det er ikke noe å klage over på farten på linja når den er der. Er bare det at den faller ut i to til seksti-nitti sekunder sånn innimellom, gjerne en gang i timen eller så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...