Gjest BabyBlue Skrevet 15. november 2016 #1 Skrevet 15. november 2016 Katten min klarte å rive ned Urban Decay paletten min fra hylla, og det endte med at halvparten av øyenskyggene ble smadra... Det var en limited edition (Vice 2), så jeg får ikke tak i den samme uansett. Tenkte det kunne være like greit å kjøpe en ny en som en tidlig julegave til meg selv, men føler jeg drukner i swatcher og anbefalinger på nett. Jeg har innmari lyst på kremete, pigmenterte skygger og en variasjon av matte og skimrende skygger. Har mørkebrune øyne, mørkt hår og lys hud med nøytral undertone. Har innmari lyst på en palette med minst en burgunderfarget øyenskygge og litt rusttoner kombinert med noen nøytrale farger til hverdags, synes det er innmari fint. Bruker ikke knallblått eller rosa så mye, og vil ha en miks av matte og skimrende farger. Har tittet på Urban Decay ultimate basics paletten som kom ut for litt siden og har hørt mye bra om Kat Von D sine paletter. Liker veldig godt Vice palettene til Urban Decay, men synes de har for mange rosatoner som bare ender opp ubrukte. Er det noe dere anbefaler? Vil helst ikke betale over 500 eller ha en forpakning som er for klumpete og stor. Blir veldig glad for svar og bare litt sminkesnakk Om dere har sett noe nytt og spennende som ser bra ut selv om dere ikke eier de selv, så blir jeg glad for anbefalinger og spekuleringer i det som er på markedet.
dillyduzit Skrevet 15. november 2016 #2 Skrevet 15. november 2016 Vanskelig det der. Sånn sett så spørs det jo hva du faktisk bruker, Kat Von D føler jeg har gode paletter, men kun ett som hovedsakelig blir nøytralt, og hvor en kan bygge på til kveldslook. Zoeva har også mange fine, der føler jeg at jeg kunne ha brukt alle, eller i det minste fått bruk for alle palettene, fordi de er .. hva kan man si? Nøytrale, men forskjellige. Zoeva i min erfaring er godt pigmenterte, og veldig lette å blende. Hvis ikke har man jo Morphe, de har jo utallige forskjellige paletter i alle himmelens farger. Pigmenterte, og gode å bruke. Skulle jeg ha kjøpt meg noe nytt nå, ville jeg ha gått for UB naked ultimate basics . Har allerede UB naked 3 fra før, som jeg er fornøyd med, men Zoeva kommer definitivt tett opp i listen. Har dog satt et Morphe (35K) på ønskelista, da jeg føler jeg "mangler" flere grå/mørkere kalde farger i "sortimentet" Zoeva kjøper jeg nok som en gave til meg selv når jeg føler jeg har oppnådd målet mitt, som en klapp på skulderen. 1
stjernefrukt Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Hva med Anastasias Modern reneissance? 1
Gjest Nanne70 Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Hva med denne? Jeg har en selv i en litt annen fargesammensetning, og skyggene er godt pigmenterte og av god kvalitet og de er lette å legge. Nett størrelse på etuiet også
Gjest BabyBlue Skrevet 24. desember 2016 #5 Skrevet 24. desember 2016 Beklager sent svar. Har Anastasia modern renaissance nå og digger den! :D Tusen takk for hjelp.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #6 Skrevet 24. desember 2016 19 timer siden, BabyBlue skrev: Beklager sent svar. Har Anastasia modern renaissance nå og digger den! :D Tusen takk for hjelp. Ser du allerede har kjøpt deg en, men jeg tenkte med en gang på egen palett fra MAC - eller den de kaller "burgundy". Jeg synes generelt UD sine sitter mye bedre på meg(påføring, de er liksom hakket mer kremete) enn MAC - men fargen på MACpaletten er superfin synes jeg. Anonymkode: b6e8a...64c 1
Gjest Venomoth Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Hva med å bygge din egen fra MAC? De har et stort utvalg av øyenskygger, så det er kjapt gjort å drukne i anbefalinger her også. Jeg har glodd på swatches i mange timer de gangene jeg har laget meg en. Du kan bygge en palett med fire skygger eller du kan bygge en stor med femten skygger. Jeg selv har tre paletter med femten i hver, og jeg bruker nesten aldri andre paletter. Kvaliteten på noen av MAC skyggene er så som så, det er ikke alle som er kremete og som blir ordentlig blendet på sekundet. Noen krever litt arbeid, men det er verdt det. De har mange flotte rust og burgunderfarger, for eksempel Antiqued og Coppering, samt de matte fargene Soft Brown og Swiss Chocolate. De har også en palett som heter Burgundy Times Nine som kanskje ville vært ideell for deg? Har den ikke selv fordi jeg har noen av skyggene i palettene mine allerede + den inneholder en farge som heter Noir, og den er elendig. Makeup Geek er også et merke som er verdt å sjekke ut, billigere alternativ til MAC og et fint fargeutvalg. Kvaliteten er spot on på alle skyggene. Av Kat Von D Shade + Light Eye Contour er også vanvittig bra, men merker at jeg selv tyr veldig sjeldent til denne. Kan være pga MAC palettene, for kvaliteten på denne paletten er veldig god. Kremete, matte skygger og et fint fargeutvalg - både varme og kalde. Urban Decay sine Naked paletter er flotte, eneste som blir lite brukt her i gården er nummer 2 ettersom fargene er kalde og veldig kjedelige. Husker jeg riktig inneholder ikke Naked 2 noen burgunderfarget skygge heller.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Dette er nesten litt dårlig gjort, men jeg kjøpte denne paletten fra Shiseido for 1 1/2 år siden. Mine øyne er også brune og fargene her passer veldig godt til meg i alle fall. Til dag bruk går det i champagne og noisette. Til festlig lag på kvelden bruker jeg gjerne noen av de mer fargesterke kombinasjonene (velger hvilke etter de fargene klærne mine har den kvelden). Poenget er at det hender man snubler over fine paletter på supersalg, og da er det bare å slå til. Anonymkode: e3899...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå