Gå til innhold

2 poser potetgull + 200g sjokolde i uka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er normalvektig og har generelt en sunn livsstil. Men jeg spiser ca to potetgullposer og 200g sjokolade i uka. Men ikke noe fast food eller kjeks eller sånt. Tenker dere det er ok?

Anonymkode: 7c3f9...960

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske mye usunt på en uke. Du kunne jo prøvd å kjøpe 100g sjokolade og en liten pose potetgull i stedet?

Anonymkode: 4281d...649

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske mye usunt på en uke. Du kunne jo prøvd å kjøpe 100g sjokolade og en liten pose potetgull i stedet?

Hmmm... Ja, jeg har begynt å tenke det samme. Men spesielt potetgull er så godt, spiser litt nesten hver dag.

Skrevet

Jeg ville i alle fall ikke karakterisert det som en sunn livsstil 

Anonymkode: 29781...7bf

• Liker 3
Gjest KlippKlapp
Skrevet

Selvsagt er det ok. Det er ikke akkurat mye.

Skrevet

Hvis du spiser sunt ellers, er fysisk aktiv og ikke legger på deg, så ser jeg ikke helt problemet.

Skrevet

Det er helt innafor! Selv spiser jeg ofte en potetgull pose på en kveld, i tillegg til smågodt! Men så er jeg en skikkelig godtemoms da! 😊 Kan ikke huske sist jeg ikke spiste godteri en dag!

• Liker 1
Skrevet

Kalorimessig har det ingenitng å si hvis det passer inn i budsjettet ditt. Jeg personlig unngår å spise så mye sukker og salt som det er i det der da, men jeg vet ikke hvordan helsa di er så det er godt mulig det passer inn i kostholdet ditt hvis du ikke spiser for mye av det ellers.

Anonymkode: 958ca...97d

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm... Ja, jeg har begynt å tenke det samme. Men spesielt potetgull er så godt, spiser litt nesten hver dag.

Hvis du spiser det på kvelden kan du jo prøve å spise vanlig kveldsmat i stedet, f.eks brødskive med godt pålegg. Eller lag en skål med smoothie, frukt etc, du kan ha oppi litt hakket mørk sjokolade eller nøtter og. Hvis du spiser 200 g sjokolade og 400-600g potetgull i uken så er det 4-500 tomme kalorier hver dag. 

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Det spørs veldig hva du spiser utenom det og hvordan aktivitetsnivået ditt er. Det finnes jo barn som bryter i seg det der på en helg, så vil ikke si at det er krise. 

Skrevet

Ok for hva da? Det er ditt liv og du kan stappe sjokolade i deg hele uka om du vil det. Og det er "ok"

Anonymkode: c4706...9be

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser omtrent det samme. Legene er imponert over hvor god form jeg er i og hvor bra min vekt er. Må jo bare trene ekstra hardt for å kunne tillate meg slikt. 

Anonymkode: 9bd84...4cc

• Liker 1
Skrevet

Åja, sjokoladen er nesten alltid mørk (60-70 prosent), så det er kanskje greit?  

Med potetgullet er jeg ikke redd for fettet eller karboen, men det er veldig mye salt. Hva kan for mye salt gjøre med helsa?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åja, sjokoladen er nesten alltid mørk (60-70 prosent), så det er kanskje greit?  

Med potetgullet er jeg ikke redd for fettet eller karboen, men det er veldig mye salt. Hva kan for mye salt gjøre med helsa?

Hjerte- og karsykdommer. Det binder vann i kroppen som øker blodtrykket og i tur kan føre til hjerteinfarkt, hjerneslag, nyreskader, etc.

• Liker 1
Skrevet

Det der kaller jeg bare å ikke være hysterisk.

Anonymkode: c2a1d...db5

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke ønsker å bare gjette, men heller finne ut om det er for mye salt for deg (husk at hele kostholdet må sees under ett. To poser potetgull burde ikke være noe problem hvis du spiser normalt ellers, men går det i mye toro og salt ellers kan det være verdt å tenke på), så kan du jo gå en tur til legen og be om en helsesjekk? Ta BT blant annet.

Skrevet
6 minutter siden, Shopp skrev:

Du drikker sikkert en del brus også, for å skylle ned potetgullet, og da forsvinner vel mye av saltet ut av kroppen når du går på do, antar jeg. Eller spiser du potetgullet uten drikke ved siden av?

Dette er da helt feil :/ 

Anonymkode: 29781...7bf

• Liker 1
Skrevet (endret)

............

Endret av Shopp
  • Liker 1
Skrevet

Det kommer vel an på hvor store de potetgullposene er? Hvis det er snakk om de største på rundt 300g, synes jeg faktisk det er i meste laget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...