Gå til innhold

Støtte av NAV til voksenopplæring/privatist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har vært arbeidsledig i snart et år, og det finnes ikke en dråpe i havet når det gjelder ledige jobber. Og her jeg bor forsvinner bedrifter en etter en, så konkurransen om stillingene blir ikke akkurat mindre.

Er 37år, har to barn og samboer. Jeg har ingen videregående utdanning. Tenkte derfor å ta elektrofag som privatist eller gjennom voksenopplæringen.

Sjekket lånekasse-kalkulatoren, så får maks 60000kr i lån fordi min samboer tjener opp imot 650000kr

Av NAV kan jeg få dagpenger OM jeg studerer kveldstid, sant at jeg fortsetter å søke jobb. Men fordelen hadde jo vært å studere på heltid: høyere motivasjon(er jo trøttere om kvelden) gir bedre karakterer, som igjen større sjanse for praksisplass, og til slutt jobb.

Min egen feil at jeg ikke fullførte videregående, men å sitte på baken og vente på at noen skal bite på søknadene mine, uten å få lov til å studere på dagtid er frustrerende. 

Finnes det andre muligheter om støtte? Arbeidsavklaringspenger?

Takker på forhånd for alle svar.

Anonymkode: 06a36...c7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man er på AAP så kan man få støtte til utdanning. Men for å få AAP må du være syk (såvidt jeg har forstått). Du får vel dekker skole gjennom 23/5 regelen om du aldri har fullført vgs?

Anonymkode: 6e0e9...d7e

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man er på AAP så kan man få støtte til utdanning. Men for å få AAP må du være syk (såvidt jeg har forstått). Du får vel dekker skole gjennom 23/5 regelen om du aldri har fullført vgs?

Anonymkode: 6e0e9...d7e

23/5 regelen gjelder vel for om du skal studere på universitet/høyskole? Jeg tenkte yrkesfag på voksenopplæring. Du trenger ikke Gen. Studiekompetanse for å ta VGS om igjen

Skrevet

Nei, du får ikke beholde dagpengene for å gå på skole. 

Anonymkode: 3c473...efd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...