den Skrevet 15. november 2016 #1 Skrevet 15. november 2016 Jeg prøver å finne ut hva regelverket er rundt dette. Om jeg har forstått et riktig så trer ikke pålegger fra EU i kraft før juli 2017. Så grunnen til at noen operatører tilbyr dette nå er for å være "snille" Men for å benytte seg av det må man feks hos Telenor tegne et ganske lite lukrativt abonnement (billigste er 250,- for 500 mb i mnd) Lurer derfor på om alle abonnementer må tilby roaming i Europa etter juli 2017, eller vil det fortsette som nå, at det er en ekstra tjeneste på de dyre abonnementene?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #2 Skrevet 15. november 2016 Så vidt jeg vet så skal alle takster normaliseres innen EU juli 2017, i praksis innebærer det at man ikke lenger betaler utenlandstakst på mobildata, 1 gb koster det samme som om man surfer mobilt hjemme i andre EU land. Du har rett i at noen operatører har valgt å være tidlig ute med sine roamingfrie abonnementer, men man må inntil videre påse at man har det riktige abonnementet. Fra juli 2017 skal det i teorien være påkrevd, dvs. da skal det ikke spille noen rolle hva slags abonnement man har lenger. Anonymkode: 31d49...94b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå