AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #1 Skrevet 15. november 2016 Samboeren min og jeg har vært prøvere i 2 år, og endelig så ble vi gravid. Jeg skulle vært i uke 11 i går. fastlegen sa at fosteret hadde sluttet å vokse i uke 8+6 og at det ikke var noe bevegelse fra hjertet som hun kunne se.. sikkert utrolig mange slike tråder, men vær så snill å fortell meg om dette er unormalt eller ikke. Er det slik at jeg ikke kommer til å få barn pga dette noengang ? Anonymkode: 04a66...d13
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #2 Skrevet 15. november 2016 Kjære TS, jeg kan kjenne smerten din som min egen. Jeg har vært der flere ganger enn jeg ønsker og det er like vondt hver gang. Men det er også veldig vanlig, det er ikke noe du selv kan gjøre for å unngå dette, og det er viktig at du vet dette! Sist gang var vi 13+4 når fosteret døde i magen - det var over "den magiske 12 ukers grensen" og vondere enn jeg kan beskrive - men man kommer seg gjennom det sammen og videre selv om det ikke virker slik med en gang. Anonymkode: 0bd68...b7c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #3 Skrevet 15. november 2016 og nei, det er ikke slik at du aldri vil få barn pga dette.. Fortsett prøve når du har gitt kroppen den pausen den trenger.. Anonymkode: 0bd68...b7c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #4 Skrevet 15. november 2016 Skjønner at du er skuffet og lei deg. Har hatt 2 MA, og har 2 barn. Så nei, det er for all del ikke gitt at du ikke kan få barn. Jeg ble gravid raskt etter begge MAene, og har hørt at det er ganske vanlig å bli det. Lykke til videre Anonymkode: a9182...29c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #5 Skrevet 15. november 2016 Min tredje graviditet endte i en MA, ble oppdaget i uke 11, fosteret dødt siden uke 7. To år siden nå. Jeg ble gravid igjen noen mnd senere og resultatet er nå 1 år gammel Både spontanabort og Missed abortion er dessverre noe som enkelte av oss opplever(jeg har hatt to spontanaborter også), men de aller fleste vil oppleve vellykket graviditet til tross for aborter. Jeg har altså opplevd to spontanaborter og en missed abortion, men jeg er også så heldig å ha fått 3 barn. Anonymkode: fa895...39e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #6 Skrevet 15. november 2016 Nei, dette er dessverre ikke unormalt selv om det er fryktelig trist at det skjer. 1 av 3 befruktede egg ender i abort enten det er som MA, SA eller Exu. Hvis man har vært gravid mer en 2 ganger har de aller fleste faktisk opplevd å miste én eller flere ganger statistisk sett. Det betyr ikke at du ikke kan få andre frisk barn. Først når en har abortert 3 ganger på rad gjøres det undersøkelser om det er noe fysisk som gjør at en aborterer. Det sier absolutt noe om hvor vanlig det er at en graviditet går galt.. Stor klem til deg ts, og prøv igjen når dette er over.. Anonymkode: 27df9...473
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #7 Skrevet 15. november 2016 Tusen takk for trøstende svar ❤️ Jeg er så lei meg, for det var bare et under at jeg ble gravid denne gangen. Så tenker jo at det er noe alvorlig galt med oss. Og føler bare at dette var vår siste sjanse. Anonymkode: 04a66...d13
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 Har dere vert til utredning og fått offentlig hjelp? dette kan hjelpe☺ Anonymkode: 0e460...ae1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #9 Skrevet 15. november 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere vert til utredning og fått offentlig hjelp? dette kan hjelpe☺ Anonymkode: 0e460...ae1 Nei har ikke gjort det enda. Hva må til for å få gjort det? Anonymkode: 04a66...d13
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #10 Skrevet 15. november 2016 Dere kan gå til legen å få henvisning. man må ha prøvd i et år fra før men det har dere jo. greit å få en sjekk ☺ Anonymkode: 0e460...ae1
våren14 Skrevet 15. november 2016 #11 Skrevet 15. november 2016 Føler med deg Hatt MA (døde uke 11, oppdaget uke 13), men har nå ei nydelig lita jente på 9 mnd etter et helt problemfritt svangerskap. Aborter er dessverre ganske vanlig, det gjør det ikke mindre vondt! Men de fleste får helt fint barn senere
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #12 Skrevet 15. november 2016 Jeg har også nylig vært gjennom MA i uke 11, slik som deg. Embryoet døde i uke 6, men det var ingen tegn til at noe var galt før i uke 11. Jeg var (og er) også utrolig lei meg! Det er et par uker siden nå, og jeg begynner å få det litt på avstand. Tenkte jeg bare ville si at det blir litt lettere etter hvert. Prøv å gjøre noe som du liker og synes er hyggelig. Vær i fysisk aktivitet, gå en tur. Få tankene over på noe annet, samtidig som du må gi deg tid til å sørge innimellom. Noen skrev til meg da jeg var fortvilet og stod oppe i den verste sorgen at de også hadde opplevd det, og at den opplevelsen nok var noe de alltid kom til å bære med seg. Det gjør nok jeg også. Det er maibarnet vårt som aldri kommer. Forhåpentligvis får vi et annet barn istedet, kanskje et oktoberbarn eller et januarbarn. Det kan bli bra det også, men akkurat nå overdøver sorgen og uvissheten slike tanker mesteparten av tiden. Siden du har prøvd så lenge med å bli gravid, ville jeg ha gått til legen og fått henvisning til gynekolog. Kanskje det er noe enkelt som kan rettes opp? Selv har jeg hatt flere aborter og skal prøve medisiner neste gang jeg blir gravid. Får resept av gynekolog på Volvat. Sender deg en klem! Vet så altfor godt hvordan du har det. Anonymkode: 3b0a7...382
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 #13 Skrevet 16. november 2016 Tusen tusen takk for svar! Det hjelper veldig ❤️ Anonymkode: 04a66...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå