Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en SA i går, bare noen uker på vei. Veldig trist, men samtidig litt lettet om at jeg mistet såpass tidlig i steden for senere i svangerskapet.

Noen formening om når vi kan prøve igjen? Vil EL være grovt sett om 2 uker nå? 

Følte mye murringer/stikkinger og "rart" før SA ble bekreftet. Kroppen begynner forsiktig å slippe litt på symptomene og jeg er nok ferdig å blø innen noen få dager...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggløsning kan komme når som helst etter SA, så du kan ikke regne SA som mens i forhold til sykluslengde. Du bør heller ikke ha sex før etter 2 uker/eller til du har sluttet å blø.

Egentlig er det anbefalt å la menstruasjonen komme å prøve på neste syklus, men det går bra å prøve igjen med en gang også. Hva om du kjøper deg noen billige eggløsningstester på nett eller noe å begynner å teste litt etter et par ukers tid for å se om du treffer eggløsning?

Anonymkode: 9b50c...906

Skrevet

Jeg mistet jo i 6+4 som du vet, jeg blødde i 11 dager. 1 uke etter SA fikk jeg positiv utslag på el test. Dette var mens jeg fortsatt blødde!

Så en uke etter det igjen, altså 2 uker etter SA hadde jeg EL igjen.  

Virker som kroppen prøvde men ikle klarte å slippe egg første gangen. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eggløsning kan komme når som helst etter SA, så du kan ikke regne SA som mens i forhold til sykluslengde. Du bør heller ikke ha sex før etter 2 uker/eller til du har sluttet å blø.

Egentlig er det anbefalt å la menstruasjonen komme å prøve på neste syklus, men det går bra å prøve igjen med en gang også. Hva om du kjøper deg noen billige eggløsningstester på nett eller noe å begynner å teste litt etter et par ukers tid for å se om du treffer eggløsning?

Anonymkode: 9b50c...906

Ja har kjøpt noen billige tester og 10 CB. Skal begynne å teste så snart jeg er ferdig med å blø 😊

56 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg mistet jo i 6+4 som du vet, jeg blødde i 11 dager. 1 uke etter SA fikk jeg positiv utslag på el test. Dette var mens jeg fortsatt blødde!

Så en uke etter det igjen, altså 2 uker etter SA hadde jeg EL igjen.  

Virker som kroppen prøvde men ikle klarte å slippe egg første gangen. 

Traff du godt på den første EL etter?

Burde sikkert egentlig vente en mensen, men kjenner veldig på at det ikke blir aktuelt 😏 (barnehage plass)

Skrevet

Så lenge du ikke blør hadde jeg prøvd igjen. Jeg ble selv gravid med første mann rett etter en MA i uke 13.

Anonymkode: d4d78...36e

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke blør hadde jeg prøvd igjen. Jeg ble selv gravid med første mann rett etter en MA i uke 13.

Anonymkode: d4d78...36e

👍👌

Skrevet (endret)
1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

Ja har kjøpt noen billige tester og 10 CB. Skal begynne å teste så snart jeg er ferdig med å blø 😊

Traff du godt på den første EL etter?

Burde sikkert egentlig vente en mensen, men kjenner veldig på at det ikke blir aktuelt 😏 (barnehage plass)

Vi hadde ikke sex ved den første EL siden jeg fortsatt blødde. 

Men forsøkte på treffe på el nr 2 ja ;)

Endret av Ruccula
Skrevet

Ikke for å være tet men du burde ikke gå å tenke at det kommer til å gå veldig fort å greit å bli gravid igjen. dette kan likevel ta lang tid selvom mange får det til fort. ofte så blir man fortere gravid ved å slappe av å ikke stresse med det ☺ lykke til!

Anonymkode: 549d9...913

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være tet men du burde ikke gå å tenke at det kommer til å gå veldig fort å greit å bli gravid igjen. dette kan likevel ta lang tid selvom mange får det til fort. ofte så blir man fortere gravid ved å slappe av å ikke stresse med det ☺ lykke til!

Ikke for å være teit jeg heller, men har ikke skrevet eller tenkt at jeg tror at det går veldig fort 😉

Jeg har spurt når man kan prøve igjen, for å prøve er noe man må om man ønsker flere barn 😄

• Liker 1
Skrevet

Utifra hva du skriver så virker det jo veldig som at det haster. prøver bare å hjelpe til, kjent fenomen at man ofte blir gravid når man ikke tenker så mye på det. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utifra hva du skriver så virker det jo veldig som at det haster. prøver bare å hjelpe til, kjent fenomen at man ofte blir gravid når man ikke tenker så mye på det. 

Jo takk for omtanken da 😊

Her jeg bor er det (dessverre) ganske viktig å få innenfor barnehage opptaket. Er nok ikke stresset over det og vi har god tid, men det er lov til å ønske og foretrekke at ting klaffer innenfor ikke for lenge 😉

Skrevet
På 15.11.2016 den 11.25, tr.heimspia83 skrev:

Jeg hadde en SA i går, bare noen uker på vei. Veldig trist, men samtidig litt lettet om at jeg mistet såpass tidlig i steden for senere i svangerskapet.

Noen formening om når vi kan prøve igjen? Vil EL være grovt sett om 2 uker nå? 

Følte mye murringer/stikkinger og "rart" før SA ble bekreftet. Kroppen begynner forsiktig å slippe litt på symptomene og jeg er nok ferdig å blø innen noen få dager...?

Jeg hadde EL 5 dager etter SA, dvs. syklusen etter SA var på bare 19 dager. Elle de etter det var av normal lengde. Så det kan være litt klus etter SA.

Anonymkode: 0538c...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...