Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager dumme spørsmål som kanskje har blitt stilt før, men er helt fersk på dette!

Jeg har akkurat sluttet på p-piller (en måned siden) og hatt ubeskyttet sex med samboeren min siden det. Det har ikke vært ville tilstander på den fronten i det siste, men det har blitt noen ganger likevel :) 

Jeg har sluttet på p-pillene før, og da har det gått 3-4 måneder før jeg har fått mens igjen. Jeg regner med at det skjer nå også, og jeg kan derfor ikke stole på uteblitt mens som symptom på graviditet med det første. 

Hvordan kan jeg vite om jeg er gravid frem til mensen kommer tilbake? Kjøpte en pakke med to Clearblue der jeg tok den siste for ca. en uke siden (et par dager etter samleie), men begge de var negative. Har ikke hatt sex siden. Nå opplever jeg derimot noen få typiske (?) graviditetsymptomer som ømme brystvorter og at jeg er unaturlig mye sliten. Kan testen jeg tok i forrige uke ha vært negativ fordi det var så tett etter befruktning? Er det verdt å ta en til? De testene er jo driiiitdyre, men ser liksom ingen annen mulighet til å vite sikkert før mensen kommer tilbake.

Anonymkode: e5dbd...d5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en til dyr test i løpet av den neste uken, hvis negativ, bestiller du billigstrimler på nettet du kan bruke fremover uten å bli ruinert. 

Anonymkode: 546b1...fd2

Skrevet

En test vil vise positiv ca to uker etter eggløsning. Hvis du tok en test to dager etter første ubeskyttede samleie så er det altfor tidlig. Det vil som sagt ta bortimot to uker før den vil vise positiv.

Å bruke Clear Blue til testing på måfå vil fort bli dyrt, så her kan det lønne seg å anskaffe billigtester. Jeg har brukt å kjøpe mine hos billigetester.no. Men det fins mange steder å kjøpe fra.(bare å google billige tester).

Anonymkode: ce8da...967

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En test vil vise positiv ca to uker etter eggløsning. Hvis du tok en test to dager etter første ubeskyttede samleie så er det altfor tidlig. Det vil som sagt ta bortimot to uker før den vil vise positiv.

Å bruke Clear Blue til testing på måfå vil fort bli dyrt, så her kan det lønne seg å anskaffe billigtester. Jeg har brukt å kjøpe mine hos billigetester.no. Men det fins mange steder å kjøpe fra.(bare å google billige tester).

Anonymkode: ce8da...967

Så gøy, da kan det fortsatt være noe i gjære! Takk for tips :)

Anonymkode: e5dbd...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...