AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #1 Skrevet 15. november 2016 Jeg har sett etter ny leilighet i 3 måneder, uten å ha funnet noe interessant. Tilbudet er kanskje ikke det beste på denne tiden av året. Hvor lenge så dere aktivt etter ny bolig før dere kjøpte? Når på året kjøpte dere? Anonymkode: 09af0...d80
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #2 Skrevet 15. november 2016 I Oslo kan det ta flere år å få kjøpt seg en overpriset slumleilighet. Andre steder kan det gå fortere, mye fortere. Alt avhenger av lommeboka di Lykke til! Anonymkode: 22d55...e04 1
Gjest hva som helst Skrevet 15. november 2016 #3 Skrevet 15. november 2016 (endret) Kikket helgene i fire uker (nå før sommeren) for å orientere meg. Fikset finansiering, dro på en ny visningshelg, la inn et bud på en leilighet jeg likte, vant den. (Oslo) Endret 15. november 2016 av Flyndrefisken
gretchenlowell Skrevet 15. november 2016 #4 Skrevet 15. november 2016 Forrige gang lette vi i 6 måneder, denne gangen derimot tok det kun tre uker! men vi kjøper jo ikke i oslo heller så, kanskje derfor det går så fort
cmd Skrevet 15. november 2016 #5 Skrevet 15. november 2016 jeg ser etter en enebolig / to mannsbolig i Oslo , Akershus området. Det har tatt to mnd og kommer til å ta enda flere mnd før jeg finner noe i min pris klasse og fin.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #7 Skrevet 15. november 2016 Jeg har alltid hatt spesielle områder der jeg ønsker å bo. Så jeg har ventet tålmodig til det har dukket opp noe akkurat der. Beliggenhet har vært det absolutt viktigste (i tillegg til antall soverom), og da har jeg ikke vært så kjempenøye på standard/utseende når det først kom en bolig der jeg ville bo. Det tok ca 4 mnd fra vi begynte å lete til vi fant noe som vi vant budrunden på. Anonymkode: e5f98...deb
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 Har vært på boligjakt i fire år, har fortsatt ikke kjøpt ny bolig 😡 Anonymkode: 53c18...42a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #9 Skrevet 15. november 2016 Jeg har kjøpt i Oslo fire ganger. Første gang tok det 8 mnd og det som føltes som hundrevis av visninger før jeg endelig vant en budrunde. Andre gang var første leilighet med mannen min, da kikket vi vel i 4-5 mnd og var på ca en visning i måneden i den tidsperioden, før vi fikk tilslaget på noe vi ville ha. Tredje bolig kjøpte vi etter å ha kikket i 2-3 måneder og ha vært på tre visninger. Siste bolig, som vi kjøpte i fjor høst, kjøpte vi etter å ha kikket i et par måneder og vært på to visninger! Vi har altså brukt stadig kortere tid og færre visninger fra bolig til bolig. Både fordi vi vet mer hva vi vil ha, og selvsagt fordi vi har mer penger å legge på bordet i en budrunde. Anonymkode: eb600...61d
Tvist Skrevet 15. november 2016 #10 Skrevet 15. november 2016 ¨Vi brukte over 1 år, men hadde litt spesielle forutsetninger. I by.
happiest Skrevet 15. november 2016 #12 Skrevet 15. november 2016 Jeg så jevnlig på finn, men viste jeg ikke hadde mulighet å kjøpe før jeg fikk fast jobb. Fikk fast jobb fra september i år (ble tilbudt jobben i juni). Fikk ikke sett så mye etter leilighet da pga ferie osv. Så en leilighet på finn i slutten av juli - visning august - kjøpte leiligheten. Var nok veldig heldig/hadde flaks som fikk kjøpt leilighet så raskt. Mine krav var: Pris: maks 2mill - inkl fellesgjeld Leilighet som så ok ut, slik at jeg ikke måtte pusse opp med en gang (men måtte ikke være nyoppusset) I et område jeg trives i Bussmuligheter til jobb
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #13 Skrevet 15. november 2016 Lete aktivt etter leilighet i en månedstid. Så på to til tre leiligheter per dag. Søket begynte på februar og i mars var jeg eier. Anonymkode: 5d79e...a4e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #14 Skrevet 15. november 2016 Jeg husker ikke helt, men det tok ikke så veldig lang tid. Et par måneder, kanskje? Vi søkte ikke boliglån en gang før vi fant en bolig vi ville ha (men endte opp med å ikke by på den siden megleren ikke viet oss noe oppmerksomhet på visningen. Det var to visningsdager og vi gikk begge dagene og ventet tålmodig på at megler skulle ha tid til å svare på våre spørsmål på slutten av siste visningsdag. Da vi fikk huket tak i han svarte han hvor mange kvadratmeter boligen var på da vi spurte om varmtvannsberederen (uh... Hæ?) og stakk av for å følge etter en annen potensiell kjøper (som allerede hadde opptatt svært mye av meglerens tid) opp på lagringsloftet før vi fikk mulighet til å stille de andre spørsmålene vi hadde. Sto alene igjen i stua og ventet en stund på at megleren skulle komme tilbake før vi fant ut at dette gadd vi ikke lenger, og dro. Vi hadde bydd mer enn boligen ble solgt for dersom vi hadde lagt inn bud, så det ble jo selgers tap. Vi fant en større og bedre bolig like ved et par uker etterpå) Anonymkode: 51e89...aaa
Million Skrevet 15. november 2016 #16 Skrevet 15. november 2016 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett etter ny leilighet i 3 måneder, uten å ha funnet noe interessant. Tilbudet er kanskje ikke det beste på denne tiden av året. Hvor lenge så dere aktivt etter ny bolig før dere kjøpte? Når på året kjøpte dere? Anonymkode: 09af0...d80 Jeg søkte om lånebevis i banken i februar, og kjøpte i april. Oslo. Da hadde jeg vært på bare en annen visning, før jeg gikk på visning til leiligheten jeg endte med å kjøpe. Ikke fordi den var den mest fantastiske leiligheten jeg hadde sett, men fordi det var den jeg hadde råd til, og den var levelig å bo i To visninger på to måneder altså. (jeg hadde en helt spesiell gateadresse jeg ville bo på) Endret 15. november 2016 av Million
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #17 Skrevet 15. november 2016 Jeg sjekker Finn.no hver uke selv om jeg egentlig ikke er på boligjakt til jeg plutselig kommer over en bolig jeg har lyst på. Det var slik vi fikk det huset vi har nå. Brukte vel 30minutter. Ringte så banken og la inn bud. Oslo. Anonymkode: 6ccda...658
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #18 Skrevet 15. november 2016 Har sett i 5 måneder nå, men vi har litt spesielle behov. Vi trenger en generasjonsbolig med tre forskjellige boenheter og det finner man ikke hver dag i område vi vil bo. Anonymkode: faa61...e66
NumberSix Skrevet 15. november 2016 #19 Skrevet 15. november 2016 Tok vel et par måneder fra vi fikk finansieringen i orden til vi hadde kjøpt. Var på 7-8 visninger før vi fant en leilighet vi likte i området vi ville bo.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #20 Skrevet 15. november 2016 En uke kanskje. Dro på flere visninger på en torsdag, og på mandag kjøpte jeg den ene Anonymkode: 10842...39b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå