Gå til innhold

Mistenker at lille bror selger/røyker hasj.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 21 år gammel. Snart i PHS. Jeg har en lille bror på snart 17 år, jeg vet at han ser opp til meg, men han er dessverre annerledes enn meg, han ble oppvokst i et område/miljø som ikke er det samme som meg. Så sist fant jeg og mor noe røyk og hasj som han hadde gjemmet hjemme. Det var ikke så store mengeder, men liten en. Vi tok en bekymringssamtale med han og fikk forklart hvor alvorlig og ulovlig dette her er. Han gav meg hasje og røke griene og jeg kasta alt og da sa han at han bare fant det ute i gaten og kommer aldri til å røre på noe av de greieneVi følget han opp. Men for to dager siden fant mor i lomene hans en veldig liten hasj greie og noe røyk, som han hadde laget og ikke røyket. Det er altså 1 uke etter den første gangen. Mor tok deretter en ny bekymringssamtale og vi truet han med å melde opp dette her til Politiet om vi finner ut at han har noe neste gang eller mistenker noe. /Siste advarsel/ Han sa at det var en greie han hadde gjemmet og ville kaste det, men siden det var sent om natten så ville han vente til morgnen.Siden barnevernet er inn i bildet så har jeg også satt opp et møte med kontaktpersonen hans der. Nå vet jeg at han ikke røyker, fordi min far døde pga røyk og sånne stoffer. Jeg hadde også merket det på han om han hadde røyket. Han er også veldig glad i å tjene penger. En veldig smart unge. Så derfor mistenker jeg at han selger.Nå vet jeg at aldren han er i nå er en vansklig tid for ungdom. Hva hadde du gjort om det var din 17 år lille bror?

Takk på forhånd :)

Anonymkode: 6a7da...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempegod ide og ta det til politiet. Hasj er i særklasse mtp at det er guttestreker som ikke skader fremtiden din MED MINDRE noen sender politiet etter deg.

De kvitterer gjerne en kjapp besittelsessak + bot for å pynte på statistikken sin, og lillebror får rulleblad som er et større handicap enn noe annet utfall fra hasjrøykingen ever ville blitt. Han får i alle fall ingen 'hjelp' av politiet.

Bonus: han vil hate deg resten av livet, og vil få begrensninger på hvilke drømmer han kan følge de neste 20 årene pga et par hysteriske kvinnfolk som helt sikkert nyter alkohol/nikotin nå og da. Hykleriet er komplett.

Antall dødsfall fra cannabis worldwide de siste 100 år: 0.

Men pass på, det kan være fare for litt latter under rusen ..

• Liker 8
Skrevet

Du kan ikke vite at han ikke røyker. De aller fleste blir ikke annerledes av å røyke en sjelden gang i blant, altså. 

Har for eksempel en venninne som jeg fant ut at røyker kanskje 1-2 i uken, og det hadde jeg aldri gjettet for hun er jo en normal, oppegående, frisk og livlig jente. Altså, det trenger ikke å syntes på personen.

Og at far døde av det er ikke ensbetydende med at han aldri kommer til å gjøre det. Jeg har en mor som har hatt kreft, men det gjør ikke at jeg aldri har tatt meg en sigarett. På samme måte som jeg har en bestemor som døde av hjerteinfarkt, men det stopper ikke meg fra å spise rødt kjøtt :) Hvis du skjønner.

• Liker 1
Skrevet

Her er det mye bedre å gå i dialog om hvorfor han røyker og heller prøve å få han over i et annet miljø enn det han er i nå som påvirker han negativt.

Dette er tydeligvis noe han liker å gjøre siden dere har funnet hasj flere ganger. Dere synes dette er veldig alvorlig og veldig ulovlig, men hadde du prøvd å røyke det selv hadde du forstått hvorfor så mange ser på det som noe mindre harmløst enn hva du selv gjør. Hvis han har det litt vanskelig til vanlig (du nevner barnevern) så kan det være dette er hans flukt fra virkeligheten.

Når man røyker føles det ofte som å være pakket inn i en dyne eller sveve på skyer. Mye bedre enn å være full for eksempel, i tillegg slipper man hangover dagen etter. Når du nå vet dette kan du kanskje forstå hvorfor han fortsetter å røyke tross deres advarsler og skremsler. 

Ville heller ikke tatt det for gitt at han selger når han har så liten mengde på seg. 

Anonymkode: 30044...bf9

Skrevet

Hva er PHS? Hvorfor er Barnevernet inne i bildet?

17 år er veldig ungt for å ruse seg, selv om de aller fleste sikkert har drukket alkohol før det. Jeg har ingen lillebror, men hadde det vært min sønn ville jeg i alle fall ikke meldt det til politiet, det ville sannsynligvis bare ødelagt tilliten mellom oss, og ville garantert gitt ham mer problemer enn hjelp. Hva slags miljø er han i?

Gjest Christina146
Skrevet

Jeg har også en lillebror som røyker og (vi tror) han selger også. Han er imidlertid bare 14 år, så her er politiet og barnevernet på banen for lengst. Politiet hjelper, vi har ikke samme oppfatning som det gies her tidligere i tråden. De tar han inn til samtaler med foreldrene når de etterspør det, og har vært behjelpelig med urinprøver, familieråd og samarbeidet med barnevernet. Dette kan jo også være pga hans unge alder, men jeg vil tro og håper at politiet vil hjelpe mer enn de gjør vondt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...