Gå til innhold

Er du like glad i Norge enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært glad i Norge, men i det siste føles det annerledes. Jeg har sett så mye rasisme det siste året at jeg blir helt kvalm. UDI sender norske barn ut av landet selv om foreldrene deres jobber og tar utdannelse og snakker norsk. I tillegg til at vi har en helt verdiløs regjering som ikke får til noen ting. Jeg syns ikke at lovlig segway kjøring er nok til at man overser alt som ikke går bra. 

Jeg må innrømme at jeg ikke føler meg like stolt av å være norsk. :sukk: 

Anonymkode: b2c33...d72

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, er glad i landet mitt ennå, men som du skriver så er det tydelig at det er endringer på gang. Mer byråkrati enn noensinne, større arbeidsløshet, utvannelse av flere rettigheter man har som arbeidstaker/borger etc. Jeg håper vi greier å snu kursen før det er for sent. 

Anonymkode: 9f846...c9f

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Det der har ingenting med rasisme å gjøre.

Dette er rasisme: Rasisme er forestillingen om at mennesker kan deles inn i forskjellige raser og at personer kan tillegges negative egenskaper ut fra hvilken rase de påstås å tilhøre. 

Men ja jeg er glad i landet mitt.

Endret av Catalina Culès
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært glad i Norge, men i det siste føles det annerledes. Jeg har sett så mye rasisme det siste året at jeg blir helt kvalm. UDI sender norske barn ut av landet selv om foreldrene deres jobber og tar utdannelse og snakker norsk. I tillegg til at vi har en helt verdiløs regjering som ikke får til noen ting. Jeg syns ikke at lovlig segway kjøring er nok til at man overser alt som ikke går bra. 

Jeg opplever ikke at nordmenn er spesielt rasistiske? Har bodd i mange land og føler rasisme er langt mer utbredt de fleste andre steder enn skandinavia.... Canada kanskje som et unntak. Nå er det jo ulike meninger om hvordan vi skal håndtere innvandring, og noen ganger gjøres det vurderinger om å sette innvandringsregulerende hensyn foran hensyn til individet. Man kan være enig eller uenig i dette, men rasisme er det vel ikke? Ikke alt er bra i Norge, men sånn generelt så er det er ikke noe bedre andre steder, så ja jeg er fortsatt stolt over å være norsk! 

• Liker 2
Skrevet

Har noen av dere lest kommentarfeltet på Facebook? Der er det rasister der! Bra de bruker fullt navn da, så vet vi hvem de er. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært dumsnille for lenge på grunn av den sosialismen og får nå svi. Om jeg er stolt? Nei. Om jeg noen gang har vært stolt? Nei.

Anonymkode: ebb02...ce5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har vært dumsnille for lenge på grunn av den sosialismen og får nå svi. Om jeg er stolt? Nei. Om jeg noen gang har vært stolt? Nei.

Hvor lenge er for lenge i følge deg?

Anonymkode: 8a31c...7a9

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada, er glad i landet mitt ennå, men som du skriver så er det tydelig at det er endringer på gang. Mer byråkrati enn noensinne, større arbeidsløshet, utvannelse av flere rettigheter man har som arbeidstaker/borger etc. Jeg håper vi greier å snu kursen før det er for sent. 

Husk at pengene må komme fra et sted. Rettighetene forsvinner fordi vi er for mange og Norge har ikke økonomi til å opprettholde dem. Det kommer til å bli mareritt og være syk fremover.  Jeg tror ikke det er noe å snu. Vi må nok forespeile oss en skatt på rundt 50 % fremover for alle. 

Skrevet

Men det er vel en grunn til at familier blir sendt ut av Norge? :vetikke:

Anonymkode: b4334...56e

Skrevet (endret)

Selvfølgelig. Om folk blir sendt ut bryr meg midt i ræva.

Endret av Nøste~
Skrivleif
  • Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at pengene må komme fra et sted. Rettighetene forsvinner fordi vi er for mange og Norge har ikke økonomi til å opprettholde dem. Det kommer til å bli mareritt og være syk fremover.  Jeg tror ikke det er noe å snu. Vi må nok forespeile oss en skatt på rundt 50 % fremover for alle. 

Ja, men grunnen til at vi er for mange er både hodeløs innvandring og hodeløs arbeidsinnvandring. Poenget med EØS avtalen var at strømmen av folk som søker ansettelse i annet land skulle gå begge veier. Men vi ser igjen at slike avtaler ikke fungerer i praksis, og vi får dermed for mange i Norge som etterhvert får de samme rettighetene til helsepleie og pensjon som nordmenn, mens mange nordmenn skyves ut på NAV. Det er klart dette ikke er bærekraftig, men vi hadde hatt muligheter til å regulere antallet og gjøre det bærekraftig. Men høyresiden i AP, Høyre og FrP vil ikke, og resultatene ser vi dermed nå. 

Skrevet
1 time siden, Nøste~ skrev:

Selvfølgelig. Om folk blir sendt ut bryr meg midt i ræva.

Bryr du deg ikke om at barn som ikke kjenner annet enn Norge og som har norske venner og har gått på norsk skole blir sent til religiøst fanatiske land som Iran og Afghanistan?

Hvordan kan NOEN sende et lite jentebarn tilbake til de landene?  Det er norske småjenter vi sender til et helvete. 

Gjest 2Bhonest
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du UDI sender ut familiene sånn helt uten grunn?

Skrevet
1 time siden, 2Bhonest skrev:

Tror du UDI sender ut familiene sånn helt uten grunn?

Jeg VET at de gjør det i noen tilfeller. Integrerte mennesker med jobb blir kasta ut. Vet om ateister som ble sent til Iran hvor det er ulovlig å være ateist. :( 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg VET at de gjør det i noen tilfeller. Integrerte mennesker med jobb blir kasta ut. Vet om ateister som ble sent til Iran hvor det er ulovlig å være ateist. :( 

Da kan du vel gå til VG og si at du har kilder på at UDI sender ut mennesker helt uten grunn 

Anonymkode: b4334...56e

Skrevet

Har igrunn blitt mer fornøyd med eget land etter at det ble truffet tiltak i forbindelse med flyktningkrisen, og det ble klart at nordmenn flest ikke er villige til å kjøre landet i grøfta. Hadde jeg vært svensk ville jeg derimot vært ganske flau nå. 

Skrevet
På 15.11.2016 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Bryr du deg ikke om at barn som ikke kjenner annet enn Norge og som har norske venner og har gått på norsk skole blir sent til religiøst fanatiske land som Iran og Afghanistan?

Hvordan kan NOEN sende et lite jentebarn tilbake til de landene?  Det er norske småjenter vi sender til et helvete. 

Nei, jeg bryr meg ikke.

Skrevet

Jeg er veldig glad i Norge, men hadde satt pris på om de heller sendte ut folk som ikke gidder å lære seg norsk eller, som bare går på nav :) 

Anonymkode: f21fd...ea5

Skrevet
På 15.11.2016 den 8.32, AnonymBruker skrev:

Enig - men det går seg nok til etter at debattene om Sylvi Listhaug har roet seg.

Anonymkode: a8e8f...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...