Gå til innhold

Far som sover når han skal passe på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har noen ganger sønnen vår på morningen så jeg skal få sove. Han er mye våken på natten, så jeg trenger å slappe av litt etter timesvis uten søvn. Pappaen sover alene og får derfor det antall timer han trenger og litt til, men flere ganger når han skal passe sønnen vår så sovner han på sofaen. Jeg har sagt det ikke på noen måte er greit i og med at han kun er halvannet og mye kan skje, men ser ikke ut til å bry han. Nå i stad hørte jeg han snorket og raste ut i stua for å be han våkne. Han sov så tungt at han måtte vekkes to ganger. Jeg blir rasende og redd for jeg er i konstant underskudd på søvn, klarer ikke å slappe av ordentlig når jeg vet han sover og det er ingen annen tid på døgnet jeg kan hente meg inn så går rundt som en trøtt og kjip mamma hele døgnet. 

Er jeg hysterisk?

Anonymkode: aa6cd...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei....hvis ungen er våken, så kan ikke en på halvannet år være uten tilsyn. Det er jeg enig med deg i. Men mannen din tror tydeligvis ikke på deg. Få hjelp av en annen voksen? F eks foreldrene hans - ?

Anonymkode: e802c...635

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei....hvis ungen er våken, så kan ikke en på halvannet år være uten tilsyn. Det er jeg enig med deg i. Men mannen din tror tydeligvis ikke på deg. Få hjelp av en annen voksen? F eks foreldrene hans - ?

Ungen er våken. Jeg mener også det er helt uforsvarlig.  Ikke våkner han heller så lett i og med at han må vekkes to ganger. Mannen min kjører stort sett sitt eget løp. 

Foreldrene hans bor langt unna og skal ikke være rundt mitt barn uten tilsyn. De er dessverre ikke egnet. Mine foreldre, venner og søsken hjelper til innimellom, men de har jobber og eget liv så det begrenser seg veldig. 

Skrevet

Å nei, jeg mente ikke få hjelp til å se etter ungen - jeg mente få hjelp til å forklare mannen din at så små unger trenger konstant tilsyn når de er våkne! Ettersom han tydeligvis ikke skjønner det selv, og ikke tror på deg når du sier det....

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å nei, jeg mente ikke få hjelp til å se etter ungen - jeg mente få hjelp til å forklare mannen din at så små unger trenger konstant tilsyn når de er våkne! Ettersom han tydeligvis ikke skjønner det selv, og ikke tror på deg når du sier det....

De hadde sikkert sagt det var greit. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De hadde sikkert sagt det var greit. 

Ja, overså det du sa om hans foreldre, men en annen han vil høre på da. Kamerat, bror, helsestasjon, fakta på nett... Det er ikke greit, håper du får ham til å forstå. Men om han har dårlige foreldre selv, vet han kanskje ikke hvordan han skal være pappa?

• Liker 6
Skrevet

Si at hvis det skjer en gang til, setter du sprinkelsengen på hans rom og tar morgene selv.

Eller ta med alle sofaputene på soverommet når du legger deg;-)

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor er det bare deg som våkner med barna hele natten?  Jeg synes dere mødre må faktisk slutte å la mannfolket deres være lat i oppdragelsen på barna.  Dette inkluderer midt på natt også.  Skjønner irritasjonen din veldig godt TS!

• Liker 14
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ungen er våken. Jeg mener også det er helt uforsvarlig.  Ikke våkner han heller så lett i og med at han må vekkes to ganger. Mannen min kjører stort sett sitt eget løp. 

Foreldrene hans bor langt unna og skal ikke være rundt mitt barn uten tilsyn. De er dessverre ikke egnet. Mine foreldre, venner og søsken hjelper til innimellom, men de har jobber og eget liv så det begrenser seg veldig. 

Hvofor du DERES barn med denne mannen? Hvorfor bor du med denne mannen ? 

Jeg bare tenker det når jeg leser dine innlegg . Han må da være forferdelig og hans foreldre likeså. 

Skrevet

Jeg er mamma, men må innrømme at dette har skjedd meg flere ganger også, at jeg sovner på sofan når ungene står opp alt for tidlig...

Det har gått helt fint, hver gang!

Men så har vi barnesikkret hele huset, så er ikke stort galt som kan skje, og begyner dem å skrike våken man jo!

Så jeg tror ikke du skal bry deg så mye om dette, evt. får dere barnesikkre litt til:)

Anonymkode: e4f0a...8f2

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, Biloba skrev:

Si at hvis det skjer en gang til, setter du sprinkelsengen på hans rom og tar morgene selv.

Da bruker han evigheter på å stå opp, lar han ligge å skrike 

Skrevet
3 timer siden, Outlander skrev:

Hvorfor er det bare deg som våkner med barna hele natten?  Jeg synes dere mødre må faktisk slutte å la mannfolket deres være lat i oppdragelsen på barna.  Dette inkluderer midt på natt også.  Skjønner irritasjonen din veldig godt TS!

Jeg er helt enig, men jeg orker ikke ta den kranglen for det ender med at pappaen skal stille opp, men sover seg gjennom hyl og skrik mens jeg må stå opp fordi hvis ikke blir jeg liggende i evigheter å høre på. 

Skrevet
2 timer siden, Peter007 skrev:

Hvofor du DERES barn med denne mannen? Hvorfor bor du med denne mannen ? 

Jeg bare tenker det når jeg leser dine innlegg . Han må da være forferdelig og hans foreldre likeså. 

Ja, jeg lurer innimellom 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mamma, men må innrømme at dette har skjedd meg flere ganger også, at jeg sovner på sofan når ungene står opp alt for tidlig...

Det har gått helt fint, hver gang!

Men så har vi barnesikkret hele huset, så er ikke stort galt som kan skje, og begyner dem å skrike våken man jo!

Så jeg tror ikke du skal bry deg så mye om dette, evt. får dere barnesikkre litt til:)

Anonymkode: e4f0a...8f2

Det er fint hvis alt kan sikres, men det går ikke her. Vi har blant annet hund som jeg ikke kan barnesikre, TVen kan veltes, han klatrer opp i alle skuffer så ting kan velte  han kommer seg ut utgangsdøren og det er ikke plass til grind der som han også klarer å åpne. Vi har grind, men de åpner han bare. Jeg synes det minste man bør er å holde seg våken. Jeg er alltid våken når han er våken, selv om jeg sover ekstremt lite. 

Skrevet
På 15.11.2016 den 8.52, Biloba skrev:

Enig, han får ta nettene da, du morgenen... Kanskje han skjerper seg litt. Syns det er uforsvarlig, om så det er barnesikret også. Han må la være å legge seg ned da... sitte på en stol? 

Anonymkode: 088af...494

• Liker 2
Skrevet

Lekegrind! Putt ungen oppi der og slapp av på sofaen  (selvfølgelig uten å sove, men ihvertfall litt sikrere og mindre travelt) slik at du får tatt deg litt inn. 

Mannen din derimot må få en skikkelig oppstrammer! !!!!!! Han må lære seg å ta ansvar for sitt barn før du går på en kjempesmell!  :angry:

Anonymkode: f790b...77a

• Liker 4
Skrevet
På 11/15/2016 den 7.39, AnonymBruker skrev:

Mannen min har noen ganger sønnen vår på morningen så jeg skal få sove. Han er mye våken på natten, så jeg trenger å slappe av litt etter timesvis uten søvn. Pappaen sover alene og får derfor det antall timer han trenger og litt til, men flere ganger når han skal passe sønnen vår så sovner han på sofaen. Jeg har sagt det ikke på noen måte er greit i og med at han kun er halvannet og mye kan skje, men ser ikke ut til å bry han. Nå i stad hørte jeg han snorket og raste ut i stua for å be han våkne. Han sov så tungt at han måtte vekkes to ganger. Jeg blir rasende og redd for jeg er i konstant underskudd på søvn, klarer ikke å slappe av ordentlig når jeg vet han sover og det er ingen annen tid på døgnet jeg kan hente meg inn så går rundt som en trøtt og kjip mamma hele døgnet. 

Er jeg hysterisk?

Dette høres såpass uansvarlig ut at Barnevernet bør kontaktes! Dette går da virkelig ikke an?! Stakkars barn...så sløv far!

Du bør avtale time med Barnevernet slik at de kan sette inn tiltak for å hjelpe dere, spesielt din "mann"!

Anonymkode: c12d7...c54

• Liker 1
Skrevet

Hva med å bytte da, så tar mannen din ungen om natten og så tar du morgenen i stedet

Anonymkode: 8a8e8...fff

Skrevet

Hysteria. Tryner ungen hyler den og da våkner vel den narkoleptiske gubben din. 

Anonymkode: d1a33...58a

• Liker 1
Skrevet

Har du spurt ham hva som er grunnen til at han sovner? Får han egentlig nok søvn? Burde vel uansett være ganske opplagt at så små barn må ha konstant tilsyn. Foreslår å prøve å gå i dialog med ham, heller enn å være anklagende. Det funker stort sett best, og han slipper å gå i forsvar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...