Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en blener i posten, vervepremie fra bokklubben. Så, hva skal jeg bruke den til?

*ler*

Ok, så hjelpeløs er jeg ikke, men har noen noen gode starttips til meg? Noen gode oppskrifter eller idéer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Milkshake? Basisen for meg er ca 2 dl melk per person, 1 ss vaniljesukker og 3-4 ss vaniljeis. Bananmilkshake er min favoritt, da tilsetter jeg ½ banan per person. Bruk gjerne jordbær eller andre frukter/bær, sjokoladesaus eller hva du måtte ønske. Smoothies er også godt, det finnes mange oppskrifter her på KG bare du søker. Ellers bruker jeg blender til supper og sauser som jeg ønsker å kjøre glatt.

Skrevet

Ah, kanskje jeg kan bruke den til å få bort disse teite klumpene i cottage cheesen når jeg skal lage lasagne?

Genialt :)

Nå skal jeg gå på kjøkkenet og putte div. frukt oppi den, får se hvordan det går...

Skrevet

På frukt.no ligger det masse bra smoothie oppskrifter og søker du på smoothie på matoppskrift.no får du opp masse bra der.

Ellers er den ypperlig til drinker da, og særlig strawberry-daiquiri :-)

Stort sett det jeg bruker min til.

Smoothie er igrunn en genial frokost. Med masse frukt og yoghurt blir det en superstart på dagen :)

Skrevet

Smoothie til frokost?!?!?!

Det hadde jeg aldri tenkt på, en genial idé :)

Skrevet

Vaniljeyoghurten til tine er super til det.

Smoothie som jeg lager masse :

litt appelsinjuice (1/2dl kanskje)

noen skjeer vaniljeyoghurt

1/2 banan

ca 8 fryste jordbær

Når jeg bruker fryste bær dropper jeg isbiter for det blir så kaldt alikevel.

Så er jo yoghurt naturell og biola sikkert sunnere yoghurter som ikke er tilsatt sukker, men blir ikke så godt :) Og så er det ikke så mye som skal til :)

Skrevet

Ellers er den ypperlig til drinker da, og særlig strawberry-daiquiri :-)

quote]

Har du oppskrift?? :P

Skrevet

Søk på forumet her. Mener det var noen som la ut en oppskrift som var supergod :)

Gjest Anonymous
Skrevet

kan jeg bare spørre om noen kan anbefale blender-merker og modeller for meg? Jeg har skikkelig lyst på en, o ser at det er ganske stor forskjell på hvor kraftige de virker, samt estetikk og hvor praktiske de er i forhold til rengjøring... Så altså, noen gode råd?

Anbefaler ellers å eksperimentere med smoothies - naaam!!!

Skrevet

Takk for masse gode tips!

Har ikke noen tips når det gjelder kjøpt av Blender, jeg fikk min som vervepremie i Cappelens bokklubb og den fungerer i alle fall ennå etter tre dagers bruk...

Skrevet
kan jeg bare spørre om noen kan anbefale blender-merker og modeller for meg? Jeg har skikkelig lyst på en, o ser at det er ganske stor forskjell på hvor kraftige de virker, samt estetikk og hvor praktiske de er i forhold til rengjøring... Så altså, noen gode råd?

Glassbeholder er mer holdbart og tåler mer is enn hardplast.

Jeg har Braun mx2050 prisen ligger på 698,- tror jeg. Den er veldig god. Lett å få fra hverandre for vask, lett å få tak i deler til dersom det skulle trengs også.

Det er den rimligste beste jeg vet om. Eller skal du ha mer design betaler du jo for det også. Stål er dyrere enn hvit osv.

Kenwood har en stålblender til ca 1000,- Aldri prøvd, men virker solid.

Uansett se at beholderen virker kraftig og at det er ordentlig kniv nedi, med litt hakk på et par av knivene. For isen og andre harde gjenstander sin del.

Skrevet

Jeg har

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...