AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Ikke misforstå, uansett hvilket kjønn som blir til så blir vi like glad! vi har en sønn fra før.. og typen sier at hans familie kun produserer gutter haha! Så må bare høre.. På faren hans sin side så har han 2 brødre og 1 søster, så faren til typen min har 3 gutter og 1 jente. Søstera hans fikk nettopp en sønn, og vi har jo også en sønn. På moren hans sin side har han en lillesøster. Faren til typen har også en bror. På faren min sin side så har jeg en søster, så pappa har da to jenter. Mammaen min har 3 jenter og 1 gutt. Bestemoren min, på pappa sin side har 3 gutter og en jente. Bestefaren min, på mamma sin side har 2 jenter og 1 gutt. Altså.. han mener at vi har størst mulighet for guttebabyer, men jeg er for det første usikker på om det er arvelig og at jeg synes det er ganske mange jenter som gutter. Tenkte da å spørre dere, hva tenker dere ? Er det arvelig, og egne erfaringer ? Anonymkode: 4c63e...d4f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #2 Skrevet 15. november 2016 Det en menn som bestemmer kjønnet, så hva søsteren og moren har er ikke så interessant. Det er arvelig å bare få et kjønn ja, men usikker på om bare gutter tidligere i slekten fører til bare gutter lenger ned, kan også være det fører til bare jenter... Skal ikke si det for sikkert. Anonymkode: 0dd82...d80
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #3 Skrevet 15. november 2016 Teknisk sett skal det være 50/50 sjanse for gutt eller jente for hver føre baby Anonymkode: e71a2...085
Aamu Skrevet 15. november 2016 #4 Skrevet 15. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teknisk sett skal det være 50/50 sjanse for gutt eller jente for hver føre baby Anonymkode: e71a2...085 Ikke i praksis.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #5 Skrevet 15. november 2016 1 minutt siden, Aamu skrev: Ikke i praksis. Det er jo det. blir jo en tilfeldighet at det blir flere med et kjønn. selvom man har to gutter fra før å blir gravid igjen, så er det jo 50% sjangs for gutt neste gang og. Anonymkode: e71a2...085 1
Silfen Skrevet 15. november 2016 #6 Skrevet 15. november 2016 Det er visstnok høyere statistisk sjanse for å få samme kjønn om man har tre av samme fra før. Eller var det tredje som ble samme? Noe der. Men det er uansett en bitteliten sjanse, typ 49-51 %, så nei, det er ikke slik at du kun kommer til å få gutter.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #7 Skrevet 15. november 2016 Jeg har bare gutter selv.... Men har lest om et triks ift effløsning, ha sex to dager før effløsning. Dette øker sjansene for å få jente, jentesædcellene overlever nemlig lenger inni deg enn guttecellene og dermed så er det jentecellene som har overlevd når du har eggløsning og dermed så er det dem som befruktet egget ditt 😂 Jaja jeg hadde nå iallefall forsøkt. Guttecellene svømmer mye raskere så puler du når du har eggløsning så er det dem som vinner. Hadde jeg visst dette selv da vi skulle ha nr2 så hadde jeg gjort et forsøk ja hehe Anonymkode: 7aa7f...441
Aamu Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det. blir jo en tilfeldighet at det blir flere med et kjønn. selvom man har to gutter fra før å blir gravid igjen, så er det jo 50% sjangs for gutt neste gang og. Anonymkode: e71a2...085 Nei. Mange menn har enten flest "jenteceller" eller "gutteceller". Noen har det tilnærmet likt fordelt. Men det blir født flest gutter så da må man ta det i betraktning, at det er større sjanse for å få gutt i teorien. I praksis kommer det helt an på mannen.. og hvilke celler han har flest av + en dose tilfeldighet. Noen kvinner kan heller ikke bære frem guttebarn, de blir støtt ut av kroppen.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #9 Skrevet 15. november 2016 Har du noen kilder på dette? Anonymkode: 558cf...a24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå