Karelihhh Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Sitter her med litt blanede følelser. Min bror som jeg har et ok tett forhold med har i dag kunngjort på Facebook at han har forlovet seg med hun han har vært sammen med i flere år. Så dette i newsfeeden da flere felles venner hadde kommentert gratulerer. Føler meg litt trist for å ikke ha visst dette på forhånd. Har jeg grunn til å være litt lei meg for dette? Han har fortalt det til andre i familien, og disse mener at det er overreagerer på dette siden det ikke er vanlig å fortelle dette til familie før Facebook. Så sitter her med litt blanede følelser..
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 9 minutter siden, Karelihhh skrev: Sitter her med litt blanede følelser. Min bror som jeg har et ok tett forhold med har i dag kunngjort på Facebook at han har forlovet seg med hun han har vært sammen med i flere år. Så dette i newsfeeden da flere felles venner hadde kommentert gratulerer. Føler meg litt trist for å ikke ha visst dette på forhånd. Har jeg grunn til å være litt lei meg for dette? Han har fortalt det til andre i familien, og disse mener at det er overreagerer på dette siden det ikke er vanlig å fortelle dette til familie før Facebook. Så sitter her med litt blanede følelser.. Huff - jeg kjenner til det. Trist, men sant. Vel, jeg er ikke på denne nettsiden eller noe så jeg vet ikke, du vet dette mye bedre enn meg antar jeg, men det eneste som vises er en slags newsfeed skriver du, og det er åpenbart at det bare er åpent for noen og at ganske mye er skjult for en del folk. Dette er åpenbart kun til for familie å lese og svare på og da er det jo bare de som hafr tilgang til alt dette om dem også, og slike som oss er jo med på dette en gang, så i såfall ville jeg konfrontert de ved å ringe eller noe. Ikke lett å si... Anonymkode: 97acb...203
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #3 Skrevet 15. november 2016 Jeg skjønner deg! Vi fortalte det til familien face2face en måned før vi la ut noe på nett. Anonymkode: c0bf5...da2
Calleia Skrevet 15. november 2016 #4 Skrevet 15. november 2016 Jeg tror jeg ikke hadde brydd meg så mye om det egentlig.. Det er "bare" en forlovelse. Det er noe annet med graviditet, dødsfall etc.. 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #5 Skrevet 15. november 2016 Bare si i fra til han neste gang du ser ham at du ble litt såret over det. Forklar hvorfor, og at hvis han får barn og lignende større begivenheter skjer senere ønsker du gjerne å få beskjed om det før hvermansen får vite om det. Du er glad i ham, og håper han er glad i deg. Han tenkte sikkert bare ikke nevneverdig over dette. Tror nok ikke han har gått inn for å såre deg. Anonymkode: c56d5...246
Gjest 1vy Skrevet 15. november 2016 #6 Skrevet 15. november 2016 Vil VIRKELIG fraråde deg å si ifra om dette til han. Da setter du dine egne følelser foran hans. Hvis du er glad i han så unner du han å ikke få dritt fordi han har forlovet seg uten å ringe å si ifra. Han har bare ikke tenkt på det, det er faktisk ikke så stort å forlove seg etter mange års forhold.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #7 Skrevet 24. november 2016 Som gjest1vy skriver, dette burde du bare la gå. De har vært sammen i mange år. Det hadde vært annerledes om det var moren din som offentliggjorde at hun skulle forlove seg med en du ikke hadde møtt. Du kjenner broren din og du kjenner dama hans. De er voksene og du er voksen. Om du blir lei deg for dette kommer du til å få maaange skuffelser i livet. Du burde ringe han og dama og gratulere og være glad på deres vegne. Dette handler om dem, ikke deg. Det er ekstremt gledesgdrepende å ringe å ta opp dine følelser i en slik situasjon. Anonymkode: f2408...fcd
fuglekvitter__ Skrevet 24. november 2016 #8 Skrevet 24. november 2016 På 14.11.2016 den 21.52, Karelihhh skrev: Sitter her med litt blanede følelser. Min bror som jeg har et ok tett forhold med har i dag kunngjort på Facebook at han har forlovet seg med hun han har vært sammen med i flere år. Så dette i newsfeeden da flere felles venner hadde kommentert gratulerer. Føler meg litt trist for å ikke ha visst dette på forhånd. Har jeg grunn til å være litt lei meg for dette? Han har fortalt det til andre i familien, og disse mener at det er overreagerer på dette siden det ikke er vanlig å fortelle dette til familie før Facebook. Så sitter her med litt blanede følelser.. Så dere har det slik at spesielle hendelser skal fortelles til familien først? Jeg skjønner jo at det ikke er så gøy hvis noen får vite dette før familien deres, men det er vel bare å forklare det for dem. Du kan jo ta opp dette med broren din og spørre om hvorfor du fikk vite dette så sent. Ja, du har jo grunn til å være lei deg for det, men det er sikkert en naturlig forklaring på det.
Tash Skrevet 24. november 2016 #9 Skrevet 24. november 2016 I vår familie er det vanlig å ta en telefon eller sende en melding om slikt, ikke lese om det på nett..
exictence Skrevet 24. november 2016 #10 Skrevet 24. november 2016 Jeg synes ikke det er nødvendig å bli lei seg av det. Jeg hadde ikke blitt det. Hadde svart ved å gratulere så mye.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #11 Skrevet 24. november 2016 Hadde ikke brydd meg med mindre det var dødsfall. DET vil jeg ikke se først på facebook. Anonymkode: 3a398...92c
Måbarefåsiat... Skrevet 24. november 2016 #12 Skrevet 24. november 2016 Jeg hadde blitt skikkelig lei meg. Jeg ville sagt det til broren min. Ikke for å lage noe drama, men for å fortelle at å få vite sånt som søster på face, ikke er innafor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå