AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Hei, jeg feirer jul alene i år. Dette er etter eget ønske, har familie som jeg kan feire med hvis jeg skulle ønske det. Men velger å være alene i år, for første gang. Jeg har bestemt meg for at det blir den beste løsningen for meg. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre? Skal jeg legge inn på hotell? Er det noen her som har feiret jul på hotell før? Eller skal jeg gå for en deilig julemiddag hjemme? Jervjakt tv-en som selskap. Har dere forslag? Er det noen andre her inne som også feirer alene? Hva pleier dere å gjøre? Vil understreke at det ikke er synd på meg, jeg gjør dette helt frivillig. Anonymkode: 45575...37f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 De gangene jeg har feiret alene har jeg spist god mat, drukket noe digg alkohol og bare slappet av. Jeg har ikke pyntet meg, fordi jeg får like mye julestemning i i behagelige klær, men jeg vet at mange pynter seg for å sette stemningen. Anonymkode: 0610a...622
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Ville heller gått for feiring hjemme enn hotel. Vask huset, pynt litt pent, lag en god middag med dessert og snacks. Ta deg en tur ut før middag slik at du er avslappet. Sørg for et par serier/filmer du liker. Har aldri feiret jul alene, men nyttår, og koste meg:) Anonymkode: cdeba...813 2
Kontormus Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Jeg har feiret julaften alene, og da gjorde jeg de samme tingene som jeg ville gjort om jeg var sammen med andre. Pyntet til jul hjemme, lagde den samme maten (bare i mindre mengde), åpnet gaver og brukte tv som underholdning. Gikk fint, og jeg følte meg ikke trist og alene. Men tror det var værre for resten av familien og vite...
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 De fleste hotell har stengt julaften, men de senere årene er det minst ettpar puber som har åpent. Jeg gidder ikke gjøre noe spesielt utav kvelden, lager meg noe greit og spise og ser film. Tar på meg koseklær og tuller meg inn i et pledd. Anonymkode: aeb92...b35
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 Jeg ville ha gjort som jeg pleier. Få med meg tv-programmer. Godt meg en god skogstur. Lage en god lunsj. Ordne til middag og god dessert. Spise god middag, pakke opp gaver. Se på tv/film. Lese julehefter. Anonymkode: 24b9f...eb6
Arkana Skrevet 14. november 2016 #7 Skrevet 14. november 2016 Jeg har ikke feiret alene, men hvis jeg skulle gjøre det ville jeg pyntet som vanlig og laget akkurat den middagen jeg har lyst på. Jeg hadde tent masse levende lys i stua og kost meg i sofaen med julegaver, julekaker, snop og fine/morsomme julefilmer. For meg ville hotell vært helt feil og føltes veldig upersonlig og ensomt. Jeg trives i eget selskap og hadde hatt det mye bedre hjemme hvor jeg kan spise og gjøre det jeg vil.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 Jeg har aldri feiret alene, men hvis jeg skulle ha gjort det hadde jeg pyntet meg, laget meg julemiddag (det vi alltid spiser, bare i mindre porsjoner), pyntet leiligheten og dekket på som vanlig. Og selvsagt kost meg med juleprogrammer på TV. Jeg foretrekker det fremfor å tilbringe julen alene på hotell, tror det ville bli veldig ensomt og annerledes. Ønsker deg en koselig julefeiring uansett hva du bestemmer deg for Det er ikke noe galt i å feire alene, så lenge man trives med det. Jeg kjenner flere som synes jul med hele storfamilien er en masete og dyr affære, så du er nok ikke den eneste. Anonymkode: 45575...37f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #9 Skrevet 15. november 2016 Nå har ikke jeg feiret alene, men har vurdert det veldig sterkt. Min plan har da vært å lage julemiddag, ha alle julekakene og julesnopet som for meg er jul, julebrus (drikker ikke øl). Jeg hadde også pyntet, hatt juletre, og kjøpt noen julegaver til meg selv og pakket inn (hvis man ikke får), hatt masse levende lys, julemusikk og alle julefilmene jeg elsker Tror jeg også hadde ruslet meg en tur på kirkegården for litt julestemning. Anonymkode: 9f3d1...417
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #10 Skrevet 15. november 2016 Feiret jul alene en gang, var på hybel. Jeg "væpnet" meg med alt av serier, filmer, musikk og spill jeg kunne tenke meg, laget skikkelig julemat og dessert, hjemmelagde rundstykker osv. Disket skikkelig opp. Hadde på meg finklær, tente lys osv. Tok meg fotbad og ansiktsmaske, dullet og dallet med meg selv. Gikk meg tur på ski osv. Var egentlig ganske ålreit. Jeg valgte også dette, men så er jeg en sånn som trives ganske greit i eget selskap da. Anonymkode: 47395...172
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #11 Skrevet 15. november 2016 Jeg har hittill unngått å feire jul alene, men siden jeg bor langt unna familien og har en jobb hvor jeg fort kan jobbe f.eks. første juledag har jeg flere ganger tenkt at det fort kan bli en realitet. Det skremmer meg ikke så veldig, jeg tror det er fint mulig å ha en fin julaften alene! Jeg ville nok gjort som så mange andre - pyntet meg litt, brukt litt tid på å stelle meg på morgenen med ansiktsmaske og slik, sett på juleprogrammer på tven eller noen gode filmer utover dagen, spise akkurat den maten jeg har lyst på, ha brus og snop klart, kanskje ha unnet meg noen "gaver" til meg selv i forkant som jeg kan åpne, tenne stearinlys, ha fine blomster... Rett og slett gjøre alle de tingene jeg vanligvis gjør hvis jeg virkelig vil kose meg - bare med julestemning. Anonymkode: 78431...706
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #12 Skrevet 15. november 2016 Har "feiret" jul en del ganger alene. Bruker da dagen på å unngå å stresse i det hele tatt. Pysj helst hele dagen, sove leeenge, god mat, masse godter og enorm mengde julefilmer med dyne i sofaen, så kanskje en lang tur på kvelden når det ikke er så mange folk mer så jeg slipper tenke på at pysjbukse er dårlig stil på julaften..Men jeg syns julemiddager og pynt og stas og alt det tradisjonelle er veldig stressende og bare grusomt..mange ville nok sagt at mine aleinejuler er alvorlig triste. Men jeg syns de er de besteAnonymkode: b3f87...d00
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #13 Skrevet 18. november 2016 Jeg feiret julaften alene en gang og den var egentlig veldig fin. Leiligheten vasket og pyntet, gikk en lang tur på formiddagen, på ettermiddagen/kvelden kledde jeg meg pent og hørte Sølvguttene, laget en veldig god middag (andebryst med fiken, svisker, mandelpoteter) og drakk en nydelig rødvin til. Dessert (Dronning Maud), kaffe og konjakk. Julekaker og godterier. Fyr i peisen. Film på tv-en. Kosing med katten. Anonymkode: 16031...19f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #14 Skrevet 19. november 2016 På 14.11.2016 den 19.50, AnonymBruker skrev: Hei, jeg feirer jul alene i år. Dette er etter eget ønske, har familie som jeg kan feire med hvis jeg skulle ønske det. Men velger å være alene i år, for første gang. Jeg har bestemt meg for at det blir den beste løsningen for meg. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre? Skal jeg legge inn på hotell? Er det noen her som har feiret jul på hotell før? Eller skal jeg gå for en deilig julemiddag hjemme? Jervjakt tv-en som selskap. Har dere forslag? Er det noen andre her inne som også feirer alene? Hva pleier dere å gjøre? Vil understreke at det ikke er synd på meg, jeg gjør dette helt frivillig. Anonymkode: 45575...37f På 15.11.2016 den 12.33, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri feiret alene, men hvis jeg skulle ha gjort det hadde jeg pyntet meg, laget meg julemiddag (det vi alltid spiser, bare i mindre porsjoner), pyntet leiligheten og dekket på som vanlig. Og selvsagt kost meg med juleprogrammer på TV. Jeg foretrekker det fremfor å tilbringe julen alene på hotell, tror det ville bli veldig ensomt og annerledes. Ønsker deg en koselig julefeiring uansett hva du bestemmer deg for Det er ikke noe galt i å feire alene, så lenge man trives med det. Jeg kjenner flere som synes jul med hele storfamilien er en masete og dyr affære, så du er nok ikke den eneste. Anonymkode: 45575...37f Prater du med deg selv nå TS? Da blir du ikke helt alene på julaften iallefalm Anonymkode: fc722...286 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå