Gå til innhold

Slankere, spiser dere frukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på det

Anonymkode: 1b1c1...074

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Unngår bare banan i mengder, ellers spiser jeg den frukten jeg har lyst på.

Anonymkode: 08940...a19

Skrevet

Jeg begynte å spise 3 porsjoner frukt daglig da jeg skulle ned i vekt, og det har jeg fortsatt med. Fungerer flott. Det er bare en del av hele greia, da.

• Liker 1
Skrevet

Ja 2-3 pr dag men unngår bananer,ananas og andre frukter med høyt fruktose innhold.følger roede metoden.

Anonymkode: cd452...b12

Skrevet

Ja, spiser banan som mellommåltid flere ganger i uka og alltid frukt på kvelden. Hjelper mot søtsug som alltid er verst på kvelden. 2 klementiner er bare 47 kcal! 😃

Anonymkode: 5b70a...7fe

• Liker 1
Skrevet

Ja, frukt er en god kilde til fiber og næringsstoffer.

• Liker 1
Skrevet

Nesten aldri. Spiser bare lite mat ellers i hverdagen. Klarer å moderere meg når jeg spiser godterier

Anonymkode: d7611...3fd

Skrevet

Ja, frukt for kos og grønnsaker for volum gjør vektnedgangen mye enklere, synes jeg. Bare holder meg innenfor "budsjettet", ellers hadde jeg fort spist for mye av det til å gå ned i vekt. Om sommeren for eksempel kunne jeg fort spist ekstreme mengder vannmelon om jeg ikke veide og beregnet hvor mye jeg skulle spise på forhånd. Det er jo så utrolig godt! 

Ellers synes jeg banan er til veldig stor hjelp, det er mettende nok til å fungere som  et fullverdig mellommåltid, og gjør at jeg unngår å spise for mye av noe annet som jeg selv må tilberede. Brødskiver f.eks blir jo fort mer enn bare ca 100 kcal.

❤ Frukt!

Skrevet

Veldig sjeldent. Jeg er allergisk mot den frukten jeg liker. Spiser en god del grønnsaker istedenfor.

Anonymkode: 17c38...ecd

Skrevet

Nei, jeg er ikke spesielt glad i frukt. Foretrekker heller bær eller grønnsaker. For meg er frukt unødvenige kalorier da jeg uansett ikke spiser mellommåltider.

Skrevet

Ja, men ikke i ubegrensede mengder. Kan fint spise frukt daglig, men det går ikke i banan o.l. Glad i melon, appelsin, ananas o.l., frukter med høyt vanninnhold. Bær også.

Anonymkode: 30748...a48

Skrevet

Spiser et eple dersom jeg merker at det blir litt lenge til neste måltid, men prøver generelt å unngå unødvendig spising mellom måltidene. 

Anonymkode: 0d6fe...81a

Skrevet

Ja, men ikke daglig.

Anonymkode: ac1d7...e81

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, spiser banan som mellommåltid flere ganger i uka og alltid frukt på kvelden. Hjelper mot søtsug som alltid er verst på kvelden. 2 klementiner er bare 47 kcal! 😃

Anonymkode: 5b70a...7fe

Det kommer helt an på klementinen. Jeg spite nettopp 2 klementiner som kom på 80 kcal. Ikke at de 30 kaloriene utgjør stort, men det er bare for å påpeke at matvarer kan veie ulikt fra gang til gang. 

Anonymkode: 01949...7c5

Skrevet

Jeg spiser frukt, sjokolade, fast food og laks og brokkoli. Går jevnt og trutt ned i vekt likevel. 

Anonymkode: 7b02d...970

Gjest Margit Spat
Skrevet

Ja, jeg spiser frukt som snacks eller mellommåltid nesten hver eneste dag, 1-2 per dag. Er jeg søtsugen, så er det jo mye bedre å ta seg litt frukt enn å gyse på en kjekspakke eller sjokolade. Frukten inngår selvsagt i kaloriregnskapet, som alt annet. 

Det jeg imidlertid IKKE gjør, er å drikke juice. Før hadde jeg en tendens til å drikke meg utørst på juice, og det blir unødvendig masse kalorier. Skal jeg først innta noe med kalorier i, så ønsker jeg jammen bli litt mett av det også. Ikke bare utørst. 

Skrevet

Ja, ofte som frokost og snacks. Spesielt mango! :sikle:

Skrevet

Ja. Jeg har nærmest fråtset i norske epler i høst. Nå står klementiner for tur :P

Jeg har igrunn stort sett spist det jeg har hatt lyst på i den perioden jeg nå har slanket meg 17kg, i noe begrenset mengde selvsagt, men frukt har jeg ikke hatt begrensninger på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...