AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Jeg er gravid med typen, jeg har et barn fra før, super samarbeid med far (50/50) og aldri hørt noe fra bv. Typen og x'en har mistet omsorgen for sitt barn hos bv, dette er over 5 år siden nå, men likevel noe som står i tankene mine da jeg nylig har blitt gravid med han. Det jeg lurer på, har noen vært i lik situasjon? Kommer bv automatisk inn i bilde? Anonymkode: 978b1...d11
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Det høres ikke ut som du har noen nær relasjon med han som blir far til barnet ditt, ettersom du gjentatte ganger kaller han for "typen". Det at han har mistet omsorg for sitt barn har selvfølgelig betydning, ettersom han venter et nytt barn nå. Er du bedre egnet som mor enn det som sist ble lagt til grunn for omsorgsovertakelse? Anonymkode: 8f8e0...ea8 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Det kommer vel litt an på grunnen til omsorgsovertakelsen? Anonymkode: f2943...359 8
Gorgonzola Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid med typen, jeg har et barn fra før, super samarbeid med far (50/50) og aldri hørt noe fra bv. Typen og x'en har mistet omsorgen for sitt barn hos bv, dette er over 5 år siden nå, men likevel noe som står i tankene mine da jeg nylig har blitt gravid med han. Det jeg lurer på, har noen vært i lik situasjon? Kommer bv automatisk inn i bilde? Anonymkode: 978b1...d11 I utgangspunktet tenker jeg at kvinner bør reflektere litt over hvem de blir gravide med. 47
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Hvorfor i alle verden har du valgt å bli sammen med en som har mistet omsorgen over sitt eget barn? Det sier faktisk en del om personen. Hadde ikke latt en som hadde mistet omsorgen for sitt barn omgås mitt barn. Og så har du klart å gjøre kunststykket å bli gravid med han... Anonymkode: 80025...f86 29
Peter007 Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid med typen, jeg har et barn fra før, super samarbeid med far (50/50) og aldri hørt noe fra bv. Typen og x'en har mistet omsorgen for sitt barn hos bv, dette er over 5 år siden nå, men likevel noe som står i tankene mine da jeg nylig har blitt gravid med han. Det jeg lurer på, har noen vært i lik situasjon? Kommer bv automatisk inn i bilde? Anonymkode: 978b1...d11 Slik jeg har forstått det er det ikke noe automatikk i NY BV. SAK når foreldre som har barn under barnevernet får nye barn. senere. Men jeg er ikke helt sikker, så du bør undersøke dette.
GammelKaktus Skrevet 14. november 2016 #7 Skrevet 14. november 2016 Det er ingen automatikk i at barnevernet blander seg inn så lenge de ikke får en bekymringsmelding på det nye barnet. Men altså, man må da kunne tenke litt før man velger å rote seg opp i en mann som ikke evner å ta vare på det barnet han har og attpåtil bli gravid med denne "mannen". 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #8 Skrevet 14. november 2016 Aargh Hvorfor er det så mange loosere som må få unger???? Anonymkode: 3b330...c72 6
fiole Skrevet 14. november 2016 #9 Skrevet 14. november 2016 UFFFFFF, nå kjente jeg nakkehåret reise seg altså Dette burde du tenkt over FØR du ble gravid med han og undresøkt om grunn til at bv har blandet seg. GRØSS å GRU Trist! 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #10 Skrevet 14. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke ut som du har noen nær relasjon med han som blir far til barnet ditt, ettersom du gjentatte ganger kaller han for "typen". Det at han har mistet omsorg for sitt barn har selvfølgelig betydning, ettersom han venter et nytt barn nå. Er du bedre egnet som mor enn det som sist ble lagt til grunn for omsorgsovertakelse? Anonymkode: 8f8e0...ea8 Vi er samboere Anonymkode: 978b1...d11
Gjest Chroma Skrevet 14. november 2016 #11 Skrevet 14. november 2016 Det kommer nok an på grunnen til omsorgsovertakelsen. Om det er vold er nok sjansen stor for at bv vil undersøke om han blir far på ny.
Drama.Queen Skrevet 14. november 2016 #12 Skrevet 14. november 2016 Holy moly! Hvorfor er du samboer med en son fyr? Jeg hadde krevd å få vite grunnen til omsorgsovertakelse (om du ikke gjør det fra før) og sett an situasjonen der fra. Hadde aldri falt meg inn å bo med en son fyr og så MED mitt eget barn Når det kommer til bv, ja, de blir mest sansynelig å komme inn i bilde igjen. MEN om DU viser at du er en god omsorgsperson, kommer du mest sansynelig veldig fint gjennnom det. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #13 Skrevet 14. november 2016 Vet du grunnen for hvorfor barnevernet tok barnet? Evner ikke far seg til å ta vare på sitt eget barn? Hvis tilfelle, dumt å få barn med han. Hva skal du med en ubrukelig far til barnet, og i tillegg risikere at barnevernet tar ditt barn også(spørs årsaken til hvorfor det andre barnet ble tatt, rus, vold..?) Anonymkode: daadb...c71 1
Frøkenfryd30 Skrevet 14. november 2016 #14 Skrevet 14. november 2016 Det er ingen automatikk i at barnevernet kommer inn i bildet når barnet er født, da må det isåfall være noen som har sendt inn bekymringsmelding. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #15 Skrevet 14. november 2016 Om noen har vært i lik situasjon? Det er da ingen som vet når du ikke sier hvorfor han mistet barnet. Slo han barnet? Drakk han seg full mens han skulle passe barnet? Fikk ikke ungene mat? Banket han x-en? "Kidnappet barnefjernet ungen mens de gjorde ingenting galt og var verdens beste foreldre"? Anonymkode: 2ae2e...19d 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #16 Skrevet 14. november 2016 Wow.. her må jeg si det var mye dømming. Ts har jo ikke fortalt noe om hva grunnen var, for alt dere vet kan det være at han ble far mer eller mindre ufrivillig i svært ung alder hvor det egentlig var mor som var uegnet, men at far heller ville ha fosterforeldre til å oppdra ungen. Anonymkode: 335c3...da8 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #17 Skrevet 15. november 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Aargh Hvorfor er det så mange loosere som må få unger???? Anonymkode: 3b330...c72 Det heter "loser" Anonymkode: 1574c...73f 2
jabx Skrevet 15. november 2016 #18 Skrevet 15. november 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er samboere Anonymkode: 978b1...d11 Og møtte hverandre for et par helger siden? 3
teknosilje Skrevet 15. november 2016 #19 Skrevet 15. november 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow.. her må jeg si det var mye dømming. Ts har jo ikke fortalt noe om hva grunnen var, for alt dere vet kan det være at han ble far mer eller mindre ufrivillig i svært ung alder hvor det egentlig var mor som var uegnet, men at far heller ville ha fosterforeldre til å oppdra ungen. Anonymkode: 335c3...da8 Ja, så man skal da gå utifra at alt er mor sin skyld? Han hadde ett valg, kondom heter det. Det er den sikreste prevensjonen 😊 Man får ikke barn med noen som har mistet omsorgen for barnet sitt. Når dømmekraft er så dårlig, hvordan skal ting bli da? Altså bare, nei.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå