AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Hei! Om få uker til skal jeg være borte fra pusen min fra torsdag ettermiddag til søndag ettermiddag. Jeg har fått skaffet "pusevakt" som skal være innom henne på fredag og lørdag for å gi mat og kos. Samt rense kattedoen. Pusen blir med andre ord aldri en full dag helt alene, men hun har maks vært alene i 10 timer... hun vil ha mulighet til å gå fritt ut og inn av huset der vi bor. Jeg er ufattelig hønemor for pusen min og har grudd meg nå hele høsten til denne langhelgen hun må være alene. Tror dere hun kommer til å mjaue og bli engstelig alle disse timene alene? Hun er en utrolig kjælen katt som dilter etter meg overalt. Jeg vet hun vil overleve, bare så redd hun skal ha det vondt disse dagene Anonymkode: 16c2b...669
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Jeg synes faktisk ikke dette er greit. Skal du reise fra pus så synes jeg hun burde ha tilsyn hver dag. Jeg synes også det er rart at du lar en kattUNGE få gå inn og ut som hun ønsker. Og jeg ville vel heller ikke ha reist fra puse så lenge når hun er såpass ung,men det er vi kanskje ulike. Og ja jeg har en katt selv og er vokst opp med katter Anonymkode: c88b5...66c 10
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Nå har hun tilsyn hver dag da.. jeg vil være sammen med henne hele torsdagen, hun får tilsyn fredag og lørdag, og jeg er hjemme igjen søndagen. I tillegg regnet jeg feil. Hun er 7 måneder nå. Vil være 8 når den tid kommer. Nei..da er ikke det greit da. Hva gjør du når du reiser bort da? Ellef gjør du kanskje aldri det....? Anonymkode: 16c2b...669 3
Kontormus Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes faktisk ikke dette er greit. Skal du reise fra pus så synes jeg hun burde ha tilsyn hver dag. Jeg synes også det er rart at du lar en kattUNGE få gå inn og ut som hun ønsker. Og jeg ville vel heller ikke ha reist fra puse så lenge når hun er såpass ung,men det er vi kanskje ulike. Og ja jeg har en katt selv og er vokst opp med katter Anonymkode: c88b5...66c Enig i dette. 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Er jo overhode ikke konstruktive svar jeg får. Jeg forstår dere er uenige og at dere selv holdt dere hjemme i nesten ett år (??) da dere hadde kattunge. Hva mener dere er godkjent da? Kattepensjonat bedre? Nå får altså katten tilsyn HVER dag, mat og kos og pleie. Men likevel er ikke det ok. Da er det ikke mange i verden som kan ha dyr,gitt... Anonymkode: 16c2b...669 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er jo overhode ikke konstruktive svar jeg får. Jeg forstår dere er uenige og at dere selv holdt dere hjemme i nesten ett år (??) da dere hadde kattunge. Hva mener dere er godkjent da? Kattepensjonat bedre? Nå får altså katten tilsyn HVER dag, mat og kos og pleie. Men likevel er ikke det ok. Da er det ikke mange i verden som kan ha dyr,gitt... Anonymkode: 16c2b...669 Hvorfor lager du en tråd om det når du ikke tåler å bli motsagt? Anonymkode: 8b453...cfd 9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #7 Skrevet 14. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo overhode ikke konstruktive svar jeg får. Jeg forstår dere er uenige og at dere selv holdt dere hjemme i nesten ett år (??) da dere hadde kattunge. Hva mener dere er godkjent da? Kattepensjonat bedre? Nå får altså katten tilsyn HVER dag, mat og kos og pleie. Men likevel er ikke det ok. Da er det ikke mange i verden som kan ha dyr,gitt... Anonymkode: 16c2b...669 Du er ikke en god katteeier om du gjør det på den måten, men om du hater katten din så greit. Anonymkode: 62044...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #8 Skrevet 14. november 2016 Hehe... jeg tåler det, men dere begrunner jo ikke svarene deres? Da er det utrn mål og mening. Takk for svar. Tror jeg ringer en dyrlege i morgen og forhører meg. Hvis han mener det samme må pusen på kattepensjonat Anonymkode: 16c2b...669 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #9 Skrevet 14. november 2016 Slapp helt av, katten din vil klare seg helt fin selv om de som stikker innom ikke er der i timevis Dette går helt fint! Vi har forautomat og vanndispenser til vår og har til og med reist bort fredag kveld og ikke kommet hjem for søndag morgen, så du kan jo tenke deg hvor "fæle" vi er! Anonymkode: a053a...bcd 9
Auri Skrevet 14. november 2016 #10 Skrevet 14. november 2016 I utgangspunktet har jeg ikke noe problem med dette. Det er lignende slik vi gjør det selv (men vi har 3 pusefrøkner så de har alltid selskap i hverandre, og vi har en fast passer i lillebroren min, som gjerne er her 2-3 timer av gangen hver dag fordi han liker så godt å være sammen med kattene). Men siden hun er såpass ung, og du kun har en katt, ville jeg anbefalt om du kan finne noen som kan passe henne hos seg selv disse dagene, eller bo hos deg, eller minimum være innom både morgen og kveld fredag og lørdag. Det kan godt være forskjellige mennesker innom, så lenge det er noen hun kjenner. Hovedproblemet mitt her er at du lar en 6-7 måneder gammel kattunge gå ut alene uten tilsyn. Katter har ikke utviklet ferdig retningssans og "faresans" før de er rundt ett år gamle, og burde ikke være ute alene før det. 12
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #11 Skrevet 14. november 2016 Siste gangen jeg forhører meg i dette forumet. I løpet av få minutter har jeg fått høre at jeg hater katten min og omtrent mishandler den. Får lite konstruktive svar eller begrunnelser, nesten bare drittslenging. Jeg tåler å få et annet svar, men da får dere sannelig begrunne svarene deres. Med tilsyn er heller ikke greit. Ergo må dere ha etæt "fasitsvar" på hvor mange timer man må tilbringe med katten sin hver dag. Jeg tilbringer enormt med tid med pusen min. Dette er snakk om TO dager med noe ferre timer menneskekontakt. Det er IKKE mishandling. Jeg ville bare forhøre meg om det er bedre med pensjonat, men har hørt mye rart om kattepensjonater. Takk for svar. Anonymkode: 16c2b...669 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #12 Skrevet 14. november 2016 Jeg tenker det kommer til å gå bra at du reiser fra pus en langhelg. Den har tilsyn hver dag, får mat, nytt vann og rensa kattekassen. Og kos. Vil pleier å dra fra kattene en uke - 10 dager. Da er de ute hele tiden, noen kommer å ser etter en gang for dagen, ordner med mat og vann. Kanskje katten din burde være inne hele tiden, og at den får gå ut en liten tur mens kattepassern er der? I tilfelle det skjer noe ute, at den roter seg bort etc. Anonymkode: c67a1...1c9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #13 Skrevet 14. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har hun tilsyn hver dag da.. jeg vil være sammen med henne hele torsdagen, hun får tilsyn fredag og lørdag, og jeg er hjemme igjen søndagen. I tillegg regnet jeg feil. Hun er 7 måneder nå. Vil være 8 når den tid kommer. Nei..da er ikke det greit da. Hva gjør du når du reiser bort da? Ellef gjør du kanskje aldri det....? Anonymkode: 16c2b...669 Enten så ta jeg pus med meg,eller så sørger jeg for at hun har tilsyn 2 ganger per dag. Morgen og ettermidag. 8 måneder er fortsatt kattUNGE Anonymkode: c88b5...66c 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #14 Skrevet 14. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe... jeg tåler det, men dere begrunner jo ikke svarene deres? Da er det utrn mål og mening. Takk for svar. Tror jeg ringer en dyrlege i morgen og forhører meg. Hvis han mener det samme må pusen på kattepensjonat Anonymkode: 16c2b...669 Bare å drite i brukere som ikke evner å fremlegge argumenter på en ordentlig måte, og bare har som mål å trykke TS'er langt nede i søla. KG er dessverre full av slike, men man blir vant til det. Du kjenner ingen som pusen kan være hos i helga? Jeg tror uansett en katt klarer seg greit gjennom en helg, som du sier får den jo tilsyn hver dag, og vil dermed ikke mangle noe. Den kommer sikkert til å savne deg, men når den i tillegg kan gå inn og ut som den ønsker vil den jo ikke kjede seg. Jeg tror uansett at en katt har det bedre hjemme foran å bli plassert på pensjonat. Fremmede steder, mennesker og ikke minst andre katter kan jo også fremkalle stress. Anonymkode: 70abb...dfd 4
Kontormus Skrevet 14. november 2016 #15 Skrevet 14. november 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo overhode ikke konstruktive svar jeg får. Jeg forstår dere er uenige og at dere selv holdt dere hjemme i nesten ett år (??) da dere hadde kattunge. Hva mener dere er godkjent da? Kattepensjonat bedre? Nå får altså katten tilsyn HVER dag, mat og kos og pleie. Men likevel er ikke det ok. Da er det ikke mange i verden som kan ha dyr,gitt... Anonymkode: 16c2b...669 Nå må du ikke bli så fornærmet. Jeg har hatt passere som har bodd hos meg i de dagene jeg har vært bortreist. Går ikke det, har katten(e) bodd hos kattepasser. Og jeg ville følt det utrygt at en så ung katt går ut og inn uten at noen holder øye med den. Den kan f.eks få grisejuling av andre katter i nabolaget. 10
Tabris Skrevet 14. november 2016 #16 Skrevet 14. november 2016 Det kommer nok til å gå helt fint om du gjør det sånn. Samtidig så vil jeg ikke si at det er optimalt. Katten er fortsatt veldig ung og veldig knyttet til deg. Ja, den får tilsyn, men det blir veldig mange timer alene. Det kan gå helt greit for en voksen, selvstendig katt. Men din katt er ung og høres veldig knyttet ut til deg. En bedre løsning er om noen kan bo hos deg den helgen eller om noen kan ha katten hos seg. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #17 Skrevet 14. november 2016 Som sagt så tar jeg en telefon til en dyrlege i morgen. Eller så får hun være på pensjonat. Og dere burde endre kommunikasjonsform. Dere skriver som uintelligente hurper flere av dere, og det er ikke måten å bli hørt på. Men takk for de konstruktive svarene jeg har fått. Anonymkode: 16c2b...669 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #18 Skrevet 14. november 2016 Alltid et jævla mas om kattehold og emner om dyreplageri dukker alltid opp uansett hva du skal spørre om, aldri noe konstruktivt svar å få på kg. Hva annet var det du egentlig forventet? Kos deg på tur du, så lenge kattungen får tilsyn og kos av passer så gjør det ingenting. Anonymkode: 0521f...8c1 4
Marisana Skrevet 14. november 2016 #19 Skrevet 14. november 2016 Hei sitter kattevakt for katten til besteforeldrene mine da de er ute og reiser. En gang i blant så sover jeg der og bor der mens de er borte, men som oftest drar jeg dit bare en gang om dagen, gir den mat, vann, stell og litt kos. På sommeren er hun ute flere dager i strekk, da hun trives best ute, men på vinteren går hun ikke ut i det hele tatt, hun liker ikke kulde og snø. Tror katten din vil klare seg fint høres ut som om dubhar en god plan for dette. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #20 Skrevet 14. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp helt av, katten din vil klare seg helt fin selv om de som stikker innom ikke er der i timevis Dette går helt fint! Vi har forautomat og vanndispenser til vår og har til og med reist bort fredag kveld og ikke kommet hjem for søndag morgen, så du kan jo tenke deg hvor "fæle" vi er! Anonymkode: a053a...bcd http://www.budstikka.no/nyheter/planter-og-dyr/dyrebeskyttelsen/na-kan-du-fa-bot-for-a-reise-fra-katten/s/5-55-112253 Anonymkode: c88b5...66c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå