Gå til innhold

Han har nettopp blitt singel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jeg dater har ikke vært singel så lenge, ca 3 måneder. Forholdet varte i 4,5 år. Såvidt jeg vet var bruddet gjensidig og greit. 

Han forrige jeg datet hadde vært singel 1 år, etter et 5 år langt forhold. Han var langt i fra klar til å gå inn i et nytt forhold. Og han før der hadde også ganske nylig blitt singel, hvor bruddet var ganske stygt. Eksen drev og kontaktet han da vi holdt på, og det ødela ganske mye.

Nå er jo alle forskjellige, men jeg er litt redd for at det samme skal skje igjen, altså at jeg finner en som kanskje må være singel en stund til. Han her vet jeg er seriøs, men jeg har understreket at jeg ikke har hastverk, for det har jeg ikke. Jeg kan gjerne bruke mye tid på å bli kjent med noen. Han har ikke sagt rett ut hva han vil, men så langt er det tydelig at han liker meg og. Vi har ikke datet lengre enn 2 uker, men det har gått veldig bra hittil.

Lurer vel egentlig bare på om noen har noen tips? Bør jeg kanskje ikke gi full gass og la han merke at jeg ikke er deseprat etter et forhold? Eller prøve å ha en åpen dialog? Syns det er så vanskelig å vite når man ikke kjenner personen så godt enda.

Anonymkode: 9505a...cc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt vanskelig å gjette vanlig dødelige, men på KG så finnes det feminister som har 100% riktige svar på alt, uansett

Anonymkode: 9197c...e82

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

litt vanskelig å gjette vanlig dødelige, men på KG så finnes det feminister som har 100% riktige svar på alt, uansett

Haha. 

Spøk til alvor. Det er klart det kan være vanskelig å både komme ut av et langt forhold, samt å komme inn fra utsiden og lure å om man er en rebound. Et forhold betyr faktisk mye for de fleste av oss. Det er vrient å komme seg videre, enten man er superklar eller ikke. Minnene sitter alltid der. Det er en overgang man må ta høyde for. Når det er nevnt er det flere positive sider av å finne en fyr som kommer rett fra et langt forhold. Han evner mest sannsynlig å være en kjæreste. Han vet hva som skal til og har tid og overskudd til å gjøre nødvendige prioteringer. Det vet man ikke alltid om langtidssingle. De kan ha blitt sære og vanskelige over årene.

Det er en overgang i begge situasjoner, men du må selv passe på for at du ikke blir en billig rebound. Du må se etter tegn på at du er nøye utvalgt. Spør om andre damer, det er mitt tips. Hvilke andre muligheter hadde han? Hvorfor ble det deg? Fordi du var den eneste som sa ja? Det tryggeste valget? Let etter passion. Svar som sikter til sikkerhet går på frykter. Du vil ikke være valgt fordi han er redd for å være alene. Det teller kanskje ikke så mye for hverdagen, men et slikt forhold blir neppe noen stor drøm. Det blir gjerne mer et slags sikkerhetsnett. Er det det du vil være? Neppe. Ingen vil vel det.

Uansett, en god mann er bedre enn ingen mann eller en dårlig mann. Hvis man trives sammen har det vel ikke så mye å si heller hvilke psykologiske mekanismer som ligger til grunn bak forholdet? Gi det en sjanse og se hvordan ting faktisk er. Ingenting er da tapt på å prøve. Med mindre han har aids. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Arcturus skrev:

Haha. 

Spøk til alvor. Det er klart det kan være vanskelig å både komme ut av et langt forhold, samt å komme inn fra utsiden og lure å om man er en rebound. Et forhold betyr faktisk mye for de fleste av oss. Det er vrient å komme seg videre, enten man er superklar eller ikke. Minnene sitter alltid der. Det er en overgang man må ta høyde for. Når det er nevnt er det flere positive sider av å finne en fyr som kommer rett fra et langt forhold. Han evner mest sannsynlig å være en kjæreste. Han vet hva som skal til og har tid og overskudd til å gjøre nødvendige prioteringer. Det vet man ikke alltid om langtidssingle. De kan ha blitt sære og vanskelige over årene.

Det er en overgang i begge situasjoner, men du må selv passe på for at du ikke blir en billig rebound. Du må se etter tegn på at du er nøye utvalgt. Spør om andre damer, det er mitt tips. Hvilke andre muligheter hadde han? Hvorfor ble det deg? Fordi du var den eneste som sa ja? Det tryggeste valget? Let etter passion. Svar som sikter til sikkerhet går på frykter. Du vil ikke være valgt fordi han er redd for å være alene. Det teller kanskje ikke så mye for hverdagen, men et slikt forhold blir neppe noen stor drøm. Det blir gjerne mer et slags sikkerhetsnett. Er det det du vil være? Neppe. Ingen vil vel det.

Uansett, en god mann er bedre enn ingen mann eller en dårlig mann. Hvis man trives sammen har det vel ikke så mye å si heller hvilke psykologiske mekanismer som ligger til grunn bak forholdet? Gi det en sjanse og se hvordan ting faktisk er. Ingenting er da tapt på å prøve. Med mindre han har aids. 

Hei, takk for svar! Uthevet to ting her. Jeg tenkte også det samme du sa om at han vet hva det vil si å være en kjæreste. Jeg har før opplevd å møte den "sære og langtidssingle" mannen, og det var bare kjempefrustrerende. Så langt ser jeg gode tegn på at han f. eks prioriterer å treffe meg selv om han har en travel timeplan. :)

Men det neste er jeg litt redd for kan slå tilbake på meg selv, vil jeg ikke virke litt usikker om jeg leter etter tegn på at han valgte meg? (Han har vel forsåvidt ikke valgt meg etter to uker heller) Samtidig må jeg få med dette: Jeg vet at han ikke begynte å date noen før meg. Så sånn sett er jeg litt redd den reboundfella ligger her, at jeg var tilgjengelig og det ble mer tanken om å prøve å gå videre, enn tanken om meg som person.

Nå tenker jeg ikke så langsiktig med en gang jeg dater noen, men jeg merker jo at jeg liker han her veldig godt, og hvis det fortsetter å gå bra vil jeg jo vite at han ikke har et problem med å gå inn i et nytt forhold. Om vi har potensiale til et langvarig forhold kan jo kun tiden vise. 

Anonymkode: 9505a...cc5

Skrevet

feministene redder verden igjen. lykke til som singel!

Skrevet

Bruk TID. Du vil merke om det er DEG hab´n vil ha, eller om du bare er en erstatning for eksen. Vent med sex til du vet mer hvor du står.

Anonymkode: 6e1fe...f33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...