Gå til innhold

Billigere versjon av ferdighuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjøpt et ferdighus og fikk gjort noen endringer slik at det ble noen 100k billigere? Sitter og ser litt på slike hus, men selv de billigste koster litt mer enn jeg ideelt kunne tenkt meg å betale for en bolig til to.

Anonymkode: 029ac...86d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferdighus er generelt billigere enn å bygge hus selv. Ferdighus er også som regel nøkkelferdig, så det er vel mer sannsynlig at det blir hundretusen dyrere.

Anonymkode: 1b6aa...087

• Liker 1
Skrevet

Ja, en kollega av meg kjøpte ferdighus men valgte å beholde 2. etasje som råbygg, altså foreløpig bare innredde 1 etasje. Det gjorde huset 500 tusen billigere - det er til de sparer nok penger eller klarer å refinansiere lån på huset, og vil først da få nok penger til å bygge 2. etasje. :) 

Anonymkode: 0ffb4...7fd

Gjest Margit Spat
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, en kollega av meg kjøpte ferdighus men valgte å beholde 2. etasje som råbygg, altså foreløpig bare innredde 1 etasje. Det gjorde huset 500 tusen billigere - det er til de sparer nok penger eller klarer å refinansiere lån på huset, og vil først da få nok penger til å bygge 2. etasje. :) 

Anonymkode: 0ffb4...7fd

Jeg tror nok dette er en av ganske få muligheter til å gjøre et ferdighus billigere, ja. Som regel så er listeprisen en minimumspris, der alle løsningene som er valgt er av det billigste slaget. Dermed blir eneste mulighet for billigere hus at man ikke ferdigstiller hele huset. Skal du få til dette, må du velge et typehus som er mulig å bo i selv om du bare ferdigstiller deler av det. F.eks et hus over flere etasjer, men der man har både soverom, bad/vaskerom, stue og kjøkken på samme plan.   

Husk også at prisen på huset ikke er det eneste når du skal bygge. Tomta i seg selv koster jo noe, avhengig av hvor det er, og ikke minst medfører grunnarbeider, tilkobling til vann og avløp, byggesaksbehandling m.v. til sammen at hundretusenlappene flyr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...