AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Avdelingen jeg jobbet på har gått med underskudd i hele år som endte med at vikariatet mitt ikke ble forlenget nå i høst. Sist jeg snakket med sjefen (ca 14 dager siden) hadde de begynt så smått å snakke om nedbemanning og at de må spare noen millioner. Men, i romjula har de plutselig råa til å ha meg der allikevel ser det ut til. Jeg har gått å venta litt på det. De som er fast ansatt der er litt bortskjemte når det kommer til å ha fri ved høytider. Og nå blir jeg altså spurt om å jobbe i romjula... Ikke misforstå meg, jeg vil jo jobbe! Men altså, når de snakker om røde tall, innsparing og nedbemanning men allikevel spør om jeg kan jobbe i jula så føler jeg meg egentlig bare brukt.. Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 90fcf...d4d
wintergirl Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Har du råd til å la være så gjør det. Ikke at det er bare bare å få seg jobb på flekken i disse dager. Men prøv å finn deg noe annet, men det gjør du vel sikkert også. Ønsker deg lykke til:) Vet hva du går igjennom.
exictence Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 I romjulen har de sikkert bruk for ekstra bemanning, eller/og som du sier, at noen av de faste får fri? Om det er i romjulen eller andre dager de har bruk for deg pga ferieavvikling, kurser, sykdom mm, så er vel det bare fint? Ingenting å spekulere i. 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Akkurat nå, wintergirl skrev: Har du råd til å la være så gjør det. Ikke at det er bare bare å få seg jobb på flekken i disse dager. Men prøv å finn deg noe annet, men det gjør du vel sikkert også. Ønsker deg lykke til:) Vet hva du går igjennom. Jeg har råa til å la være. Jeg har også søkt andre jobber som jeg ventet svar på i løpet av neste uke. Akkurat nå, exictence skrev: I romjulen har de sikkert bruk for ekstra bemanning, eller/og som du sier, at noen av de faste får fri? Om det er i romjulen eller andre dager de har bruk for deg pga ferieavvikling, kurser, sykdom mm, så er vel det bare fint? Ingenting å spekulere i. Selvfølgelig er det fint om de har bruk for meg (å råa til det). Problemet er at dette garantert ikke skyldes sykdom fordi de har sagt at de ikke leier inn vikarer ved sykdom pågrunn av den økonomiske situasjonen. Heller ikke i høst hadde de råa til å ha vikarer ved ferieavvikling og permisjoner. Men nå i jula putselig, da tar de seg råa til det. Anonymkode: 90fcf...d4d
wintergirl Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Det er vel noen andre av de faste som vil ha fri da vel, og da er vikarer godt å ha. Gjør som du føler er best for deg. 3
exictence Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har råa til å la være. Jeg har også søkt andre jobber som jeg ventet svar på i løpet av neste uke. Selvfølgelig er det fint om de har bruk for meg (å råa til det). Problemet er at dette garantert ikke skyldes sykdom fordi de har sagt at de ikke leier inn vikarer ved sykdom pågrunn av den økonomiske situasjonen. Heller ikke i høst hadde de råa til å ha vikarer ved ferieavvikling og permisjoner. Men nå i jula putselig, da tar de seg råa til det. Anonymkode: 90fcf...d4d Det er ikke en problemstilling. De har bruk for deg i romjulen. En tid hvor de ikke kan unnvære for mange folk. Bra for deg. 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #7 Skrevet 14. november 2016 Jeg skjønner ikke problemet! De trenger ekstra personell for å ta unna arbeidsmengden pga de fast ansatte tar seg fri. Selv om avdelingen har gått med underskudd så betyr ikke dette at de ikke ser seg tjent med å unngå at arbeidsmengden hoper seg opp pga ferieavvikling. Anonymkode: c1dc5...5ec 5
Ananas. Skrevet 14. november 2016 #8 Skrevet 14. november 2016 De har penger til det fordi de antagelig slipper å lønne en del av dem som har fri. Det har lite med hverdagssituasjonen å gjøre, der alle faste skal ha lønn først. Eventuelt så tillater de uttak av ferie i julen, og vil uansett måtte leie inn vikarer. Hverdag og ferie er to helt forskjellige ting bemanningsmessig. 5
Eneri Skrevet 14. november 2016 #9 Skrevet 14. november 2016 Er vel mange faste som har spart feriedager til årets jul som har mange arbeidsdager. Mulig de får hjulene til å gå rundt ved sporadisk ferieavvikling i høst UTEN å ta inn vikar, men at det ikke er mulig i jula når mange vil ha fri. Hvis du har mulighet, bør du ta de vaktene du får. Det er et pluss når du søker annen jobb, for da kan du vise til at du duge godt i jobben selv om vikariatet ikke ble forlenget; du blir hentet inn når de er for lite folk.Ser bedre ut på cv-en, og hvis du har referanse derfra vil de beskrive deg i positive ordelag når du er så lettbedt! OG; bra å ha en liten fot innafor, for hvis det skulle bli ei langtidssykemelding seiler du opp som vikar. Skjønner det er kjipt å ikke få forlenget vikariatet og bli nødt til å ta vakter andre vil ha fri fra, men se det også som at de anser du gjør en god jobb, og ville beholdt deg om økonomien i firmaet tillot det! PS lykke til med jobbsøking. 6
Carrot Skrevet 14. november 2016 #10 Skrevet 14. november 2016 Tar de ansatte fri med lønn er det ingen reell innsparing å snakke om, da er det en ren utgift å ta inn vikarer uansett hvilken type arbeid det er snakk om, men det er dessverre slik at man ikke kan ha noen ansatt gjennom hele året for noen uker behov her og der selv om det oppleves urettferdig. Hvis du føler deg brukt og ikke trenger eller vil jobbe så si nei takk, men ønsker du jobbe ta imot. Kanskje det kommer en åpning en dag og da er det fint å være en de kjenner og stoler på.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #12 Skrevet 14. november 2016 Vet du, de aller fleste av oss som er ansatt blir brukt. Det er veldig få som ansetter/leier vikarer kun for å være snill. Arbeidsgiverne gjør det fordi de gar en jobb som skal utføres. Om du ikke ønsker å jobbe må du si nei. Anonymkode: 4c41a...133
Gjest Mysticgirl Skrevet 14. november 2016 #13 Skrevet 14. november 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: RÅD! Anonymkode: bf5b5...f4e Råa er en dialekt. Her sier vi også det. Har du råa til det?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #14 Skrevet 14. november 2016 11 minutter siden, Mysticgirl skrev: Råa er en dialekt. Her sier vi også det. Har du råa til det? Jeg vet at det er dialekt, men resten av innleggene hennes er ikke dialekt, dvs at hun sannsynligvis gjennomgående ikke er klar over hvordan ordet egentlig skrives. Det får bare ts til å fremstår mindre intelligent, kombinert med å takke nei til inntekt når hun ikke har annen jobb så fremstiller hun seg ikke i det beste lyset. Anonymkode: bf5b5...f4e 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #15 Skrevet 14. november 2016 De ansatte i bhg min tar ut ferie og avspasering i romjula. Om du ikke vil jobbe er det bare til å si nei, skjønner ikke problemet. Anonymkode: ff2e7...8d8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #16 Skrevet 14. november 2016 4 timer siden, Carrot skrev: Tar de ansatte fri med lønn er det ingen reell innsparing å snakke om, da er det en ren utgift å ta inn vikarer uansett hvilken type arbeid det er snakk om, men det er dessverre slik at man ikke kan ha noen ansatt gjennom hele året for noen uker behov her og der selv om det oppleves urettferdig. Hvis du føler deg brukt og ikke trenger eller vil jobbe så si nei takk, men ønsker du jobbe ta imot. Kanskje det kommer en åpning en dag og da er det fint å være en de kjenner og stoler på. De får naturligvis ikke fri med lønn. De har spart opp feriedager som de tar ut i julen. Anonymkode: 38580...513
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #17 Skrevet 14. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at det er dialekt, men resten av innleggene hennes er ikke dialekt, dvs at hun sannsynligvis gjennomgående ikke er klar over hvordan ordet egentlig skrives. Det får bare ts til å fremstår mindre intelligent, kombinert med å takke nei til inntekt når hun ikke har annen jobb så fremstiller hun seg ikke i det beste lyset. Anonymkode: bf5b5...f4e Jeg har takket ja. Fremstår jeg som litt mer intelligent nå? Anonymkode: 90fcf...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #18 Skrevet 14. november 2016 Ville sagt ja til jobb. Anonymkode: 610a1...adf
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #19 Skrevet 15. november 2016 Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i dette? Du blir tilbudt ekstravakter i en periode mange faste ansatte velger å ta ut ferien sin eller ta seg fri, ergo det er behov for vikarer og de har bruk for deg. Forstår at det er frustrerende og sikkert veldig kjipt å ikke få fornyet kontrakten sin, men det er tross alt et vikariat og arbeidsplassen har full rett til å ikke forlenge den. Nå er det opp til deg å velge om du vil ta de ekstravaktene du er tilbudt eller ikke. Anonymkode: 5f268...cc2 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #20 Skrevet 15. november 2016 R Å D ! Det er ikke tillatt å skrive dialekt på kvinneguiden. Jeg kan svare deg på spørsmålet ditt når du klarer å skrive enten bokmål eller nynorsk. Anonymkode: 1ffb0...5ff 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå