Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Druene blir så fort ekle. Hva er d jeg gjør feil? Har forsøkt både å ha de i kjløleskap på et fat og på bordet. Holder seg jo nesten ikke noe... Tips mottas

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Druer er så fulle av vann at de ikke tåler noe særlig lagring. Så mitt eneste råd er rett og slett å spise dem opp raskt :sjarmor:

Skrevet

Ok, tusen takk for svar... Så kjedelig dra på butikken hver dag da, har blitt så glad i druer...

Gjest Ninakanin
Skrevet

hehe hva gjør jeg feil med druene... :ler:

har jeg også lurt på!

druer er nammenam, sier som de andre her, spis dem opp og kjøp nye!

og ikke kjøp mye av druer som ser gode ut NÅ, kjøp heller de som er helt feilfrie, ser nyimporterte ut. De holder seg gjerne lengre. Og ha dem i kjøleskap, vil jeg tro.

Gjest Anonymous
Skrevet
hehe hva gjør jeg feil med druene... :ler:

har jeg også lurt på!

druer er nammenam, sier som de andre her, spis dem opp og kjøp nye!

og ikke kjøp mye av druer som ser gode ut NÅ, kjøp heller de som er helt feilfrie, ser nyimporterte ut. De holder seg gjerne lengre. Og ha dem i kjøleskap, vil jeg tro.

hmm, mine ligger da ofte på benken i en 4-5 dager

uten at de ser rare ut synes jeg.

Skrevet

Hos meg er de tørre dagen etterpå synes jeg. Kanskje jeg er for kresen?

Skrevet

Eg kan ha druer i kjøleskapet i 3-4 dagar uten at eg syns dei blir ødelagte... Friske og fine som regel.

Skrukkete, brune druer er ekkelt!

Skrevet

Jeg pleier å ha dem på benken. Holder alt fra 1 til 3 dager, så blir de stygge.

Skrevet

bama anbefaller:

Oppbevaring

Druer lagres kaldt, ca. 5 °C. Ved lavere temperaturer mister druene smak og blir litt glassaktige. Kjøleskap og kjølerom er velegnet.

Gjest Catwoman
Skrevet

Om druene blir litt mer brunakige i fargen gjør ikke det noen ting, de sr kanskje ikke like fine ut, men er fortsatt spiselige. Og gjerne litt søtere for brunskjæret er at de har et høyt sukkerinnhold

Og husk at ogs druer, som de meste annen frukt, er ømfindtlig for klem/støtskader. Behandl de pent. Ikke hiv de inn i kjølskapet feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...