AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Jeg skulle fått lønn den 10. Har ennå ikke fått verken lønnsslipp eller lønn. En annen ansatt på arbeidsplassen min har heller ikke fått lønn, men noen andre har det. Har sendt mail til de der "oppe", men det er så elendig med svar og kommunikasjon der at jeg holder på å bli gal. Og ja, jeg er desperat fordi lønn mener jeg bør være innen en viss tid. Det er faktisk veldig viktig med tanke på regninger, innbetalinger, frister og så videre. Hva bør jeg gjøre? Skal jeg bare ringe til sjefen på ettermiddagen hvis lønna fortsatt ikke har dukket opp, eller burde jeg kontakte lønningskontoret? Jeg er veldig ny på sånt og vet ikke helt hvilket lønningskontor jeg har.. jeg jobber i Oslo og har DnB, kommer det an på hvilket selskap/bedrift man jobber i? Takk for svar på forhånd Anonymkode: da559...089
*Pixie* Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Du må kontakte HR der du jobber, eller sjefen din, så han h*n peke deg i riktig retning. Det er selvfølgelig ikke greit at du ikke har fått lønn, så det er helt greit å spørre om det. Vet ikke hva du mener med lønningskontor, men om det står i kontrakten din at du skal få lønn 10., så skal du få det uavhengig av hvilken bank du har.
cmd Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva bør jeg gjøre? Skal jeg bare ringe til sjefen på ettermiddagen hvis lønna fortsatt ikke har dukket opp, eller burde jeg kontakte lønningskontoret? HR avd er ansvarlig hvis det fins. Ellers har selskaper en lønningsansvarlig person. Eller har satt bort til et regnskapskontor. Hvis du ikke vet, ta opp direkte med sjefen. Du trenger ikke å vente til ettermiddag for det er allerede for sent nå. Lønnen skulle vært tilgjengelig på ditt konto 10. nov.
Gjest WeirdAlien Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 (endret) 10 minutter siden, cmd skrev: HR avd er ansvarlig hvis det fins. Ellers har selskaper en lønningsansvarlig person. Eller har satt bort til et regnskapskontor. Hvis du ikke vet, ta opp direkte med sjefen. Du trenger ikke å vente til ettermiddag for det er allerede for sent nå. Lønnen skulle vært tilgjengelig på ditt konto 10. nov. 13 minutter siden, *Pixie* skrev: Du må kontakte HR der du jobber, eller sjefen din, så han h*n peke deg i riktig retning. Det er selvfølgelig ikke greit at du ikke har fått lønn, så det er helt greit å spørre om det. Vet ikke hva du mener med lønningskontor, men om det står i kontrakten din at du skal få lønn 10., så skal du få det uavhengig av hvilken bank du har. Okei, takk for svar. Prøvde å ringe sjefen men fikk ikke noe svar, skal prøve å ringe senere. Den 10. fikk vi e-post om at DnB hadde noen problemer, men fikk høre fra andre jeg spurte at for dem fikk de lønning som vanlig. Og jeg synes det er veldig merkelig at jeg ikke har fått lønnsslipp! Det får man jo alltid cirka 1-2 dager før eller på selve dagen ved lønning, uansett om banken har problemer eller ikke. Fikk svar fra en kollega nå om at hun heller ikke har fått lønnsslipp, men at det helt sikkert kommer i dag eller i morgen. Får håpe på det... Ops, glemte å trykke på anonym. Jaja, sånn er det. Endret 14. november 2016 av WeirdAlien
cmd Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 24 minutter siden, WeirdAlien skrev: Den 10. fikk vi e-post om at DnB hadde noen problemer, Det stemmer at Dnb hadde problemer med å sende og motta filer på torsdag på kvelden var alt ok. Vi fikk lønn på fredag derfor husker jeg at Dnb hadde problemer på torsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå