Gå til innhold

Noen som har gått ned 20kg? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et mål om å trives i kroppen min igjen. Er 165 og veier 83kg.. 

ønsker å nå målet innen 6mnd. 

Hva var start vekten din og hvor høy er du? Hvor lang tid brukte du?

En ser seg ofte blind på seg selv, fikk du mange reaksjoner? Ble ting lettere? (Bedre søvn, mindre smerter osv)

setter pris på all motivasjon! :) 

Anonymkode: 43587...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 95 kilo, og 171 høy. Nå er jeg 75 kilo, og trives egentlig med den vekten, men vil gjerne gå ned enda 5 kilo før jeg gir meg. Jeg brukte 10 mnd på å gå ned 20 kilo.

Nå bruker jeg str 38 i bukser, og 40-42 oventil. Er bred over skuldrene, og har store bryst, så det begrenser seg der hvor små størrelsene kan bli, men er smal over hoftene, så bruker mindre størrelser i bukser. Jeg er endelig slank og fin, og nyter det! Da jeg var 65 kilo, altså 10 kilo mindre enn nå, måtte jeg også bruke str 42 i overdeler pga skuldre og bryst. Men da brukte jeg str 34-36 i bukser. Tror jeg er bedre balansert nå, selv om jeg er 10 kilo mer enn da jeg var på det laveste.

Alt er lettere. Jeg sluttet å snorke, det er mye lettere å bevege seg generelt, og dessuten gå oppoverbakker. Det er lett å finne klær. Jeg hadde stor mage, så det å bli kvitt den var en stor lettelse. 

Jeg har varier i vekt, alt fra 65 kilo til 95. Var 65 kilo da jeg ble gravid første gang, deretter var jeg 75 kilo i mange år. Så opp til 85, før jeg gikk ned til 65, og var der i flere år. Det ble vanskelig å holde seg der, og etterhvert fikk jeg dårlige vaner, og gikk opp til 95 i løpet av 8 år. Det var helt forferdelig å være 95 kilo, og jeg har nå klart å gå ned til 75. Da er jeg innafor komfortsonen, som betyr at jeg er sånn middels slank. 

Anonymkode: 8eb63...174

Skrevet

Ja, jeg var 84 kg og gikk ned til 60 kg. Er 172 cm høy. Brukte ca et år på det, litt usikker på nøyaktig tid men det skjedde mellom 6-12 måneder. Gjorde det gjennom en livsstilendring. Trente, var aktiv, ikke undervurder typisk hverdagsaktivitet - men mest av alt handler det om kosthold. Holdt vekten i 5 år uten å jobbe for det - da det var en livsstilendring (ble glad i å trene, og unnet meg likevel alt jeg hadde lyst på - men alt med måte selvsagt). 

Anonymkode: ffcb3...135

Skrevet

På mitt tyngste var jeg 82 kg på mine 163 cm. Jeg gikk ned fra 82 kg til 66 kg på ca 6 mnd (troooooor jeg, dette er ca 6-7 år siden). Jeg lå på 66-67 kg i noen år, før jeg gikk litt opp og ned i vekt en periode. Nå har jeg vært ganske stabil på 63 kg siden april. 

Skrevet

Takk for svar! 

håper at når kroppen er mindre så blir treningsgladen en del av hverdagen :) 

Var glad i å bevege meg som slank, nå er jeg så kroppsbevisst og det er tungt. 

Huff, imponerende de som trener og er 30+++ kg overvektig. 

Skrevet
2 minutter siden, drue skrev:

På mitt tyngste var jeg 82 kg på mine 163 cm. Jeg gikk ned fra 82 kg til 66 kg på ca 6 mnd (troooooor jeg, dette er ca 6-7 år siden). Jeg lå på 66-67 kg i noen år, før jeg gikk litt opp og ned i vekt en periode. Nå har jeg vært ganske stabil på 63 kg siden april. 

Det er kjempe bra jobbet :) 

følgte du en plan? Er det vanskelig å stabilisere vekten? 

Jeg personlig orker mer som slank, er bevist på hva som er sunt men teller ikke kcal. Det gleder jeg med til!

Skrevet

Veide 96 på det meste og har gått ned til 65 over halvannet år. Har ikke gjort noe spesielt, spiser normalt sunt og litt snop på lørdagene. Vil ned til 50-55kg, håper å være der innen påske.

156 høy.

Anonymkode: b1749...abb

Skrevet

Jeg er 162 og veide 92 kg på det meste, brukte 3 år på å gå ned 27 kg, tok det som en livsstilsendring. 

Anonymkode: 65aad...170

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kjempe bra jobbet :) 

følgte du en plan? Er det vanskelig å stabilisere vekten? 

Jeg personlig orker mer som slank, er bevist på hva som er sunt men teller ikke kcal. Det gleder jeg med til!

Første gang jeg gikk ned i vekt meldte jeg meg inn i VGs Vektklubb. Funket veldig bra med tanke på at jeg ikke hadde noe erfaring med verken kosthold eller trening. 

Tja, vanskelig å stabilisere? Vel, vekta har gått ganske opp og ned mellom 2012-2014. Har vel klart å holde det stabilt nå fordi jeg har vært flink i matveien og har trent regelmessig. Man må bare innse at det ikke nytter å spise akkurat hva man vil hele tiden, man er rett og slett nødt til å være litt streng. Uansett hvor mye den sjokoladekaken noen hadde med på jobb den ene tirsdagen frista... 

Skrevet

Ja! Jeg veide det samme som deg ts og er 165. Kom meg ned til 60 ca og var dritfornøgd. Trente ikke, bare kutta ut alt usunnt. Jeg var helt sukkerfri!

nå er jeg 70 kilo og trener. Løper annen hver dag og er hekta. :) jeg har gått ned 4 kilo siden juli og planlegger å komme med ned på 65, minst.

Anonymkode: eba90...f0f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Jeg veide det samme som deg ts og er 165. Kom meg ned til 60 ca og var dritfornøgd. Trente ikke, bare kutta ut alt usunnt. Jeg var helt sukkerfri!

nå er jeg 70 kilo og trener. Løper annen hver dag og er hekta. :) jeg har gått ned 4 kilo siden juli og planlegger å komme med ned på 65, minst.

Hvor lang tid brukte du på å komme ned til 60? 

Heier på deg! :) 

Skrevet
6 minutter siden, drue skrev:

Første gang jeg gikk ned i vekt meldte jeg meg inn i VGs Vektklubb. Funket veldig bra med tanke på at jeg ikke hadde noe erfaring med verken kosthold eller trening. 

Tja, vanskelig å stabilisere? Vel, vekta har gått ganske opp og ned mellom 2012-2014. Har vel klart å holde det stabilt nå fordi jeg har vært flink i matveien og har trent regelmessig. Man må bare innse at det ikke nytter å spise akkurat hva man vil hele tiden, man er rett og slett nødt til å være litt streng. Uansett hvor mye den sjokoladekaken noen hadde med på jobb den ene tirsdagen frista... 

Det er sant. Jeg må hele tiden minne meg selv på at det å ha lyst på noe, ikke er det samme som å måtte spise det. 

Kostholdet mitt har til tider vært forferdeligt (selv om jeg spiser grovt, frukt og grønt) så kom alt det "gode" i tilegg.

Det blir som et dop nærmest :sjokkert: 

Skrevet

Hei! Jeg er 22 år og jeg har gått ned 17 kg per dags dato og har brukt litt over 10 mnd på det. Veide 89,5 - 90 kg på mitt tyngste i januar i år og veier nå 73 kg kg. Er 181 cm høy, så var vel ikke ekstremt overvektig, men følte meg ikke vel i min egen kropp i det hele tatt. Gikk ned mesteparten de første 6 mnd (ca 10-12 kg). Har lyst til å gå ned til under 70 kg, kanskje 66-67 kg. Er ikke helt sikker enda.

Har faktisk ikke fått veldig mye reaksjoner, tror det kan være en kombinasjon av at vekta la seg veldig jevnt på meg, og mest på underkroppen. Alltid hatt smal midje i forhold til resten av kroppen, og tydelige kragebein selv da jeg veide 90 kg. Har fått høre det mest fra eldre folk, tror ikke folk på min alder er så "direkte", men har fått noen kommentarer fra venninner ja. 

Og jeg bruker mye av de samme klærne enda, selv om de er altfor store (gidder ikke kjøpe mye nytt da jeg vil ned litt mer.) Men har måttet kjøpe nye bukser da jeg har gått fra XL-L til M. Og mange av de gamle klærne mine er brukbare selv nå, de sitter bare mye bedre og finere enn før. Derfor kan det kanskje være vanskelig å se forskjell, med mindre det er lenge siden folk har sett meg. Men har tatt før og etter bilder uten klær, og der er det en veldig stor forskjell. 

For å være helt ærlig har jeg ikke merket sånn veldig forskjell på "helsen", men jeg har jo trent litt så har vel blitt litt sterkere. Og føler meg lettere til beins om det går an å si. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid brukte du på å komme ned til 60? 

Heier på deg! :) 

Jeg husker ikke nøyaktig, men jeg gikk vel ned 20 kilo på tre måneder tror jeg. Jeg var på en streng diett uten sukker, gjær og melkeprodukter da. MAO, jeg spiste omtrent bare rent lyst kjøtt, grønsaker, knekkebrød med pålegg som kalkun, kylling og lignende.  

Skrevet

Nå hadde jeg en litt høyere startvekt da, starta på 152 kg, nå veier jeg 83 ca, men er fremdeles på vei ned. Jeg er foressten 165 cm på sokkelesten :) Poenget mitt er at jeg har nok gått ned rundt 20 kg det siste halve året, så det er fullt mulig. 

Har trent hele veien og fulgt med på hva jeg spiser. Har fulgt lavkarbo hele veien, men for å ta de siste kg, som vi alle vet sitter så godt, har jeg også måttet holde øye med kaloriene. Men alt lar seg gjøre om man er innstilt på det. Og alt er egentlig mye lettere for meg nå, til å med å reise seg liksom :)  

Dette tror jeg du klarer veldig fint Ts, man må bare bestemme seg for at dette går strålende :D

• Liker 1
Skrevet

Reaksjonene jeg fikk var faktisk ikke så gode. Folk mente jeg var for tynn, og det var til og med fra folk som hadde vært tynne hele livet. Opplevde at folk som hadde kjent meg som overvektig ikke likte meg så godt lengre!

Det var veldig snålt, men heldigvis var ikke alle sånn! Noen kunne skryte av meg og være glad på mine vegne, men jeg vil mene at noen ble litt "dårlig" av at jeg hadde greid det.

Fra folk som ikke kjente meg så mente de at jeg så normal ut. De sa at de ikke greide å en gang forestille seg hvordan jeg hadde sett ut 20 kilo tyngre.

Nå har jeg blitt skikkelig glad i å løpe ute, og elsker energien det gir meg. Det er fantastisk å løpe ute i kulda uten å pese og slite. Det deiligste er å komme hjem etter en løpetur og hoppe inn i den varme dusjen. skikkelig euphoria når det er så kaldt. :P Jeg har oppdaget at jeg bare må trene for å få en god holdning, god rygg, god mental helse og energi til å ta vare på en smårolling!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke gått ned så mye enda, har gått ned 13, og hadde håpet å gå ned 22kg i år.

Er jeg flink nå klarer jeg 16, veier da 65. Er 162.

Så får jeg ta de siste fem kiloene på nyåret, hvis jeg ikke rekker dem før ;)

Poenget mitt er at du kan sette deg 6mnd som mål, men også ha en plan B- der fokuset blir å holde de gode vanene til tross for at vekta stagnerer eller tilogmed går litt opp.

Viktigst er et kosthold du kan leve på, og ikke bare i et gitt tidsrom.

Deretter er det aktivitet da, når du er klar for det :)

Tenk livsstilsendring, da tar det gjerne lengre tid, men jeg tror resultatene blir mer varige :)

Reaksjoner fra jobb og familie ja, skryter og roser, flink og pen..., lite fra venner faktisk.

Jeg er dårlig på å ta imot skryt og ros, for bekrefter jo bare at jeg var stor før og at de la merke til det liksom...

Mindre syk, alt er mye lettere og jeg får enormt mye energi av å trene ! :)

Er alene med to små, og trenger all den energien jeg kan få ;)

Trener på tredemølle. begynte å jogge ute i vår, klarte ett til to minutter...på samme turen klarte jeg til slutt tre minutt sammenhengende.

Nå jogger jeg 5km på 30 min og 8km på en time :)

Treningen har gjort at jeg nesten glemmer å tenke på vekta :)

Heier på deg! 

Mine mottoer er forøvrig:

Det er ikke SISTE og eneste gang jeg kan spise -den kaka, godteri, burger, brus, kips- osv  

Den eneste som står i veien for å nå målet mitt, er meg selv.

Det er utenfor komfortsonen livet/ eventyret/ begynner.

- det er utenfor komfortsonen resultatene kommer.

:)

Anonymkode: 60dbd...3b0

• Liker 1
Skrevet

Veier nå 107 kg, er 168 cm høy. Før veide jeg 166 kg. Det har gått litt opp og ned. Siden april har jeg gått ned 33 kg. 

Jeg nekter meg ingenting, men går 10 000 skritt hver dag og trener. Ellers spiser jeg 3 måltider om dagen. Lever ganske godt på det altså, da jeg spiser mellom 1800-2000 kalorier hver dag. Med andre ord sulter jeg meg ikke. Og jeg nekter meg ingenting. Har jeg lyst på grandis så blir det grandis for å si det på den måten. ;) Dette skal tross alt være en livsstil og ikke en diett, så jeg hadde gått rimelig lei fort hvis jeg skulle levd superstrengt hele tiden. Men helt ærlig så prøver jeg å ha et variert og sunt kosthold.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...