AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Hvordan ser deres hundehverdag ut? Hva gjør dere og hva gjør hunden? Anonymkode: 12b13...5f3
Rainbow Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Det varierer etter om det er en dag med felles hundetrening eller ikke (trener sammen med andre rundt 2-3 dager i uka, 2 om vinteren for da er den ene stengt). En dag uten: Jeg står opp halv sju og trener mens hunden ser dumt på meg og vil sove videre, samboer står opp og går på jobb, mens hunden fortsatt sover, evt tusler bort for å si god morgen. Han er veldig lite morgenfugl. Jeg dusjer, og går tur med ham i ca en halvtime. Gir ham en dentastix og sørger for at han har mat og vann. Så går jeg på jobb. Etter ca 8 timer er jeg tilbake, og da slenger jeg veska inn døra og tar ham med på tur med det samme. Går enten en times tid i nabolaget, eller går en halvtime opp til stallen, og han er med der og henger mens jeg ordner hest, før vi går hjem igjen. Spiser middag når vi kommer hjem, og så går jeg enten i stallen da hvis det ikke var dit jeg gikk tur (med eller uten ham) eller samboer går en lengre tur med ham. Noen ganger går vi på tur alle tre hvis vi slutter noenlunde likt - kjører opp i skogen så han kan løpe løs og går tur i 1 time + i terrenget, eller drar til en hundeslette. Foretrekker skogen. Når den turen er ferdig og han har hvilt litt vil han at det skal skje noe, så da trener vi lydighet eller rally i stua, øver på triks etc. Avsluttes gjerne med et søk rundt i huset etter ostebiter og/eller en kong. Trenger mental trening, og vil gjerne holde på en stund med litt forskjellig. Klokka 22 går jeg en liten tur i nabolaget så han får tissa før kvelden. En dag med fellestrening er relativt lik fram til jeg kommer hjem fra jobb, da går jeg en litt kortere tur før jeg går hjem med ham, lager kjapp middag (eller samboer lager middag mens vi er ute om hun har kommet hjem før), og så kjører vi til trening. Da er det ca to timer (to og en halv på agility) med hundetrening, inkludert bilpauser mellom hver økt. Går baner, øver på enkeltmomenter, trener litt forskjellig. Når vi kommer hjem da er det som oftest så sent at han ikke vil ut igjen. Noen ganger går vi tur med hundevenner. I helgene er det noen ganger stevner, så da står vi opp tidlig og kjører til det, eller vi bare drar på langtur i skogen etter frokost. Vi er veldig opptatt av at han skal få det så fint som mulig, og syns det er kjipt å være på jobb så lenge. Derfor er det viktig at det skjer noe gøy i livet hans når han har venta på oss så lenge. Sånn bortsett fra jobb (som ikke er selvvalgt prioritering) så er han definitivt førstepri.
tørkestativ Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Ikke så veldig mye som skjer her hun rr bare valp enda, så hun sover mye. Men vi står opp i 10 tiden, ut i hagen, spiser frokost og slapper av litt. Går en tur i 12 tiden på ca 15-20 min. (denne turen droppes 2-3 ganger i uka når vi heller kjører ut i skogen eller på stranden så hun kan være løs) så hviler vi litt på sofaen begge to. Når hun våkner trener vi litt på det som er leksen til neste gang på valpekurs. Har hun mye energi går vi en liten tur på kvelden også, eller hun får kong/godbitsøk etc. Ofte blir tur nr 2 alt for mye for henne og hun er helt bajas når vi kommer hjem.
Tabris Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Det varierer litt her også. Men som regel ser en dag sånn ut: - Samboer tar ham ut om morgenen etter jeg har reist på jobb - Etter jobb/middag så tar jeg hunden med enten på tur, kurs eller trening - Hvis det bare er tur, så trener vi på turen, evt trener hjemme - Så er det kveldstur, da også ofte innlagt trening I helgene er det noen ganger lengre turer med andre hundekompiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå