Gå til innhold

Når én enkelt Facebookgruppe dominerer nyhetsstrømmen fullstendig

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat
Skrevet

Av nysgjerrighet meldte jeg meg inn i en DIY-gruppe på Facebook. (Vi som elsker DIY-prosjekter og smarte tips). Etter at jeg ble medlem der, har Facebook-feeden min hatt et evig renn av DIY-tips og nesten ingen ting annet. Det strømmer på i absolutt enorme mengder. Jeg har vært inne for å velge å se mindre fra gruppa, men mengden DIY-tips er likevel helt overveldende. Alt annet fra venner og bekjente drukner helt i bilder av den mest ubehjelpelige hjemmelagede julepynt. Jeg ønsker å fortsatt være medlem i gruppa, da det hender det er noe fint og lurt å se, og jeg ønsker heller ikke å skjule absolutt alt derfra. Jeg vil bare se litt mindre enn i dag. Vil det evige rennet gi seg litt etterhvert når jeg har vært medlem en stund uten å være aktiv? Eller er det noe annet jeg kan gjøre for å redusere dette kjøret på feeden min? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan velge å skjule fra enkelte personer der inne, om det er en eller flere som dominerer. Eller så er alternativet å sjuke innehold fra gruppa som helhet. Da kan du jo velge å gå inn i gruppa for å se når du har tid/vil.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Søren også! Da er det nok lite jeg kan gjøre, annet enn å være mer oppmerksom og prøve å få øye på andres innlegg i den store DIY-vrimmelen som feeden min er nå. Det er ikke slik at det er én enkelt person som dominerer DIY-gruppa, så vidt jeg kan se. Og som jeg sier i hovedinnlegget: jeg ønsker ikke å skjule alt. Grunnen til det, er at da glemmer jeg lett at jeg er medlem der :fnise: 

Men takk for svar uansett! :helen:

Skulle noen ha noen andre triks i ermet, bare kjør på! 

Skrevet

Det blir jo kalkulert etter hvor mye du liker innlegg/trykker på linker/bilder også, så om du ikke ser på de ulike postene så vil facebook etterhvert regulere hvor mye av proster fra den gruppen du ser. Det er jo irriterende i mellomtiden da, selvfølgelig.

Skrevet

Hm, jeg ser ingenting fra gruppene mine i feeden. Jeg har trykket bort varsler, men tviler på at det er derfor. Jeg er ofte inne i gruppene og leser, men ser altså likevel ingenting i feeden. 

Skrevet

Har akkurat samme "problemet" fra samme gruppa 😂

Skrevet (endret)

Nå kom jeg på hva jeg kan ha gjort. Er ikke helt sikker på om jeg husker det riktig. Men på oppdateringene fra gruppen, i øverste høyre hjørne, er det en pil som på alle andre oppdateringer. Er det ikke..? Jeg trykker alltid på "slutt å følge denne siden/gruppen," eller noe sånt. Da ser jeg bare det tallet bak gruppenavnet på venstre side. Er selv med i en gruppe med høyt antall nye innlegg, så det ble litt mye å ha nedover feeden.

Jeg gjør alltid dette for sider jeg har likt, og mener det er sånn for grupper også. Men er altså ikke helt sikker.

Mulig dette blir det samme som å skjule gruppen, som det sies oppi her..?

Endret av Emera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...