Gå til innhold

Uggen av alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere andre som pleier å bli dårlig når dere drikker, selv om det ikke er så mye?

Pleier å drikke litt cider, rusbrus eller lignende på fest eller vorspiel før jeg drar på byn. Absolutt ikke store mengder - likevel føler jeg meg ganske ofte dårlig.

Oppblåst, småkvalm, vondt i magen, luft i magen og lignende.

Av den grunn skjønner jeg for eksempel ikke at noen orker å ha sex i fylla...

Mulig det blir bedre av å drikke sprit istedenfor, noen som vet?

Spør ikke fordi jeg er interessert i å helle nedpå så mye alkohol som mulig, men fordi jeg vil kunne gå på byn og ha det morsomt og være småbrisen uten å føle meg som en potetsekk... :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foretrekker pils jeg. Da må jeg også så ofte på doen at sex blir utelukket.

Skrevet

mulig det har å gjøre med hva du drikker da...

drikker jeg mye cider o.l blir jeg også kvalm. Husk det er veldig søtt!

Prøv noe annet en gang...kanskje det hjelper... :wink:

jeg pleier å drikke øl, og kanskje et par cider. Da blir jeg ikke kvalm...

Skrevet

Ja prøv noe annet! Jeg har også lett for å bli sånn når jeg drikker cider o.l

Gjest Ninakanin
Skrevet

hehe, hyggelig form for drikkepress her inne ikveld! :ler:

Drikk sprit, da trenger du ikke drikke så mye for å kjenne rusen :kul:

Skrevet
hehe, hyggelig form for drikkepress her inne ikveld! :ler:

Drikk sprit, da trenger du ikke drikke så mye for å kjenne rusen :kul:

Vet ikke hva jeg skal si om sprit, men en aldri så liten lerke i veska med f.eks. ... gjør byturen langt billigere. Man kan faktisk nesten bare drikke vann med isbiter da... og renner på do, gjør jo kvinner stadig uansett, så ingen legger merke til det.

Gjest Valhalla
Skrevet

Å ta med drikke til utesteder er skikkelig harry og skeivt.

Skrevet
Å ta med drikke til utesteder er skikkelig harry og skeivt.

:hoho: Du valhalla snakker om å være harry, som stemmer frp og er i mot de høye avgiftene... har du peil på hva damer har i veska si?

Sikkert ikke, du har ikke noe med å snike i damevesker uansett...

Og harry... hva er definisjonen på det da, tør spørre? Pats og Edina hadde vesker dem også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Om det er harry eller ikke å ta med medbragt på et utested kan vel ikke diskuteres? I min bok er det superharry!

Skrevet

Jeg har i det siste kjøpt et par mix-flasker på butikken, med strawberry daiquirimix og peach.

De blir jeg oppblåst og dårlig i magen av.

Og det er jo sprit, så jeg vet ikke om det blir bedre...

Jeg reagerer ikke på cider eller andre ting.

Gjest lilletroll
Skrevet

Det har nettopp gått opp et lys for meg...jeg blir dårlig av sprit!! Rusbrus går helt fint - blir akkurat passe full, og ikke dårlig dagen derpå....mens drikker jeg en liten sambucca foreksempel...ja da er dagen derpå ødelagt, ja...

Skrevet
Om det er harry eller ikke å ta med medbragt på et utested kan vel ikke diskuteres? I min bok er det superharry!

Ingen regel uten unntak? Du mener om kontoen er så og si tom og du skal på aker brygge, der halvliteren (0.4) koster 60 +, så burde man heller sittet hjemme og sett på tv?

Og hvilken bok refererer du til?

Har du kjøpt en eller annen dustebok om hva som er harry? Da er du mer harry enn meg i alle fall.

Og da har du et problem, for trendene skifter stadig.

Skrevet

Jeg blir også litt uggen i magen av å drikke cider og rusbrus. Da mener jeg ikke fyllesyk. Kjenner det etter et par cidere/rusbrus, at jeg bare ikke har lyst på mer. Har vel noe å gjøre med kullsyra og at det er så søtt. Blir ikke sånn av vin ihvertfall.

Skrevet

Kanskje du rett og slett ikke tåler alkohol? En viss prosentandel av befolkningen mangler noen enzymer som bryter ned alkoholbestanddeler. Relativt vanlig i asiatiske land.. Spør legen din, det lett å finne ut av.

Skrevet
Kanskje du rett og slett ikke tåler alkohol? En viss prosentandel av befolkningen mangler noen enzymer som bryter ned alkoholbestanddeler. Relativt vanlig i asiatiske land.. Spør legen din, det lett å finne ut av.

Dette var det første som slo meg også,....

Jeg har en venninne som blir "døsjuk" av lettøl,.. Sprit derimot kan hun helle innpå i massevis av.

En annen jeg kjenner kan rett og slett ikke drikke alkohol, pga allergi.

Skrevet

Jeg har nå drukket fire glass rødvin og begynner å gå dobbeltsyn, er tøsrt og trøtt så neste gang tror jeg at jeg prøver øl,,,

Gjest Lilleulv
Skrevet
Er det noen av dere andre som pleier å bli dårlig når dere drikker, selv om det ikke er så mye?

Pleier å drikke litt cider, rusbrus eller lignende på fest eller vorspiel før jeg drar på byn. Absolutt ikke store mengder - likevel føler jeg meg ganske ofte dårlig.  

Oppblåst, småkvalm, vondt i magen, luft i magen og lignende.

Av den grunn skjønner jeg for eksempel ikke at noen orker å ha sex i fylla...  

Mulig det blir bedre av å drikke sprit istedenfor, noen som vet?

Spør ikke fordi jeg er interessert i å helle nedpå så mye alkohol som mulig, men fordi jeg vil kunne gå på byn og ha det morsomt og være småbrisen uten å føle meg som en potetsekk...  :-?

Kanskje du har candida? Blir du sånn hvis du spiser mat med mye sukker og gjær ellers også?

Skrevet
Hva er candida for noe?

Candida er en sopp som alle har, men som kan ta overtaket f.eks. om du har vært på en antibiotikakur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...