Gå til innhold

Vanish hvite på gammel strikket kofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gamle ullkofte som min mor strikket til meg er gulnet i det hvite. Dette er en hvit og sort kofte. Er det noen som har erfaring med å bruke vanish white på ull?

Anonymkode: d6b2f...1aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull tåler ikke Vanish eller andre blekeprodukter. Derfor er Milo spesialvaskrmiddel til ull.  Det er normalt at hvitt ullgarn gulner om det ikke blir behandlet riktig. 

En annen sak er at Vanish er fult av kjemikalier som på sikt kan skape hudproblemer og skader miljøet. 

Anonymkode: 8cd3d...958

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar :)

Du skriver det er hvitt ullgarn gulner om det ikke blir behandlet riktig. Hva er riktig behandling? Min kofte ble mye brukt for 20 år siden og alltid vasket i milo, og har nå ligget i kleskapet ubrukt i 15 + år.  Hva burde jeg ha gjort for å bevare hvitfargen?

Skrevet
På 14.11.2016 den 17.21, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :)

Du skriver det er hvitt ullgarn gulner om det ikke blir behandlet riktig. Hva er riktig behandling? Min kofte ble mye brukt for 20 år siden og alltid vasket i milo, og har nå ligget i kleskapet ubrukt i 15 + år.  Hva burde jeg ha gjort for å bevare hvitfargen?

Gulning er rimelig uunngåelig med ull.

Hva med å vente til slutten av vinteren og legg kofta ut på snøen en dag det er sterk sol? Vet det var noe de gjorde tidligere når både klær og duker måtte blekes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...