Gå til innhold

Har du valgt digi-post og droppet postkassa di?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får tilbud som nesten heller et et krav om at jeg må få meg det, men kjenner ingen som har det. Har du erfaring med dette og hva syns du om det? 

Anonymkode: 8948d...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Digipost. Det meste av post jeg får kommer fortsatt i den vanlige postkassen, det er ikke akkurat snakk om noen direkte erstatter for alt av post, men jeg synes Digipost virker flott til den offentlige kommunikasjonen jeg skal få der. Fungerer også fint til elektroniske kvitteringer fra de butikkene som støtter det.

Så jeg har forsåvidt bare godt å si om det. Helt i orden at mange ikke ønsker å gå over til det nå, men for meg fungerer det bra.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DIGIPOST, DIGITALE POSTMENN, DIGIPOST ER DE BESTE!

Anonymkode: 1e675...ce7

Åh, den lille melodien der var det altfor lenge siden jeg hadde hatt på hjernen. Mange takk.

Anonymkode: 928c5...adc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye mer bekvemt å få alt digitalt. Papirer hoper seg opp og man må vente på postmannen. Nå får man det elektronisk, søkbart, og øyeblikkelig tilgjengelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Får man sms-varsel om at det har kommet post? 

Du får ikke SMS for ethvert brev, men du kan velge å få SMS-varsling for ekstra viktige brev.

Du kan også velge å få e-postvarslinger. For hvert eneste brev du mottar, for frister/forfallsdatoer i brev og/eller en ukentlig e-post som sier fra hvis du har uleste brev. Dette styrer du selv i innstillingene for profilen din når du er innlogget.

For meg er det nok egentlig kvitteringene som er det aller fineste, selv om det jo er ganske begrenset hvilke butikker som har slike Digipost-kvitteringer. Jeg skulle bytte en sovepose som hadde gått opp i limingen, og da kunne jeg bare logge inn, finne kvitteringen fra den gang (med strekkode og greier) i listen og ta den med. Jeg passer gjerne på kvitteringer på dyrere gjenstander uansett, men det er en fin funksjon. Det har også fungert fint å sende brev fra Digipost selv (til private mottakere med Digipost - jeg sender bare digitalt til de jeg vet at faktisk bruker det hyppig), og da kan du velge om mottaker må logge inn med BankID e.l. eller ikke.

Som sagt, jeg er godt fornøyd. Det er ingen fullgod erstatter for noen vanlig postkasse og vil neppe bli det på svært lenge, men jeg har ikke opplevd noen problemer.

Anonymkode: 928c5...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Får man sms-varsel om at det har kommet post? 

Ja, på digipost kan du sette opp det. 

Anonymkode: a0f86...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd, men får bare beskjed om at fødselsnummeret mitt og mobilnummeret mitt er en kombinasjon som ikke finnes.

Ringte kundeservice, og de skjønte ingenting, men henviste meg til banken min. Banken min sier at det ikke er noe problem, og at mobilnummeret er registrert riktig. I mellomtiden får jeg også purrebrev og mailer om at jeg må få meg digital postkasse.

Så nei, jeg har ikke Digipost, men det er F ikke min skyld... :sinna: 

Anonymkode: fe92d...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Digipost, men får vanlig post også. En feil med Digipost er at man ikke kan finne slettete brev rett etter man har gjort det. Jeg fikk lønnsslipp digitalt og før jeg fikk lest brevet i appen hadde tommelen min vært borti sletteknappen og borte vekk var lønnsslippen. Fant den ikke igjen fordi det er ikke sånn som med Mail at det finnes en papirkurv. Heldigvis sendte de den i posten til meg også. :sukk: 

Anonymkode: bfcee...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ordna det i går faktisk. Pleier ikke akkurat å få så veldig mye post fra det offentlige, men det er vel litt. Mailen min sjekker jeg jo hver dag, og får varsel på mail hvis det skulle være noe i postkassa, så tror ikke jeg skal gå glipp av noe.

Liker veldig godt konseptet med digitale kvitteringer da, håper flere butikker, særlig matbutikker, vil få denne ordningen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har digipost. Får mail når det er kommet post til meg, synes det fungerer fint, og miljøvennlig er det jo :) 

Anonymkode: 7ab2a...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mest offentlig kontorer son s3nder Digipost. 

Jeg har hatt det siden oppstarten. Får ikke så mye brev ser. Men sykehus. Skatte etaten sender der. Og noen få andre.  De kommer mer og mer etter andre firmaer.

Kjekt spør noen meganger.  Og brev åpnes med bank id.😊

Anonymkode: f1fce...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er jo mest offentlig kontorer som sender Digipost. 

Jeg har hatt det siden oppstarten. Får ikke så mye brev der. Men sykehus. Skatte etaten sender der. Og noen få andre.  De kommer mer og mer etter andre firmaer.

Får mail når det kommer brev.i Digipost.

Kjekt spør noen meg.  Og brev åpnes med bank id.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har postkasse på postststivet ute og så har jeg Digipost i tillegg. Jeg skulle ønske mer kunne komme i Digipost - og mindre i den vanlige postkassen. Jeg var tidlig ute som e-bruker på Altinn også, og med e-faktura. Den digitale postkassen har jeg alltid med meg, mens den fysiske må jeg hjem for å sjekke. Med app på telefonen får jeg pakkelapper og melding om annen ny post direkte på mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...