Gå til innhold

Hund og eier med ADHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har ADHD og også har hund? Jeg har ADHD uoppmerksom type (tidligere ble det kalt add) og hund. Merker at hunden er mer urolig rundt bare meg enn når mannen min eller tenåringssønnen min er tilstede. Fullt mulig jeg gjør noe feil som ikke har med ADHD å gjøre men har en følelse av hunden merker at jeg er urolig inni meg.....

Anonymkode: ec051...68b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har ADHD og også har hund? Jeg har ADHD uoppmerksom type (tidligere ble det kalt add) og hund. Merker at hunden er mer urolig rundt bare meg enn når mannen min eller tenåringssønnen min er tilstede. Fullt mulig jeg gjør noe feil som ikke har med ADHD å gjøre men har en følelse av hunden merker at jeg er urolig inni meg.....

Anonymkode: ec051...68b

Tror det er bare du som er selvkritisk. Har selv en sånn der diagnose på ADD, men den sier meg igrunn veldig lite. Sliter med konsentrasjonen ja, men man er ikke urolig på en sånn måte at andre blir urolig. Ville vært mer kritisk til selve diagnosen enn du er kritisk til deg selv, om jeg var deg :-) 

Anonymkode: 0f649...f1c

• Liker 1
Skrevet

Hunden merker at du er urolig ja, ingen tvil om at uro kan "smitte". Sjekk ut dette: 

Anonymkode: c62bc...2bd

Skrevet

Ja, hunder kan merke om du fikler med hendene, er rastløs, beveger mye på deg osv. Det er ikke alltid man merker selv at man ikke sitter stille, men at man beveger litt på foten, snur seg i sofaen, klør seg, fikler osv.

Anonymkode: 4e991...ce0

Skrevet

Jeg har også ADHD, jeg har ikke hund men har flere katter. Men, både hunder og katter er rolige rundt meg og liker meg godt. Har alltid hatt katteteke og hundeteke så tror ikke det har noe med ADHD og gjøre. 

Anonymkode: 93bc9...7ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...